2013-05-22, 14:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07enoon
Kan inte låta bli att skriva nått...
Bara så ni vet: Polisen ska ha plockat in en misstänkt och det är inte MB eller någon av hans familj.
Välkommen till Flashback!

Uppgiften överraskar ingen, men jag vill gärna se en källa ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Motiv hit och motiv dit. Något som orsakade stark vrede, förslagsvis kränkning med "kärlek" i grunden.

Kanske i samband med (ännu) ett negativt besked om antagning till GMU/Hemvärnet/Värnplikten, han har blivit nekad militär utbildning flera gånger, kanske tyckte hon att han skulle fokusera på något annat?
Nåja, är för en gångs skull glad att riktiga poliser finns i byn, Bodens poliser hade famlat i blindo i flera veckor utan MPS och riks.krim...

Känns mycket konstigt att uppskatta polisens närvaro, men sådana här brott gör mig lite upprörd, skulle gärna "förhöra" en misstänkt GM ett tag...
Citera
Medlem
beajedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9295
En fundering... Visst har KJ en hund?

Ja, han har en unghund. Typ 1-2 år gammal nu.
Citera
2013-05-22, 14:20
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beajedi
Ja, han har en unghund. Typ 1-2 år gammal nu.

Är inte den hunden död? (Enligt uppgift i tråden).
Citera
2013-05-22, 14:21
Medlem
airell8s avatar
Den hunden hade ju "bitit sönder en massa elkablar" och sedan burits ut blödande i en påse
Citera
2013-05-22, 14:22
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Nja, det är väl mer så att den är typ spårlöst försvunnen.. Men vad har hunden med detta att göra? Käkat upp liket? Kanske ska kolla i hundens avföring om det finns spår efter människa!
Citera
2013-05-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Den hunden hade ju "bitit sönder en massa elkablar" och sedan burits ut blödande i en påse
När hände de med hunden?
Citera
2013-05-22, 14:25
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Folk verkar ha hakat upp sig här inne på KJ lite väl mycket, nu handlar det mest om att försöka få fram grässtrån att greppa i för att "låsa" in KJ. Exempelvis, han har Asperger, han är kall, jesus.

Försök tänk om nu.

- VB lägger ut på Facebook att hon ska ut och plugga och springa.
- Polisen poängterar att pluggkompisen inte är misstänkt.
- Pluggkompisen är KJ enligt folk som deltagit i skallgången.
- Hon har tidigare anmält någon för olaga hot, är det troligt att hon skulle anmäla någon för olaga hot och sen åka hem till samma person för att plugga? Är det troligt att hon skulle anmäla någon för olaga hot och sen åka hem till någon annan som hon litar på och bli mördad?

- Anledningen till att ni trodde MB var för att de har haft en relation och att MB's fru uttalat sig otroligt dumt.
- Anledningen till att ni tror KJ är för att han är pluggkompisen och har asperger trots att polisen inte misstänker honom.

- Jag tror mer på att BILEN och HOTET är ihopkopplat.
Du tror att det är bilen som mördat henne?
Nej förlåt.
Jag gissar på KJ för att han officiellt var den siste som träffade henne, för att han har koppling till omgivningen runt fyndplatsen och för att någon hört skrik från huset han bor i.
Senast redigerad av reemka 2013-05-22 kl. 14:27.
Citera
2013-05-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Igår snackade jag och min flickvän om att det va konstigt att hans hund va död men att han inte skrivit rip eller nått på fb för han verkade älska sin hund, samt ett vittne hade väll sett han bäta ut en sopsäck med den sk "hunden" i eller spårar jag för mycket nu? Hunden kan ha blivit skadad eller nått av vb och kj spårade ur och råkade banka vb lite hårt i väggen, konstigt iaf att hunden inte är mer intresant för skulle det vara så, har han väll iaf en typ av motiv för att skada henne, men råkade gå lite för långt, tyckte det också va skumt att han lagt upp en bild på att han skurit sig i fingret, något med att hunden dog av ström och lades ut blödande i en påse stämmer inte, något är framför våra ögon som vi kan se, hmm
Citera
2013-05-22, 14:27
Medlem
airell8s avatar
Citat:
När hände de med hunden?

Ingen aning, någon skrev det typ 300 sidor bak i tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Ja om hela kroppen hade legat i huset så håller jag fullständigt med dig om att det kunde vara en tillfällig lagringsplats eller ett ställe där kroppen hade styckats.
Men enligt all information jag har läst så har dessa delar lagts i huset och det är förhållandevis små kroppsdelar som är lätta att identifiera. Det finns ingen logisk anledning varför just dessa små kroppsdelar har lagts i detta hus som i princip var öppet för vem som helst om syftet bara var att gömma dom. Hade gärningsmannen bil vilket jag utgår ifrån så hade han väl dumpat rubbet någon helt annan stans. Vad jag har läst så kunde MPS dessutom se delarna när dom kikade in genom fönstret. Hade gärningsmannen velat gömma så fanns det väl bättre platser inne i huset.

Att det skulle vara en slump att MPS letade på platsen håller jag inte heller med om. Jag har läst att polisen redan på ett tidigt stadium hade fått tips om det här området men man hade prioriterat andra först.

Om jag leker med tanken att jag var GM och hade lagt kroppsdelarna på den här platsen så hade jag inte kunnat sova en sekund, såvida jag inte ville att dom skulle hittas.

Läser du ens vad andra skriver eller för du bara egna konversationer i ditt huvud?
Jag har inte sagt någonting om att det är en styckningsplats ochjag har inte sagt någonting lm att det är en temporär lagringsplats. Det är en dålig lagringplats, orsakad av att han huvudsakligen bara ville få ut kroppen ur sin lägenhet

Försöker du med flit röra till fakta i tråden?

Och varför inte allt dumpats på samma plats.. Ok suck... En fjärde gång då...
För att det inte är så lätt att släpa ut ett kropps-stort bylte till en bil strax efter ett försvinnande, utan att dra ögonen till sig. Särskillt inte om man tillhör BOs närkrets vilket de flesta nu verkar tro.
Det är basic grundläggande fysik.. Även om BO är en liten thaitjej så lassar du inte en 50-60kg i en och samma sportbag. Det är i praktiken omöjligt att vara "diskret" med att hiva in en sådan i sin baklucka.
Därför har han tagit en "lagom portion" delar och åkt ut för att dumpa. Sedan återvänt och fyllt upp, åkt ut och dumpat igen.
Och då INTE till samma plats, för att åka fram och tillbaka till samma ställe är också misstänkt beteende...

Och ifall du "håller med om" att MPS hittade stället av en ren slump spelar ingen roll, eftersom vem som helst kan läsa att de själva säger det i artikeln jag länkar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7669427
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
När hände de med hunden?

Den 2 februari 2013 kommenterar VB hunden "snygging" på hans fb och då förutsätter jag att den levde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in