2013-05-25, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Jo fast det finns vittne som har sett KJ utanför fyndplatsen. (?)

Kan det bero på att han varit där i samband med aktiviteter som den organisation han tillhörde genomförde?

Källa:Media
Citera
2013-05-25, 21:02
Medlem
FistOfFurys avatar
Detta är så rörande...

Vatchareeya Bangsuans mamma Kathariya Similä var en av dem som gick fram till mikrofonen för att säga några ord och tacka för allt stöd.

Hon sade "Jag älskar Ploj, Vatchareeya, min dotter". Sedan föll hon ihop och fick ledas från platsen, berättar Johanna Hövemark.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6849659

Till något annat. De måste ha verkligen känt att någonting var fel, när de anmälde henne försvunnen på söndagen. Vilket får mig att få uppfattningen att VB måste ha låtit dem veta att hon skulle komma hem senare under kvällen/natten.

Någon skrev också tidigare att VB och KJ måste ha talat med varandra innan om hur hon skulle ta sig hem...
Citera
2013-05-25, 21:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag har följt Schönbecks insatser i ett antal fall nu, och mitt intryck är att hon är en åklagare klart bättre än genomsnittet.

Ja, hon bör betraktas som skicklig.
Citera
2013-05-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rillepilleh
Just AN's kommentarer är jävligt lustiga även om hon hatar människan.
Dock så kan jag inte tänka mig att man är så jävla dum och fäller dessa kommentarer om man mördat personen i fråga.

Man kanske skulle klippa ihop alla hennes kommentarer och ladda upp en bild på facebook så hon får ännu bättre rykte.

Just därför hon har fått någon att göra mordet åt henne... Hon måste verkligen hata henne något mer än annat på denna jord, varför?
En normal människa skriver inte sådant även om man "hatar" varandra...
Citera
2013-05-25, 21:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Jag skulle nog vil koppla ihop detta mordet till den bil som försökt kidnappa en tjej i veckan. Troligen var det våldtäkt de var ute efter, sen att VB kunde bra karate kanske de fick ta till och högg henne istället.
Resten kan ni nog lista ut själv

Då listar jag ut att om det är random GM så finns absolut inget skäl att stycka kroppen och därmed riskera upptäckt. Fly fort som fan, och om spår kan finnas, dumpa i vattnet eller gräv ner.
Citera
2013-05-25, 21:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag redogjorde för betyget. Alla tentor = 30 hp per termin, hon hade vid försvinnandet 12,6 hp, efter 1,5 termin.
Jag noterade det, och creddade dig i en edit i posten. Det där studieresultatet stämmer alldeles förträffligt med de uppgifter jag har. Det innebär mindre än 30% prestationsgrad. Då har man påtagliga studieproblem, och har inte en chans att få studiemedel från CSN.
Citera
2013-05-25, 21:06
Medlem
Det är KJ som är gm, polisen har bindande bevis.
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faunus
Nu kanske jag är sent ute och femma på bollen men här är en prtsc på AN:s inlägg

http://i42.tinypic.com/ad2iro.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Fan, det går inte att bortse från det här. Varför i h-vete skriver man så?

Tack Faunus.

Ännu mer intressant nu, att se att AN skev sin kommentar under VB:s mammas text.

Exempel 1:
VB:s mamma, 9 maj kl 21:18:
Citat:
"Tack till alla försöker hjälpa hitta min dotter. Jag hoppas hon är vid liv."

Och sen ligger den första kommentaren strax därunder, skriven av AN den 9 maj kl. 04:43:
Citat:
"Kanske INTE vid liv!!!"

Sen kommer dom andras kommentarer:
Citat:
1:
"A*nika!!!tänk på va du skrev!!!!!tänk på den stackars familj som följer här!!!

2:
"Väck m hennes inlägg!!

3:
"Missing people ta bort Ann*k* N*rdstr*ms inlägg tack!!"

4:
"Intressant vem Ann*k* N*rdstr*m är gift med....."

5:
"jag hoppas att ni ska hita henne i morgon håller mina tummar att hon hitas"

6:
"jag hoppas att mp tar bort Ann*k* N*rdstr*ms inlägg man skriver inte så utan man får tänka sig för som det är anhöriga som läser också så mina tankar går till familjen."

