2013-05-22, 03:04
Medlem
DenSomSokers avatar
http://www.bodenbushido.se/ där är klubben hon tränade för i Boden, kanske redan länkats tidigare
Citera
2013-05-22, 03:04
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16819007.ab

den rampen har inte använts till att dra in eventuella kroppsdelar, inte heller av någon rullstolsbunden gärningsman som tidigare nämndes.
Det där ser onekligen ut som något vanliga personer, med normalt rörelsemönster har använt för att ta sig in. Jag skulle kunna sätta pengar på att det finns små plastkulor(airsoft-projektiler) inne på golven i det där huset.

bild 3 skall tilltäggas att jag syftar på
Citera
2013-05-22, 03:07
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Hoppla vilket spekulerande. :$

Men sen så är det så små detaljer som Rikskriminalpolisen - proffsen vet är avgörande för o ta reda på hur väl offret känner GM, och om GM känner skam osv.
Tex - förtäckta ögon osv
Det är en ganska oväsentlig uppgift för utredningen om ögonen är förtäckta eller ej. Jag syftade mer på själva hantverket! Den praktiska delen. Även de mest hårdhudade kan nog tycka att det känns lite mer "befriande" mentalt sett att få väck den delen först. Här hade man kunnat gjort en glad smiley, men humorn blir lite morbid då, så det får bli en annan figur.
Det är en fruktansvärd händelse som är svår att greppa. Lätt att distanser sig när man sitter framför tangentbordet. MPS ska ha all heder för sin insats.
Citera
2013-05-22, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.the.tank
Har följt denna tråden sen början och ville bara lämna min tanke och åsikt över allt jag läst. Hoppas bara att rättvisa skipas och att den skyldige åker dit för det otroligt hemska denna människa gjort och alla liv denne har förstört.
Jag kommer inte från området men har flera vänner i Boden och har varit där och besökt vid ett flertal gånger.

Min tanke över det som hänt;

Det enda som jag inte känner till eller har någon vetskap om är hotbilden hon haft mot sig? Jag tror dock att hon blev mördad i ett tätbebyggt område, och att mordet inte var planerat. Hade det varit planerat så tror jag man inte hade funnit henne styckad. Jag tror man snarare hade tagit med sig henne till en plats, mördat henne och därefter fortsatt 16 mil ut i skogen, alternativt mördat henne på platsen där kroppen blivit gömd. Det finns ganska gott om tjärr/sjöar norr om och väldigt lite folk i rörelse däruppe (själv fiskat/jagat där med kompisar) vilket enligt mig inte borde göra det nödvändigt att utsätta sig själv för "upplevelsen" att utföra en styckning.

Tror inte heller på tesen om att man styckat kroppen för att snabba på "processen" i modernatur. Hade det varit planerat hade personen i fråga nog förberett ett hål i backen där djuren inte kommer åt eller under några få timmar grävt ett hål i backen och sedan lagt igen det. Det hålet hade efter några veckor/månader varit helt igenvuxet och omöjligt att finna särskilt om den legat 16 mil bort.

GM styckade kroppen i ren desperation för att kunna frakta bort kroppen från brottsplatsen utan att väcka misstankar från eventuella grannar. Jag tror dessutom att personen i fråga var chockad, hela tiden kände sig iaktagen och stressad och därför dumpade kroppsdelarna på en plats han varit på tidigare och som han vet besöks väldigt sällan.
Det skall tilläggas att platsen nog bara var en tillfällig plats och inte något "slutförvar". Jag tyckte även att det stod i någon artikel som länkades att fönstret/dörren varit uppbruten/trasig redan för ett år sedan då förvaltaren varit på platsen. Tror även att mördaren hade vetskap om detta och därför valde den platsen som "tillfällig" gömma, istället för att bryta upp något nytt.

Min tro är att detta nog hände samma dygn som hon blev bragd om livet, alternativt dygnet efter. Att man fann kroppsdelarna "ganska omgående" vid söket, får mig att tänka att delarna möjligtvis slängts in i all hast.

Jag tycker dessutom att de (fullständigt ogenomtänkta och hemska) saker som frun AN skrivit på face talar för att hon inte har vetskap om händelseförloppet. Tror att en mördare är tämligen angelägen om att inte sprida misstanke om sig på det sättet.

