Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag vet inte vad Olsson försöker visa med detta. Jag måste säga att jag är fascinerad av att se honom bete sig precis som en amerikansk advokat i filmer som sluggar till höger och vänster och pekar ut både kreti och pleti som alternativa gärningsmän och inblandade i hemska konspirationer mot den åtalade. Det känns som att det är ett högt spel: I värsta fall för hans klient så kommer domstolen bara få en bild av att försvarets argumentation är snömos och rökridåer.
Detta "spel" borde inte vara obekant, TO talade från första dag i rätten om att han skulle
återkomma till
kleti MB men någon
pleti finns väl inte. Jag förstår TO fullt ut,
det finns inte så mycket annat att hugga på eftersom det mesta i detta fall från åklagarna
är svävande.
Olsson har prövat med både Xbox och rekonstruktioner men eftersom ingen tid finns för mordet
så blir jakten på alibi åt KJ fruktlös. Vi får väl se vad detta med WL ger. Men det vi vet från
FUPen är att denna WL inte var omtyckt av någon i familjen Johansson, han betedde sig gränslöst
och frambringade en konstig känsla hos KJ:s mamma och att denne grabb inte ville Kristoffer "väl".
På tal om snömos, så tycker jag Massis angrepp på Pappan känns lite si så där,
men han skall väl höras på måndag och då får hon väl chansen att fråga Pappan om han
ljuger för att skydda sin son. Massi kommer nog ganska säkert ingenstans med det skulle jag tro.
Både försvaret och åklagarsidan "beter sig likvärdigt" skulle jag vilja säga.