Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Kan tillägga att det finns i FUP en del överskottsinformation vid förhör med KJ som i sig är intressanta huruvida han uppträtt vid de olika sökinsatserna samt efter söken avslutats officiellt (fredag
10'e maj) och det övergått till en brottsutredning om "människorov" någon dag innan.
Läs in hans förhör några gånger, notera var och när överskottsinformationen kommer och på vilka frågor från FL, notera även när och vid vilka tillfällen han själv tar commando i sökningar, d.v.s. inte när han får direkt ett område tilldelat eller deltager i grupp som fått specifikt område utan då han själv tar initiativ gällande område eller plats och ytterst välvilligt meddelar att plats/område är klart och genomsökt. Jämför gärna med förhör av både personer som deltagit i söken via MPS och även kompisar som var med och deltog i diverse eftersök.
Höstack ett är funnen, FP1 och FP2 samt "värnet", det finns en och kanske t.o.m två till höstackar där det gäller att hitta nålen. Jag är tämligen förvissad att "han har inte gått över ån efter vatten" utan höstackarna finns i hans kunskapsbank om område/plats för han har inte gett sig ut på okänt vatten utan har koppling till område/plats. Någonstans har offrets händer, kläder och annan material dumpats och är sannerligen inte lätt att hitta men jag tror områden kan avgränsas till platser som han är väl förtrogen med.
Det tror jag med.
Ta en extra titt på KJ tavla som han visade upp för pressen. Prova plotta in den på en karta över Boden. Märkligt nog sammanfaller strecken som han ritade på tavlan med de områden som förekommer i fallet VB (någotsånär, betänk att han kan ha ritat tavlan ur sitt minne om hur det ser ut). Pröva själv (guide):
1) integraltecknet i mitten kan du plotta från stugan till hans hem,
2) knorren som går uppe och mot vänster riktning kan du dra via bron mellan buddbyträsket mot Degerbergsfortet och vidare norrut,
3) kringlan till höger ringar in gammelängsfortet, mjösjöberget, smedjefortet mot kj föräldrahem,
4) knorren innanför cirkeln med en punkt och en krok kan föreställa FP 1 och FP 2,
5) Knorren nere till höger ringar in området där operation fallen angel var den 11 maj,
6) trollsländan på bilden kan föreställa där hon dog (trollsländans parningslek är speciell i maj månad, hanen tar ett strypgrepp på honan för att säkerställa att ingen annan hanne får honan),
cirkelkroken ovanför trollsländan passar in runt torpjärdan,
7) kometpilen nere till höger passar in enligt följande:
7.1) översta cirkeln placeras vid där det går att köra under 97:an (där KJ ska ha kört bil mot norra svartbyn)
7.2) den andra cirkeln snett nere till vänster passar in på sävastklinten där paintball banan finns, samma ställe som KJ och hans vänner var och letade, han drack ur en burk,
7.3) Den tredje cirkeln passar in i en liten sjö där TP bor,
7.4) Den fjärde ("pilspetsen") vet jag inte, men gissar att det kan vara en liten sjö på andra sidan av 97, mitt emot infarten vid sävast. Den enda logiska plats som passar in i mönstret från tavlan mot satellitbilder). Skulle i den mest konspiratoriska världen vara dit som bevismaterial har kastats.
Förkasta, kasta eller pröva själv och se vad ni kommer fram till. Medveten om att det är fantasifullt, men det är en lockande tanke.