Har kusiner som spelar airsoft, och har även lånat bössa och varit med vid ett flertal gånger. Tycker att det där huset känns som en ganska "bra" plats för airsoft. Om fönstret varit sönder en längre tid så är det ju perfekt för att krypa in och spela lite "strid i bebyggelse", på ett ganska angenämt avstånd från stan. Att man fann saker på denna plats tycker inte jag talar till fördel för exet/studiekompisen, inte heller det faktum att han bor själv. Har som sagt själv varit i Boden och festat och kan väl inte direkt säga att en 3-4 öl i blodet någonsin hade stoppat mig eller mina polare från att köra bil där uppe. Nu är det ju faktiskt fortfarande möjligt att köra lagligt med 1(!) öl i blodet.

Hela händelseförloppet känns onekligen ogenomtänkt och lustigt.

Håller med dig i det stora.
Dock ,.... Så...

Missförstå mig rätt nu.
Så tycker jag som du det för med tillfällig dumpningsplats stämmer bra, att GM valt ett hus o område som för han är välbekant o tryggt", han hade såklart planer på att slutföra uppdraget men han har blivit avbruten/ skrämd av nått eller någon.

Jag tycker din teori passar in på en veklig" GM. Någon som har agerat i lustens ingivelse och som råkat kliva över gränsen o h ihjäl VB. (Eller under mindre psykos el liknande)
En lek (ur GMs ögon som spårat ur)..

Sen när GM vaknat till" så har han som du säger fått panik o valt att forska bort kroppen fort, för att stycka den.

Att kroppsdelarna är hittad så nära ett bostadsområde talar enligt mig också för att GM var veklig person". - osäker o ovillig att förstöra/ bryta sig in i annan fastighet mm. Detta talar då också enligt mig för någon form av psykiatrisk diagnos då GM ser typ inbrott/ bryta sönder o förstörelse som något hemskt / obehagligt / svårt att utföra, (logiska tänkandet hos dessa personer ofta förstärkt)

Att han inte hade Sade o valt gräva ner liket tyder också på att GM
INTE hade egen bil (risk för att bli upptäckt på buss, taxi mm)
Samt att personen bor i lägenhet med begränsad tillgång till verktyg/skyfflar mm
Och att personen agerat ur ett spontant" ej planerat mord..

Missförstå mig verkligen rätt.. För mig skriker det vekling" till GM, aldrig mördat förr, vill inte bryta sönder/ förstörelse av omgivning mm.

Ok.. Kör på ni !
Citera
2013-05-22, 03:08
Medlem
Pentagrammatons avatar
Någon som kan komma med en sammanfattning ang alla eventuella misstänkta och deras relationer till offret? Pallar inte plöja igenom 600+ sidor.
Citera
2013-05-22, 03:09
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newbienew
Jag är nyfiken på denna AB - AN & MB:s son.
Nån som vet ålder ? Maskat förnamn ?
Såg längre bak i tråden att du Akrobaten skrev något om steroider. Någon annan som känner till AB och hans våldstendenser ?
Känns inte helt orimligt att han kan ha varit upprörd över VB:s roll i föräldrarnas äktenskap. Mamman (AN) uttrycker sig väldigt negativt helt öppet i kommentarsfältet på fb.
Det i kombination med ett ev drogmissbruk av steroider gör honom intressant.

Ni får ursäkta om jag missat nåt helt uppenbart. Många sidor att ta sig igenom. Skummat igenom det mesta senaste timmarna, men troligtvis missat en hel del.

https://www.facebook.com/alexand*r.b*rg.9887 (*e)
Citera
2013-05-22, 03:19
Medlem
wire2s avatar
Det kanske bara är jag...
men jag gillar inte riktigt att man hänger ut personer offentligt och blottar alla deras synder, när vi inte ens vet om de är skyldiga eller ej.

Ni må tycka att jag är löjlig då detta är FB....men det är bara jag. Alla har vi hittat på tokigheter.
Samtidigt så förstår jag nyfikenheten. Nackdelen är konsekvenserna det kan få för de som utpekas.
Senast redigerad av wire2 2013-05-22 kl. 03:21.
Citera
2013-05-22, 03:20
Medlem
Dock ,.... Så...

Missförstå mig rätt nu.
Så tycker jag som du det för med tillfällig dumpningsplats stämmer bra, att GM valt ett hus o område som för han är välbekant o tryggt", han hade såklart planer på att slutföra uppdraget men han har blivit avbruten/ skrämd av nått eller någon.

