Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Absolut, klart dom gör! Sorry, men inte en endaste Bodensare har skrivit åt henne :S tycker jag e skumt. Boden är en liten stad där "alla" känner alla lite av den stilen. Så någon borde ju ha känt henne.
Det vi behöver komma ihåg är ju att även om någon känt henne så behöver de ju inte skriva på hennes sida, de kanske bara delar MPS-inlägg eller artikel om försvinnandet och skriver något om det? Hon kanske hade bekanta utan att vara så pass nära vänner att de vill skriva direkt på hennes sida.
Hon kom ju hit när hon var 12, tror säkert att språket varit svårt, och kanske pratade hon endast med gamla vänner över nätet från thailand så att hon aldrig kom in i gemenskapen när hon gick i högstadiet/gymnasiet? Och blir man en gång klassad som utanför kan det vara svårt att slippa undan den stämpeln, speciellt för unga tjejer så hon kanske helt enkelt hade svårt att ta kontakt av den anledningen. Och jag har stött på unga tjejer förut som gärna söker lite uppmärksamhet genom lustiga statusuppdateringar eller kärleksfantasier om personer i närheten.
Ang diagnos tvivlar jag på det, i alla fall än så länge. Jag tror mer det är blyghet och utanförskap. Men kan såklart ha fel. Tycker dock att precis som prostitutionsteorierna bör vi inte fästa för mycket vikt vid ev diagnosteorier utan mer att gå på.