2013-05-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roc-A-Fella
Polisen misstänker inget brott. (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16745577.ab)

Har dom kanske hittat ett självmordsbrev?

Nån hade sett att hon hade skrivit RIP R*w* på sin facebook tidigare. (http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6829328)

Denna kille troligtvis. (Numera/blev 19 år) http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6562342

Hade hon ledsnat på livet?

Att hon skulle "ut och springa, sen plugga" kanske var en täckmantel för att inte behöva svara i sin telefon? Likaså under pluggandet. Det skulle ge henne tid att genomföra sitt självmord i den takt hon ville?

Alla letar nu efter en avliden människa/eller som kanske fortfarande planerar sitt självmord men inte skridit till verket än?

Mina tankar och funderingar bara...

Hon skrev R.I.P R*w* för att det var en ung man som dog i en bilolycka i Boden den 1 Maj.
Om dom hade ett förhållande/nära vänner tror jag inte. Så att om hon gick i självmordstankar pga. det har jag svårt att tro.
Citera
2013-05-09, 18:30
Medlem
MossTrumss avatar
Under många års erfarenhet som joggare är det sällan jag mött en ensam tjej som varit ute och joggat i folktomma områden.

Tyvärr är tjejer så rädda att en skog med elljusspår inte upplevs mycket tryggare, speciellt om det saknas andra joggare ute i spåren.

Med den vinter vi haft i år är många elljusspår norr om Mälaren fortfarande obrukbara, därför att solen inte lyckats smälta all snö som skuggas av träden. T o m hundägarna lyser med sin frånvaro i spåren strax utanför huvudstaden.

Naturligt skulle det vara om hon joggat runt lite i kvarteren där hon bor.

Har hon tidigare lämnat info inför stundande joggingturer, eller var det första gången hon skrev så?
Citera
2013-05-09, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackztah
Hon skrev R.I.P R*w* för att det var en ung man som dog i en bilolycka i Boden den 1 Maj.
Om dom hade ett förhållande/nära vänner tror jag inte. Så att om hon gick i självmordstankar pga. det har jag svårt att tro.

Vet någon om dom kände varandra?

Hon kanske var hemligt förälskad i / smått besatt av honom? (Absolut bara lösa spekulationer! Detta för att försöka förstå vad som hänt..)
Citera
2013-05-09, 18:45
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Under många års erfarenhet som joggare är det sällan jag mött en ensam tjej som varit ute och joggat i folktomma områden.

Tyvärr är tjejer så rädda att en skog med elljusspår inte upplevs mycket tryggare, speciellt om det saknas andra joggare ute i spåren.

Med den vinter vi haft i år är många elljusspår norr om Mälaren fortfarande obrukbara, därför att solen inte lyckats smälta all snö som skuggas av träden. T o m hundägarna lyser med sin frånvaro i spåren strax utanför huvudstaden.

Har hon tidigare lämnat info inför stundande joggingturer, eller var det första gången hon skrev så?
Det här var mitt på dagen i utkanten av centrala Boden, tror inte att det finns speciellt många som är rädda även om det inträffat våldtäkter i området (dessa inträffade förmodligen på kvällen/natten).
Förresten varifrån kommer infon om att hon joggade efter elljusspåret? Troligare är väl att hon sprang/promenerade efter trottoarerna, jag menar vem transporterar sig flera kilometer till fots för att sedan jogga efter ett elljusspår mitt på dagen.?
Citera
2013-05-09, 18:48
Medlem
Citat:

Intressanta frågor. Jag börjar luta lite åt att hon kanske inte alls skulle jogga och plugga. För det första hennes ^^ som antyder att det hon skrev kanske inte var helt sant.
Sedan att hon verkar ha försvunnit 300 meter från joggingspåret uppe vid fortet.

Jag börjar snarare tro att hon hade stämt träff med någon uppe vid fortet. Sedan har den som hon stämde träff med visat sig vara mindre trevlig än hon kanske trodde.