Jag tycker din teori passar in på en veklig" GM. Någon som har agerat i lustens ingivelse och som råkat kliva över gränsen o h ihjäl VB. (Eller under mindre psykos el liknande)

Sen när GM vaknat till" så har han som du säger fått panik o valt att forska bort kroppen fort, för att stycka den.

Att kroppsdelarna är hittad så nära ett bostadsområde talar enligt mig också för att GM var veklig person". - osäker o ovillig att förstöra/ bryta sig in i annan fastighet mm. Detta talar då också enligt mig för någon form av psykiatrisk diagnos då GM ser typ inbrott/ bryta sönder o förstörelse som något hemskt / obehagligt / svårt att utföra, (logiska tänkandet hos dessa personer ofta förstärkt)

Samt att personen bor i lägenhet med begränsad tillgång till verktyg/skyfflar mm

Missförstå mig verkligen rätt.. För mig skriker det vekling" till GM, aldrig mördat förr, vill inte bryta sönder/ förstörelse av omgivning mm.

Ok.. Kör på ni !
.................................................. ..............

Jag tror att GM hade bil och även använde denna vid bortforslande av kroppsdelarna, anledningen till att man bara fann dessa kroppsdelar på denna platsen tror jag har att göra med att resten fanns kvar på brottsplatsen. Har svårt att tro att GM har mage(kräkreflexen) att dela torso i 2 delar. Jag tror inte heller han är dum i huvudet utan medveten om vad som kommer hända med innehållet så att säga. Armar, ben o.s.v. är nog de "enkla" delarna att ta bort. En torso är ganska svår att gömma och att få ner en hel kropp i en hockey-trunk ser jag som väldigt osannolikt.
Kan tänka mig att han bestämde sig för att bege sig iväg i 2 vändor. Anledningen till att han valde den här platsen var för att han vet att den sällan besöks och att han kunde gömma första "lasset" där. Väl på plats slängde han in kroppsdelarna för att bege sig hemåt och ta itu med resten.

Att han sedan inte kom tillbaka har enligt min tro att göra med att det blev hysteri i media, blev kännt och att han kände att han var rädd för att bege sig tillbaka till huset med risken att bli upptäckt.

Skulle även kunna tro att han varit med om att skicka in vilseledande tips till polisen och MPS om vart man skall leta.

Han har nog även varit inne på det här forumet och läst den här tråden.
Citera
2013-05-22, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Det kanske bara är jag...
men jag gillar inte riktigt att man hänger ut personer offentligt och blottar alla deras synder, när vi inte ens vet om de är skyldiga eller ej.

Ni må tycka att jag är löjlig då detta är FB....men det är bara jag. Alla har vi hittat på tokigheter.

Jo faktiskt håller jag med, även om jag är den skyldiga fan.

Men samtidigt så är många - 1000 tals "oskyldiga" uthängda med namn o skit genom hela flash.
Saken är den att allt blåser över när man funnit lösningen på div spekulationer.

t.o.m jag själv finns uthängd här fast på annan tråd. Mycket roande o läsa allas påhitt

Men som sagt inget grinande över det, det går över om de inte är sant
Citera
2013-05-22, 03:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
hur fan gör man en sån där liten grå ruta förresten? blev jävulusiskt rörigt nu efteråt såg jag. Relativt ny med kommenterande och inte riktigt fått pli på funktionerna

Du trycker på knappen citera så ska du få en ruta där du då kan skriva under inlägget om det är vad du menar dvs.

Citat:
Med tanke på att kroppen är styckad så tycker jag personligen att det lutar åt att hon bragdes om livet i ett område med mycket människor, där det helt sonika är komplicerat att konka ut en kropp och placera den i ett fordon.

Hade hon frivilligt hoppat in i ett fordon med någon och de gett sig av till en avlägsen plats där hon senare blivit ihjälslagen så finner inte jag några anledningar till att stycka kroppen. Jag tror snarare isf att gärningsmannen helt sonika fortsatt ut 16 mil i skogen och dumpat kroppen i ett tjärr eller grävt ner i skogen. Att hon blivit styckad på grund av att gärningsmannen vill avlägsna ett eventuellt foster tror jag inte alls på.

Min tanke och tro är att hon blev bragd om livet inne i ett bostadsområde. Olycka eller medvetet vill jag inte uttala mig om och att sedan gärningsmannen fick spader och styckade kroppen i ren desperation för att kunna transportera bort kroppen från brottsplatsen.

