Citat:
Ursprungligen postat av Hank.the.tank
Har följt denna tråden sen början och ville bara lämna min tanke och åsikt över allt jag läst. Hoppas bara att rättvisa skipas och att den skyldige åker dit för det otroligt hemska denna människa gjort och alla liv denne har förstört.
Jag kommer inte från området men har flera vänner i Boden och har varit där och besökt vid ett flertal gånger.
Min tanke över det som hänt;
Det enda som jag inte känner till eller har någon vetskap om är hotbilden hon haft mot sig? Jag tror dock att hon blev mördad i ett tätbebyggt område, och att mordet inte var planerat. Hade det varit planerat så tror jag man inte hade funnit henne styckad. Jag tror man snarare hade tagit med sig henne till en plats, mördat henne och därefter fortsatt 16 mil ut i skogen, alternativt mördat henne på platsen där kroppen blivit gömd. Det finns ganska gott om tjärr/sjöar norr om och väldigt lite folk i rörelse däruppe (själv fiskat/jagat där med kompisar) vilket enligt mig inte borde göra det nödvändigt att utsätta sig själv för "upplevelsen" att utföra en styckning.
Tror inte heller på tesen om att man styckat kroppen för att snabba på "processen" i modernatur. Hade det varit planerat hade personen i fråga nog förberett ett hål i backen där djuren inte kommer åt eller under några få timmar grävt ett hål i backen och sedan lagt igen det. Det hålet hade efter några veckor/månader varit helt igenvuxet och omöjligt att finna särskilt om den legat 16 mil bort.
GM styckade kroppen i ren desperation för att kunna frakta bort kroppen från brottsplatsen utan att väcka misstankar från eventuella grannar. Jag tror dessutom att personen i fråga var chockad, hela tiden kände sig iaktagen och stressad och därför dumpade kroppsdelarna på en plats han varit på tidigare och som han vet besöks väldigt sällan.
Det skall tilläggas att platsen nog bara var en tillfällig plats och inte något "slutförvar". Jag tyckte även att det stod i någon artikel som länkades att fönstret/dörren varit uppbruten/trasig redan för ett år sedan då förvaltaren varit på platsen. Tror även att mördaren hade vetskap om detta och därför valde den platsen som "tillfällig" gömma, istället för att bryta upp något nytt.
Min tro är att detta nog hände samma dygn som hon blev bragd om livet, alternativt dygnet efter. Att man fann kroppsdelarna "ganska omgående" vid söket, får mig att tänka att delarna möjligtvis slängts in i all hast.
Jag tycker dessutom att de (fullständigt ogenomtänkta och hemska) saker som frun AN skrivit på face talar för att hon inte har vetskap om händelseförloppet. Tror att en mördare är tämligen angelägen om att inte sprida misstanke om sig på det sättet.
Har kusiner som spelar airsoft, och har även lånat bössa och varit med vid ett flertal gånger. Tycker att det där huset känns som en ganska "bra" plats för airsoft. Om fönstret varit sönder en längre tid så är det ju perfekt för att krypa in och spela lite "strid i bebyggelse", på ett ganska angenämt avstånd från stan. Att man fann saker på denna plats tycker inte jag talar till fördel för exet/studiekompisen, inte heller det faktum att han bor själv. Har som sagt själv varit i Boden och festat och kan väl inte direkt säga att en 3-4 öl i blodet någonsin hade stoppat mig eller mina polare från att köra bil där uppe. Nu är det ju faktiskt fortfarande möjligt att köra lagligt med 1(!) öl i blodet.
Hela händelseförloppet känns onekligen ogenomtänkt och lustigt.
Håller med dig i det stora.
Dock ,.... Så...
Missförstå mig rätt nu.
Så tycker jag som du det för med tillfällig dumpningsplats stämmer bra, att GM valt ett hus o område som för han är välbekant o tryggt", han hade såklart planer på att slutföra uppdraget men han har blivit avbruten/ skrämd av nått eller någon.
Jag tycker din teori passar in på en veklig" GM. Någon som har agerat i lustens ingivelse och som råkat kliva över gränsen o h ihjäl VB. (Eller under mindre psykos el liknande)
En lek (ur GMs ögon som spårat ur)..
Sen när GM vaknat till" så har han som du säger fått panik o valt att forska bort kroppen fort, för att stycka den.
Att kroppsdelarna är hittad så nära ett bostadsområde talar enligt mig också för att GM var veklig person". - osäker o ovillig att förstöra/ bryta sig in i annan fastighet mm. Detta talar då också enligt mig för någon form av psykiatrisk diagnos då GM ser typ inbrott/ bryta sönder o förstörelse som något hemskt / obehagligt / svårt att utföra, (logiska tänkandet hos dessa personer ofta förstärkt)
Att han inte hade Sade o valt gräva ner liket tyder också på att GM
INTE hade egen bil (risk för att bli upptäckt på buss, taxi mm)
Samt att personen bor i lägenhet med begränsad tillgång till verktyg/skyfflar mm
Och att personen agerat ur ett spontant" ej planerat mord..
Missförstå mig verkligen rätt.. För mig skriker det vekling" till GM, aldrig mördat förr, vill inte bryta sönder/ förstörelse av omgivning mm.
Ok.. Kör på ni

!