2013-05-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är troligen hans bakgård, inget märkligt i sig att han rör sig i området, men att han är den siste som såg VB i livet och att han uppehållit sig så nära fyndplatsen är besvärande tycker jag.
Gm/k är den sista som har sett Bo och det vet vi inte vem det är nu, om inte polisen har något nytt att komma med.
Citera
2013-05-26, 11:33
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag skrev mönster, men media säger "arrangerade", rätt ska vara rätt, men hur ser man att det är arrangerat, vad kan tyda på det? Kan det vara så att flera saker som inte är kroppsdelar hittats i samband med benen, t ex skor, pinnar, stenar eller annat?

Okej. Joo men skulle ändå vilja att ordet "arrangerade" och "mönster" har något gemensamt.
Sen har man ju inte sett hur de menar med arrangerade.

Han kan ju ha kastat in benen genom fönstret och så råkar dem av en slump hamna på ett sätt som polisen sedan anser som arrangerade. Eller så har han helt enkelt lagt dem på rad, och då skulle jag vilja säga att dem är arrangerade. Men om det hade vart jag hade man fan inte brytt sig om hur de låg utan bara kastat in dem i hålet och stuckit.

Hela detta mordet osar lustigheter ända ner till Småland..
Citera
2013-05-26, 11:33
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Vad jag menar är att polisen har alla korten på bordet och måste spela dessa mot killens alibi.
Om han försätts på fri fot så kan han ju förstöra eventuella bevis som försvårar utredningen.

Skulle kunna ligga något i det, om det fanns några bevis att förstöra.
Citera
2013-05-26, 11:34
Bannlyst
Jag vägrar tro att polisen inte har haft tillräckligt med resurser och kompetent folk de senaste 2 dagarna till att samla bevis.
Har de inga bevis mot honom ska han släppas. Vi får se om en halvtimme.

Personligen tror jag de har en hel del och kommer att få honom häktad.
Citera
2013-05-26, 11:35
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Enligt nsd.se så är 22-åringen skäligen misstänkt, vilket är den lägre misstankegraden.
Om en halvtimme kan han alltså bli frisläppt om det inte finns tillräckligt med bevisföring.
Svenskt rättsväsende är ju ett skämt... alla indicier pekar ju mot killen
Och det tycker du är fel? Om KJ nu på något som helst, fjärran sätt, kan bindas till brottet, så kommer han att häktas, var inte orolig du. I förevarande fall är det obligatorisk häktning som gäller och åklagaren har ett ganska lätt jobb att få honom häktad eftersom domstolen inte gör någon egentlig bevisprövning vid en häktningsförhandling.
Citera
2013-05-26, 11:35
Medlem
Nochillss avatar
Bevis: kvinnans händer, mordvapnet osv
Citera
2013-05-26, 11:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vad jag menar är att polisen har alla korten på bordet och måste spela dessa mot killens alibi.
Om han försätts på fri fot så kan han ju förstöra eventuella bevis som försvårar utredningen.

Han kommer inte att släppas på fri fot idag om det inte kommit fram information i utredningen som har försvagat misstankarna mot honom.

Att han sitter där han sitter handlar om att polisen behöver tid för att binda honom till brottet eller avfärda honom. Att ha honom på fri fot skulle försvåra en sådan utredning och risken för att han undanröjer spår eller påverkar vittnen är alldeles för stor.

Släpps han idag är han sannolikt inte skyldig, men de verkar övertygade om att de har rätt man och då kan de inte släppa honom.
Citera
2013-05-26, 11:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bevis: kvinnans händer, mordvapnet osv
Är de hittade? Annars dåliga bevis.
Citera
2013-05-26, 11:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han begärs häktad:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6849944
Citera
2013-05-26, 11:39
Medlem
Placeringen av fynden ger ju intrycket av att det inte gör så mycket om de hittas. (Annars borde de rimligen ha dumpats i nån skog 10 mil från Boden eller något sånt.)

Spontant känns det som om det antingen är en GM som vill åka fast, eller så är det en GM som är helt säker på att inte ens bli misstänkt, dvs någon som inte har en nära koppling till BO.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han begärs häktad:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6849944

Dessutom är jag ganska säker på att det kommer begära på sannolika skäl.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Det är lite märkligt att man inte verkar ha hållit några som helst fler förhör efter de inledande i fredags. Det kan tolkas på flera sätt:

- den för KJ mest positiva tolkningen är att man inte hittat något som helst tekniskt bevis mot honom och vid samtalen under fredagen inte heller fått någon stark känsla av att han är skyldig (ergo: Man bedömer det inte meningsfullt att försöka pressa ur honom något genom långa, intensiva förhör)

- i andra änden har vi att polisen trots allt har hittat bevis och kanske framför allt indikationer på att man vid fördjupad teknisk analys kommer att ha mer bindande bevis mot honom. Då känner man sig antagligen så säker på att få till en "utredningshäktning" att man avsiktligt låter KJ sitta och vänta i ett tomrum för att sen konfrontera honom när man har en tydligare bevisbild att utgå ifrån. Naturligtvis lättare då också att snärja in honom i motsägelser och påståenden som lätt kan vederläggas mot fakta.

Vi får snart veta tänkte jag skriva - så ser jag i Kuriren att han begärs häktad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in