Jag tror inte heller att mördaren såg det gula huset som "slutförvar" för kroppen utan att hen inte kunde tänka klart efter rådande omständigheter och därför placerade kroppen i det gula huset som nödlösning. Med tanke på att delarna låg "i direkt" anslutning till fönstret så kan jag tänka mig att hen var stressad och därför bara slängde in delarna för att snabbt skynda vidare, antingen för att hen kände att folk följde efter(spanare) eller att hen ville skaffa sig ett alibi på annat håll (inte kunde vara frånvarande från vänner allt för länge)

Jag tror dessutom att mördaren känner till området väldigt väl och är medveten om att huset sällan besöks. Anledningen till att kroppsdelarna sedan inte flyttats från platsen tror jag kan ha att göra med att det efter några dagar blev förstasidestoft i medier, polisen blev inkopplad, han känner sig iaktagen och därför inte vill röja sig.

Jajamensan helt enligt regelboken om att den som dumpat känner till området. Och man åker inte långt med en styckad kropp det innebär risker.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-22 kl. 03:29.
Citera
2013-05-22, 03:33
Medlem
Citat:
Dock ,.... Så...

Missförstå mig rätt nu.

Ok.. Kör på ni !
.................................................. ..............

Jag tror att GM hade bil och även använde denna vid bortforslande av kroppsdelarna, anledningen till att man bara fann dessa kroppsdelar på denna platsen tror jag har att göra med att resten fanns kvar på brottsplatsen. Har svårt att tro att GM har mage(kräkreflexen) att dela torso i 2 delar. Jag tror inte heller han är dum i huvudet utan medveten om vad som kommer hända med innehållet så att säga. Armar, ben o.s.v. är nog de "enkla" delarna att ta bort. En torso är ganska svår att gömma och att få ner en hel kropp i en hockey-trunk ser jag som väldigt osannolikt.
Kan tänka mig att han bestämde sig för att bege sig iväg i 2 vändor. Anledningen till att han valde den här platsen var för att han vet att den sällan besöks och att han kunde gömma första "lasset" där. Väl på plats slängde han in kroppsdelarna för att bege sig hemåt och ta itu med resten.

Att han sedan inte kom tillbaka har enligt min tro att göra med att det blev hysteri i media, blev kännt och att han kände att han var rädd för att bege sig tillbaka till huset med risken att bli upptäckt.

Skulle även kunna tro att han varit med om att skicka in vilseledande tips till polisen och MPS om vart man skall leta.

Han har nog även varit inne på det här forumet och läst den här tråden.

Hahaha, sorry men jag är trött o börjar ha svårt att koncentrera mig. Det ända jag lyckas läsa är - TORSO överallt o även tidigare i tråden från dig. Vad tror du om dorum 1 & 2, tror du han skar spinnal cervikalt ?

Vi kan inte pluppa in latinska ord här o där, blir alldeles för jobbigt för folk att sitta o översätta.

Men! Jag håller med dig, god teori ! Mycket bra! Lutar åt så som du säger
Citera
2013-05-22, 03:38
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16819007.ab

den rampen har inte använts till att dra in eventuella kroppsdelar, inte heller av någon rullstolsbunden gärningsman som tidigare nämndes.
Det där ser onekligen ut som något vanliga personer, med normalt rörelsemönster har använt för att ta sig in. Jag skulle kunna sätta pengar på att det finns små plastkulor(airsoft-projektiler) inne på golven i det där huset.

bild 3 skall tilltäggas att jag syftar på

Gärningsmannen är troligtvis bekant med området, ja. Vilket även det talar för KJ.

Sedan skulle MB få det betydligt svårare för sig när det kommer till att stycka kroppen. Vart skulle han ha gjort det liksom? I huset medan frugan ser på, dessutom måste han först kidnappa eller lura/övertala med sig VB till vilken brottsplats han nu än valt.

KJs bostad ligger även i "rätt" område om man tänker geo-profiling, tillräckligt långt bort, men ändå tillräckligt nära, om nu bostaden visar sig vara brottsplatsen. Vilket jag tror.

VB sågs också sist hos KJ, samt det är hans uppgifter som vi har att gå på när det kommer till vid vilken tidpunkt hon lämnat bostaden. Det är en jävla slump att mobilen stängdes av just efter att hon lämnat hans bostad- det lämnar inte mycket tid för en annan eventuell gärningsman att möta upp henne och sedan på något sätt hamna i konflikt med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in