2013-05-22, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Ni som lattjat med tanken på att det rör sig om flera GM - var väl medvetna om att oddsen är emot er. I ungefär 8 fall av 9 när det gäller styckmord de senaste 60 åren så har allt tytt på/eller bevisats att det rör sig om en ensam GM. Styckning är alltså ingen kollektiv sysselsättning!

Det finns väl ändå kombinationsfall, där en person utför dödandet och en annan utför röjandet av kroppen.
Citera
2013-05-22, 01:42
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Det finns väl ändå kombinationsfall, där en person utför dödandet och en annan utför röjandet av kroppen.

Japp, oftast i det 9:e fallet av 9...
Senast redigerad av FUP-12 2013-05-22 kl. 01:49.
Citera
2013-05-22, 01:42
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ni som lattjat med tanken på att det rör sig om flera GM - var väl medvetna om att oddsen är emot er. I ungefär 8 fall av 9 när det gäller styckmord de senaste 60 åren så har allt tytt på/eller bevisats att det rör sig om en ensam GM. Styckning är alltså ingen kollektiv sysselsättning!

Tror precis som du, finns ju dock undantag, som det i Bollnäs.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/459365-tre-man-anhallna-de-styckade-26-aringen
Citera
2013-05-22, 01:46
Medlem
Är det någon här som är inatt på hur en polisutredning o gärningmannaprofilering går till ?
(Konkret insatt = kompetent / utbildad)
Hade vart himla givande !

Det lilla jag vet, dementera mig om jag he fel, så börjar polisen nu i detta skede (pga av brottsrubriceringen) att fokusera på personen som sist sett offret i livet, sär efter potentiell partner, sedan familj, efter det övrig släkt, sedan lag i div sport/ förening, sedan ev klasskompisar / arbetskamrater Och därefter utökar man om inget finns o tittar på kompisar/ bekanta ect.

Och om denna ordning stämmer, så bör polisen snart vara i närheten av punkten - sport/ förening. Eftersom dom i uttalanden är mkt konkreta att säga att sista person som såg henne i livet inte är misstänkt.. ( eller har jag fel,? Har det ändrats nu)
Citera
2013-05-22, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose

Och lägg ned skiten med aspbergers! Jag har gått i en skola som hade särskilt klass för personer med as (+ blandade klasser, och jag var vän med två av dem), och det enda hämndbegär dem någonsin visat är att säga ifrån när de tolkat något som kränkande. I övrigt har dem varit snälla.

Kan dock offra min högra hand att KJ har aspbergers då jag känner hans familj och de har bekräftats för många år sen.
Citera
2013-05-22, 01:47
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenLoach
Tror precis som du, finns ju dock undantag, som det i Bollnäs.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/459365-tre-man-anhallna-de-styckade-26-aringen

Ja, där var det frågan om ett lagarbete! Å andra sidan var det i Bollnäs, där det behövs tre personer för att tända en glödlampa.
Citera
2013-05-22, 01:48
Medlem
Suxxess avatar
Kan det vara något mellan VB och MB då VB har kommenterat/gillat varje profilbild,
här är lite av vad hon har skrivit;
''fin bild, du ser hårt ut med mustasch''
''fint bakgrund! gillar bokhyllan och böcker ''

Men jag vet inte, visst självklart kan väl vem som helst gilla varann's bilder, men nånting känns mystiskt..
Citera
2013-05-22, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suxxes
Kan det vara något mellan VB och MB då VB har kommenterat/gillat varje profilbild,

Men jag vet inte, visst självklart kan väl vem som helst gilla varann's bilder, men nånting känns mystiskt..

Menar du nu MB = Mik**l B*rg

Eller M*ts Biernefi*ld (eller hur han nu stavar efternamnet)

??
Citera
2013-05-22, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Hans syster har en bild på "sin bror" där han är utklädd till tjej. Är osäkert dock vilken bror. Bilden fanns på KJ's FB från början. Det behöver ju inte betyda att han är bög förstås. Skulle det visa sig att han är det, så är han genast mindre intressant som möjlig gärningsman

Kan också lägga en input om att han inte har en syster, utan att hon bara står listad som det på fb. Många har efternamnet J i detta avlånga land. Alltså inte halv eller helsyskon öht.
Citera
2013-05-22, 01:52
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Shit! Har du alibi för den 4/5???

Nej, eller? Jag minns inte.. Allt är en suddig blandning av blod, björnhår och hemkört

Citat:
Ursprungligen postat av Lum
När du nämner Dexter, då handlar detta om MB? Du är inte den första som reagerar över att MB är av intresse.

Hur förklarar du då AN:s (MB:s fru) vidriga/personliga kommentarer kring VB:s försvinnande? Det är på grund av dessa som MB kom in i bilden men sedan har det framkommit annat om den familjen och VB, att det fanns någon sorts konflikt. Om det är inte en given och tydlig koppling att misstänka MB/AN, då kan man undra vad är.

Nä, kom inte på någon annan populärkulturell styckmördare :P

Har väl inte sagt något om AN och MB? Tycker att de och KJ inte låter otänkbara som GM. Jag syftade på TP som blev uthängd när bodengrabb istället menade KJ.
Citera
2013-05-22, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsew
Är det någon som har en länk till MB:s Facebook-konto?

Samtliga omtalade i den familjen har släckt ner sina ursprungliga konton!
Citera
2013-05-22, 01:53
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxxes

Det är ju fel MB? Denna bor på Färöarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in