Citat:
Ursprungligen postat av
laponica
Infon om telefonkontakt med EL finns på s 918 i FUP. Visst var det upp i tråden för ett tag sedan? Det spekulerades om det kunde vara WL som hade mobil reggad på sin mamma? Intressant hur som haver och en miss att inte det tagits upp i förhör.
Hoppas nu TO har ordentligt på fötterna om att det verkligen var WL. Annars blir det rejäl pannkaka.
I telefonlistan i FUP framgick INTE numret. Det framgick endast att en El*s*bet L*nd haft tre kontakter med Berg den 1 maj. Jag tror inte det framgick att det var telefonsamtal heller.
WL ringde mycket riktigt på ett abonnemang som stod reggat på hans mor då (det står numer på honom själv), men vi kan som sagt inte av FUP dra slutsatsen om det var hans telefon, hans mammas egen telefon eller rent av någon annan person med detta namn (det finns 101 st enligt Hitta.se) som hade kontakt med Berg.
Jag vet inte vad Olsson försöker visa med detta. Jag måste säga att jag är fascinerad av att se honom bete sig precis som en amerikansk advokat i filmer som sluggar till höger och vänster och pekar ut både kreti och pleti som alternativa gärningsmän och inblandade i hemska konspirationer mot den åtalade. Det känns som att det är ett högt spel: I värsta fall för hans klient så kommer domstolen bara få en bild av att försvarets argumentation är snömos och rökridåer.