7:
Hm håller med J*h*n... "svartsjuke drama kanske"

Dessutom dom två andra kommentarerna, som AN skrev dagen efter, dvs fredagen den 10 maj inne på MPS Facebooksida:

Exempel 2:
Under fotot på VB, och puffen för Efterlyst onsdag 15 maj, skriver AN, fredag 10 maj kl. 15:23:
Citat:
"JAG fäller inte en tår!!!!!"

Exempel 3:
Åter på MPS Facebooksida, under annan text som lyder
Citat:
"Svårt att skriva..tänka...fokusera på annat än som skakar om hela Boden. Är överväldigad över människors hjälpsamhet (hjärta)
Var rädd om dig själv och varandra (hjärta)Puss :*)

"Ja hade jag varit i Boden skulle jag inte tveka att vara med i sökandet .... Så fruktansvärt"

"Jo...det gör ont i hjärtat. Hon tränar karate på Bushido center, så det blir så påtagligt "nära". Vi alla hoppas bara på ett lyckligt slut (hjärta) ... och jag bara återigen påtala -DET FINNS MYCKET GODHET OCH HJÄLPSAMHET ATT VARA STOLT ÖVER (hjärta)

AN, fredag 10 maj kl. 15:47
Citat:
"Jag skulle inte offra en minut för en kackerlacka!!!!"

Skärmdump "kanske INTE vid liv!!!"
Skärmdump "fäller inte en tår"
Skärmdump "kackerlacka"
Skärmdump "tår" och "kackerlacka"

Det är anmärkningsvärt. AN blev kritiserad redan den 9 maj av andra facebookare. Ändå går hon ut dagen därpå i två nya påhopp. Vad är det som har hänt i relationerna?

(jag fetade AN:s kommentarer)
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-25 kl. 21:17.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hustrun
Man kan se hennes vänner. Där kan man hitta en herre från Boden, bosatt utomlands, med samma efternamn som hennes make. Finns en del märkliga bilder och kommentarer där, samt information om att han besökte Boden för några veckor veckor sedan.
Japp. Lite rasistiska funderingar och WT vapenfetisch som vanligt.
Citera
2013-05-25, 21:07
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Men blod går väl jättesnabbt att kolla? Kan ju inte ha funnits blod i ngn av de tre undersökta bostäderna väl?

Men blod i avloppet eller där ikring kan ju förklaras komma från KJ eller hunden,(om nu historien är sann, ja vem som helst, det måste väl DNA testas innan. Även små blodskvättar.

Vet ni vad! Jag tror att polisen mörkar vad de har, de körde ju samma taktik innan gripandet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu står många och tycker, gråter mm men var fanns de när denna unga tjej sökte livet och gemenskapen. Jag tror den fanns bland hennes intressen och just idrotten och karate i detta fall var hennes gemenskap och därför bli man lite äcklad av alla påhopp på just hennes tränare i karate.

Visst, någon kopplad till en tränare uttrycker sig så ytterst förudmjukande mot henne, det bör undersökas och varför, självklart men det har nog annan koppling till offret som är offside ett brutalt mord.

Hennes död kan vara kopplad till just fritid och träning men jag tror inte det för detta är mer avancerat och djupt i en människas onda och är sjukligt. Ensam galning eller en grupp som står sig i sinnen över vad vi normala anser korrekt och normalt.

Den enda som verkligen verkade hata BO ( enligt vad som kommit fram ) är ju MB:s FRU, och dessutom offentligt och hånande i sökningen efter en försvunnen person. Ska man anklaga någon får man väl anklaga henne som korkat nog spred sitt hat offentligt.
Måste dessutom säga att visserligen tror jag på KJ som GM men det är i stort sätt enbart baserat på statistik. Hade jag gått efter beteende hade jag satt varenda krona på AN.
Citera
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Isåfall är det riktigt farliga mördare där ute och polisen bör agera på det. Men så har inte skett.

Men jag tror faktiskt att KJ kommer att släppas imorgon, sen kommer absolut hela stan hålla koll på honom, han kommer sällan vara ute, och när han är det kommer han ha luva på sig.
Tror man ska hålla koll på hur KJ är i beteendet efteråt, om han ör lite katig( som att han klarat av en sak, utan att blivit påkommen) eller om hantlangare enkelt isolerar sig själv från omvärlden.

Iafall ska nog hela Boden hålla koll på varandra, som sagt kan hända igen, sen ät drt inte säkert stt det just är kopplat till de fallet där några män försökte fånga upp en tjej in i bilen. Men man vet aldrig.

Håll koll på er allihopa. Men håll ett större öga på alla ensamma tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in