2013-05-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Att placera kroppen i ett ödehus hyfsat nära en själv är mot denna bakgrund rimligt. Man gömmer kroppsdelar hastigt och vinner lite tid. I sådana här fall tror jag man handlar väldigt lite rationellt och väldigt mycket emotionellt (känslostyrt), rädsla, trygghet/kontroll, nojighet är det som styr.

Javisst men var är resten av kroppen då? Varför tar GM de mest lättransporterade delarna som är enkla att identifiera och lägger dom i ett öppet hus så att de kan ses från fönstergluggen?

Om man är nojig åker man väl tillbaka till huset och stoppar delarna i en plastpåse och dumpar i en papperskorg. Eller så åker man en bra bit och lägger grejerna i skogen så att en björn käkar upp dom. Vad som helst. Men i detta hus kommer delarna att ligga tills någon människa hittar dom det är helt klart.
Citera
2013-05-22, 14:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07enoon
Kan inte låta bli att skriva nått...
Bara så ni vet: Polisen ska ha plockat in en misstänkt och det är inte MB eller någon av hans familj.

Undrar om de hinner få ett erkännande innan Efterlyst, det hade faktiskt sett bra ut.
Citera
2013-05-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 07enoon
Kan inte låta bli att skriva nått...
Bara så ni vet: Polisen ska ha plockat in en misstänkt och det är inte MB eller någon av hans familj.

Shit, det var intressant! Källa på det? Vet du mera?
Citera
2013-05-22, 14:29
Medlem
Fritons avatar
"Vatchareeya Bangsuan
den 6 juni 2012 i närheten av Boden, Norrbottens Län
Jag vet att detta är inte möjligt Jag kan inte tvinga mina känslor.
Jag vet inners inne att han/hon har någon. I själva verket vet jag att det bli aldrig sant men jag väntar ändå. Jag vet att jag kan bara vänta ingenting kommer att hända. Du kan inte ge ditt hjärtat för du har gett bort det till någon. Vi kan aldrig ta samma väg det känns som att det finns tjockt vägg mellan oss.Jag drömmer bara det är meninglös att vi är bundna att älska varandra. Felet är att vi träffa varann försent det finns inget sätt att älska varandra. Det kan bara vara hemlighet som jag och du har det i hjärtat."

Hm.. konstig statusuppdatering, kanske hon hade en affär med MB ändå?
Citera
2013-05-22, 14:31
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Du tror att det är bilen som mördat henne?
Nej förlåt.
Jag gissar på KJ för att han officiellt var den siste som träffade henne och för att han har koppling till omgivningen runt fyndplatsen.
Men om det är KJ, om skriket är inifrån byggnaden så borde väl styckningsplatsen vara inuti byggnaden? Polisens största mål är väl att hitta brottsplatsen. Varför avfärdar man då misstankar?

För mig känns det helt som magi att någon bara hör ett skrik varpå KJ skulle på något sätt lyckas stycka en människa i ett badrum utan att någon märker det. Jag kan för tusan inte ens duscha eller gå i min lägenhet utan att någon granne märker det på kvällarna.

Är det inte mer logiskt att om någon vill döda henne, att man följer efter henne och väntar på att hon ska hem när det är sent på kvällen?
Senast redigerad av Typist 2013-05-22 kl. 14:33.
Citera
2013-05-22, 14:32
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det kan vara indikation på att det är hennes fingeravtryck, men kan du med säkerhet säga att det skulle hålla i en rättegång? Jag har svårt att tro det, känner du till något exempel?

Och nej jag är inte dum i huvudet, det är du som är otrevlig.

Du kan själv googla på ante-mortem uppgifter och fingeravtryck, användes t.ex. under tsunamikatastrofen i Thailand osv.
Citera
2013-05-22, 14:32
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Men om det är KJ, om skriket är inifrån byggnaden så borde väl styckningsplatsen vara inuti byggnaden? Polisens största mål är väl att hitta brottsplatsen. Varför avfärdar man då misstankar?

Är det inte mer logiskt att om någon vill döda henne, att man följer efter henne och väntar på att hon ska hem när det är sent på kvällen?

Det är inte logik som ligger bakom detta brottsfall.
Citera
2013-05-22, 14:33
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Motiv hit och motiv dit. Något som orsakade stark vrede, förslagsvis kränkning med "kärlek" i grunden.

En jävla byfåne med plastvapen och vinballe som inte får upp kuken ens när han för en gång skull fick chansen.
Citera
2013-05-22, 14:34
Medlem
Har FM kollat dom mindre militäranläggningar? Vi måste börja tänka utanför lådan eftersom vi förmodligen inte snackar om någon idiot.
Citera
Medlem
cupcakemans avatar
Många verkar ha glömt att det tog 4 dagar innan VB anmäldes försvunnen.
GM skulle därför ha haft gott om tid att göra sig av med spår innan någon överhuvudtaget började leta.
Citera
Medlem
Newbienews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friton
"Vatchareeya Bangsuan
den 6 juni 2012 i närheten av Boden, Norrbottens Län
Jag vet att detta är inte möjligt Jag kan inte tvinga mina känslor.
Jag vet inners inne att han/hon har någon. I själva verket vet jag att det bli aldrig sant men jag väntar ändå. Jag vet att jag kan bara vänta ingenting kommer att hända. Du kan inte ge ditt hjärtat för du har gett bort det till någon. Vi kan aldrig ta samma väg det känns som att det finns tjockt vägg mellan oss.Jag drömmer bara det är meninglös att vi är bundna att älska varandra. Felet är att vi träffa varann försent det finns inget sätt att älska varandra. Det kan bara vara hemlighet som jag och du har det i hjärtat."

Hm.. konstig statusuppdatering, kanske hon hade en affär med MB ändå?

Låter onekligen som att hon var förälskad i någon! Tycker dock att det i det skedet inte låter som en fullt utblommad kärleksrelation utan snarare en förälskelse som det inte agerats på ännu.

Om det är MB hon skriver om så kan det även ge en större förståelse för varför hans fru sneade offentlig på fb till slut. Då kan VB:s eventuella uppvaktning av /relation med MB pågått väldigt länge.

När var hon i relation med KJ ?
Senast redigerad av Newbienew 2013-05-22 kl. 14:36. Anledning: tillägg, fråga
Citera
2013-05-22, 14:35
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det är inte logik som ligger bakom detta brottsfall.
Hur lyckas någon stycka en kropp i en lägenhet utan att någon märker det? Hör någon ett skrik så lär ju någon höra dunsar och släp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in