Vet man vem kompisen som hon skulle plugga med var?
Citera
2013-05-09, 18:50
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det här var mitt på dagen i utkanten av centrala Boden, tror inte att det finns speciellt många som är rädda även om det inträffat våldtäkter i området (dessa inträffade förmodligen på kvällen/natten).
Förresten varifrån kommer infon om att hon joggade efter elljusspåret? Troligare är väl att hon sprang/promenerade efter trottoarerna, jag menar vem transporterar sig flera kilometer till fots för att sedan jogga efter ett elljusspår mitt på dagen.?

Eftersök har väl gjorts i skogen och längs älven om jag sett rätt på bilderna och förstått hur helikopter varit uppe.

En joggare med milen som dagsranson 3-4 ggr i veckan springer lekande lätt till och från ett elljusspår som hennes.
Citera
2013-05-09, 18:52
Medlem
Området för telefonens sista position- är det ett normalt/vanligt område att jogga på?
Citera
2013-05-09, 18:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef Fritzl
Man behöver inte ringa/bli uppringd för att kopplas till olika master, det sker automatiskt när du förflyttar dig mellan olika områden.
I övrigt så kan polisen genom triangulering spåra även avslagna telefoner, för att vara "ospårbar" så måste batteriet plockas ut.

Varför måste man använda sig av triangulering för att spåra avslagna mobiler?
Citera
2013-05-09, 18:59
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
En joggare med milen som dagsranson 3-4 ggr i veckan springer lekande lätt till och från ett elljusspår som hennes.
Visst men det är ju ingen självklarhet att hon sprang just efter det elljusspåret bara därför att det ligger nära masten som telefonen kopplades mot, men det är kanske så att hon brukade ta den rundan och polisen är informerad om det?
Det var en skallgångskedja vid 14.30 tiden uppe vid P5 området såg jag, det skrivs om detta i NK, tydligen har polisen anvisat dom att söka där. Kanske det finns indikationer om att hon sprungit efter älvkanten? Ganska trolig rutt en fin lördagseftermiddag tycker jag.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6834969
Citera
2013-05-09, 19:00
Medlem
Man inser att det måste vara extremt viktigt att kunna följa telefonens position sista tiden innan signalen försvann.
Kan man exempelvis se om hon sprang joggingspåret och sedan plötsligt stannade och gick upp till fortet, eller var hon kanske aldrig på joggingspåret och gick direkt till fortet. Såna små detaljer kan ge avgörande information.
Vad finns det för tekniska möjligheter att följa en telefons position?
Citera
2013-05-09, 19:07
Medlem
J.R.s avatar
Hmm, lite olika info skrivs.
Enligt NSD:
Citat:
Vatchareeya Bangsuan försvann från sitt hem vid 15-tiden på lördagen. Hon skulle ut och springa. Cirka en timme därefter registrerades den sista signalen från mobiltelefonen.
Aftonbladet:
Citat:
Vi har sökt hela natten och hela morgonen kring Åberget, där vi fick den senaste signalen från hennes mobiltelefon klockan 18.40 i lördags, säger länsvakthavande polisbefälet Magnus Modig i Norrbotten, till TT.
Citera
2013-05-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roc-A-Fella
Polisen misstänker inget brott. (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16745577.ab)

Har dom kanske hittat ett självmordsbrev?

Nån hade sett att hon hade skrivit RIP R*w* på sin facebook tidigare. (http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6829328)

Denna kille troligtvis. (Numera/blev 19 år) http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6562342

Hade hon ledsnat på livet?

Att hon skulle "ut och springa, sen plugga" kanske var en täckmantel för att inte behöva svara i sin telefon? Likaså under pluggandet. Det skulle ge henne tid att genomföra sitt självmord i den takt hon ville?

Alla letar nu efter en avliden människa/eller som kanske fortfarande planerar sitt självmord men inte skridit till verket än?

Mina tankar och funderingar bara...

Intressant information - så killen som dög i bilolyckan var samme person som hotats/rånats tidigare? Och eventuellt god vän till den nu försvunna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in