2014-01-31, 01:40
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur menar du där? Att hon var ok med kk? Alternativet en stalker? Varför inte en otrogen gift man.

Var gick hennes gräns?

Personligen hade min "propp" gått gått för länge sedan.

Sätt inte in dig själv i situationen. Läs vad hon svarar ist. Hon kunde eller ville inte inse att MB hade ett sexuellt förhållande och att AN inte trodde på AF:s påstående att de hade ett förhållande.

Den siste som inser och får reda på otrohet är oftast den bedragne. (min erfarenhet)
Citera
2014-01-31, 01:40
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Du måste fatta trögt. Inga raderade sms gick att återskapa från MB:S tfn överhuvudtaget som har relevans för utredningen kring mordet på VB.

Ok då läser vi olika då, det är ju otroligt att det de sms som skickades den 4 maj från VB till MB som han själv svarade på vid 2 tillfällen som har stor betydelse för utredningen inte går att återskapa som hade haft relevans för utredningen!!!!!
Citera
2014-01-31, 01:44
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ok då läser vi olika då, det är ju otroligt att det de sms som skickades den 4 maj från VB till MB som han själv svarade på vid 2 tillfällen som har stor betydelse för utredningen inte går att återskapa som hade haft relevans för utredningen!!!!!

Det är ju som det är helt enkelt. De flesta detaljer som diskuteras har stöts och blötts om och om igen i denna tråd. Så om man söker finner man svar i denna tråd.

Tex att MB:s tfn. är så gammal med så lite minne att MB raderade de flesta sms.
Att han raderade sms från sin älskarinna förstår jag, hade jag också gjort.
Citera
2014-01-31, 01:47
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Det är ju som det är helt enkelt. De flesta detaljer som diskuteras har stöts och blötts om och om igen i denna tråd. Så om man söker finner man svar i denna tråd.

Tex att MB:s tfn. är så gammal med så lite minne att MB raderade de flesta sms.
Att han raderade sms från sin älskarinna förstår jag, hade jag också gjort.

Men fattar du inte KJ har också raderat en massa sms men de har återskapats sen 2012.
Så att MB sms sen 2013-05-04 maj inte återskapats känns
Citera
2014-01-31, 01:48
Medlem
Citat:
Sätt inte in dig själv i situationen. Läs vad hon svarar ist. Hon kunde eller ville inte inse att MB hade ett sexuellt förhållande och att AN inte trodde på AF:s påstående att de hade ett förhållande.

Den siste som inser och får reda på otrohet är oftast den bedragne. (min erfarenhet)

Jag känner igen denna diskussion. Och det är du som känner igen dig.

tänker jag.
Citera
2014-01-31, 01:53
Medlem
findays avatar
Citat:
Men fattar du inte KJ har också raderat en massa sms men de har återskapats sen 2012.
Olika telefoner, annan minneshantering, mindre minne på MB's telefon som han var tvungen att radera sms för att få plats med nya, inte samma problem på KJ's telefon och eftersom hans minne inte blir fullt lika lätt så raderas inte minnesareorna på samma sätt och man kan återställa lättare.
Citera
2014-01-31, 01:53
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:

Olika sorters telefoner fungerar olika, också på hur man raderar.
Det fungerar olika om du raderar konversation eller enskilda sms.

Det som talar för att MB är oskyldig enligt mig är att MB inte kunde veta att sms inte kunde återskapas.
Hade han begått brottet och det stått något kompromenterade i dessa sms hade hans smartaste alternativ varit att göra sig av med telefonen.
Citera
2014-01-31, 01:56
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag känner igen denna diskussion. Och det är du som känner igen dig.

tänker jag.

Jag vet inte vad du menar med ditt inlägg?
Jag har erfarenhet av otrohet, på vilket sätt framgår inte.
Citera
2014-01-31, 02:06
Medlem
Citat:

Vart vill du komma med ditt lealösa sms-jiddrande? Det finns redan några k inlägg om dessa raderade sms. Har du ingen ny tanke att komma med (vilket du uppenbarligen inte har) så avstå gärna postning.

Du hävdar att man bara gått på vad MB sagt i förhör om dessa sms. Det är fel. Men eftersom du har din lilla uppfattning helt klar för dig så är du inte hjälpt av sid-hänvisningar från fup.
Citera
2014-01-31, 04:03
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Misshandlade han någon gång VB? Det finns personer i FUP som berättar att VB kände sig hotad och rädd för MB.
Ja de var verkligen livrädda och kände sig hotade av varandra. Det är därför de träffades för att kort sagt knulla i bushen. Jag vet att en del tjejer tänder på sådan auktoritet som är hotande men att det skulle vara åt andra hållet, inte hade MB fortsatt träffa henne?

Denna tråd går verkligen som en trasig lp-skiva. Om och om igen. Snart är vi tillbaka i söket, skor, lik-hund, alt gm samtidigt slutar aldrig tjatet om MB. när någon ansträngt sig och kommer med någon ny infallsvinkel då blir den personen totalt ignorerad. Börjar någon skriva om ett ämne som diskuterats, hänvisar man till tråden. Vad ska det pratas om när inget nytt, inget gammalt duger. Jo MB, hur intressant är den personen för utredningen - lika med noll. Ändå är det vad man finner att läsa här.
Och Varför måste allt i tråden vara korrekt och baserat på fakta. Tänk om inte fakta finns ännu, ska man välja att inte se nya vägar då? Hm ^^
Senast redigerad av yoloits 2014-01-31 kl. 04:42.
Citera
2014-01-31, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om KJ hade lånat ut sin bil hade planteringen i bilen fallit, ja. Men hur sannolikt var det? Han planerade att skjutsa hem VB.
Den som planerar att plantera blod i en bil måste vara säker att det är rätt bil som det görs i.
Jag anser personen har kunnat ta registreringsnumret på den bilen han trott är KJ:s, som funnits på parkeringen, sedan har han kollat genom bilregistret att det är rätt bil och inga misstag göres.
Sedan att det är kollat två gånger och även på KJ:s far bil, kan vara av andra orsaker sannolikt att avleda avsikten med kontrollen på KJ:s bil.
Man kan inse det är en mycket noggrann person som gjort det och även visste vem KJ var.
Senast redigerad av Lagro 2014-01-31 kl. 04:16.
Citera
2014-01-31, 04:27
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den som planerar att plantera blod i en bil måste vara säker att det är rätt bil som det görs i.
Jag anser personen har kunnat ta registreringsnumret på den bilen han trott är KJ:s, som funnits på parkeringen, sedan har han kollat genom bilregistret att det är rätt bil och inga misstag göres.
Sedan att det är kollat två gånger och även på KJ:s far bil, kan vara av andra orsaker sannolikt att avleda avsikten med kontrollen på KJ:s bil.
Man kan inse det är en mycket noggrann person som gjort det och även visste vem KJ var.
Detta med koll av bilarna, var i fup står det? Hittar det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in