2014-01-28, 18:28
Medlem
Namibia1s avatar
Kolla klippet några gånger.
http://www.tv3play.se/play/329279

När Ulf ser "hålet" från den bortskurna mattan under den vita papperslappen byter han hand på kopplet och det ser nästan ut som att han är inne och rör på mattan i bagaget.

Vad har Ulf i fickan?

Hittar inte den längre filmen just nu men den tidigare markeringen som Uno gjorde på andra sidan i bagaget såg inte lika dan ut.
Då la han sig ner bara en sekund och reste sig upp igen.
Citera
2014-01-28, 18:35
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

När Ulf ser "hålet" från den bortskurna mattan under den vita papperslappen byter han hand på kopplet och det ser nästan ut som att han är inne och rör på mattan i bagaget.

Vad har Ulf i fickan?

Hittar inte den längre filmen just nu men den tidigare markeringen som Uno gjorde på andra sidan i bagaget såg inte lika dan ut.

Ja, det går inte bortse ifrån att både hund och förare påverkats av att en stor bit av bagagerumsmattan är bortskuren och ersatts av ett vitt papper...

Dessutom markerar Hunden på den plats blodfläcken varit.
Citera
2014-01-28, 18:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Återigen så går diskussionen hög kring enskilda delar i bevisningen och ett antal personer lägger stor omsorg på att försöka skjuta ner det ena eller det andra. Eller så drar de upp sin gamla joker herr Berg och försöker visa hur oerhört mycket komprometterande det finns runt hans person. Som om det på något vis skulle försvaga indiciekedjan som pekar mot Kristoffer som mördare. Man lyckas också nogsamt glömma att spaningen mot Berg gör att det verkligen är ett minimalt tidsfönster han haft för att kunna fara runt i terrängen och flytta likdelar. Särskilt de som är övertygade om att benen kom till Gula Huset efter den 18:e borde fråga sig på allvar hur det går ihop med att Berg hade spaning på sig till och med söndagskvällen den 19:e då man väntade tills han släckt och ingen mer aktivitet sågs i huset. Det är ganska skakigt att påstå att han just denna natt ska ha gått upp, åkt iväg och flyttat på benen. Om man nu inte tror att han i fullt dagsljus ägnade sig åt hantering av likdelar vid bilfärden till Lakaträsk i hustruns sällskap den 18:e (då spanbilen uppenbarligen inte kunde följa honom hela tiden).

Vad sysslade Berg med under tiden c:a 16:00 då Vb enligt uppgift ska ha lämnat sin bostad för att bege sig till KJ för att plugga^^ fram tills familjemiddagen på Pär & Micke's inleddes 19:00 ? Vad gjorde Berg under dessa c:a tre timmar, och vem ger honom alibi för den tiden ?
Citera
2014-01-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan tillägga att det finns i FUP en del överskottsinformation vid förhör med KJ som i sig är intressanta huruvida han uppträtt vid de olika sökinsatserna samt efter söken avslutats officiellt (fredag
10'e maj) och det övergått till en brottsutredning om "människorov" någon dag innan.

Läs in hans förhör några gånger, notera var och när överskottsinformationen kommer och på vilka frågor från FL, notera även när och vid vilka tillfällen han själv tar commando i sökningar, d.v.s. inte när han får direkt ett område tilldelat eller deltager i grupp som fått specifikt område utan då han själv tar initiativ gällande område eller plats och ytterst välvilligt meddelar att plats/område är klart och genomsökt. Jämför gärna med förhör av både personer som deltagit i söken via MPS och även kompisar som var med och deltog i diverse eftersök.

Höstack ett är funnen, FP1 och FP2 samt "värnet", det finns en och kanske t.o.m två till höstackar där det gäller att hitta nålen. Jag är tämligen förvissad att "han har inte gått över ån efter vatten" utan höstackarna finns i hans kunskapsbank om område/plats för han har inte gett sig ut på okänt vatten utan har koppling till område/plats. Någonstans har offrets händer, kläder och annan material dumpats och är sannerligen inte lätt att hitta men jag tror områden kan avgränsas till platser som han är väl förtrogen med.
Det tror jag med.
Ta en extra titt på KJ tavla som han visade upp för pressen. Prova plotta in den på en karta över Boden. Märkligt nog sammanfaller strecken som han ritade på tavlan med de områden som förekommer i fallet VB (någotsånär, betänk att han kan ha ritat tavlan ur sitt minne om hur det ser ut). Pröva själv (guide):
1) integraltecknet i mitten kan du plotta från stugan till hans hem,
2) knorren som går uppe och mot vänster riktning kan du dra via bron mellan buddbyträsket mot Degerbergsfortet och vidare norrut,
3) kringlan till höger ringar in gammelängsfortet, mjösjöberget, smedjefortet mot kj föräldrahem,
4) knorren innanför cirkeln med en punkt och en krok kan föreställa FP 1 och FP 2,
5) Knorren nere till höger ringar in området där operation fallen angel var den 11 maj,
6) trollsländan på bilden kan föreställa där hon dog (trollsländans parningslek är speciell i maj månad, hanen tar ett strypgrepp på honan för att säkerställa att ingen annan hanne får honan),
cirkelkroken ovanför trollsländan passar in runt torpjärdan,
7) kometpilen nere till höger passar in enligt följande:
7.1) översta cirkeln placeras vid där det går att köra under 97:an (där KJ ska ha kört bil mot norra svartbyn)
7.2) den andra cirkeln snett nere till vänster passar in på sävastklinten där paintball banan finns, samma ställe som KJ och hans vänner var och letade, han drack ur en burk,
7.3) Den tredje cirkeln passar in i en liten sjö där TP bor,
7.4) Den fjärde ("pilspetsen") vet jag inte, men gissar att det kan vara en liten sjö på andra sidan av 97, mitt emot infarten vid sävast. Den enda logiska plats som passar in i mönstret från tavlan mot satellitbilder). Skulle i den mest konspiratoriska världen vara dit som bevismaterial har kastats.

Förkasta, kasta eller pröva själv och se vad ni kommer fram till. Medveten om att det är fantasifullt, men det är en lockande tanke.
Citera
2014-01-28, 18:39
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad sysslade Berg med under tiden c:a 16:00 då Vb enligt uppgift ska ha lämnat sin bostad för att bege sig till KJ för att plugga^^ fram tills familjemiddagen på Pär & Micke's inleddes 19:00 ? Vad gjorde Berg under dessa c:a tre timmar, och vem ger honom alibi för den tiden ?

Ja bla handlade han på Kvantum ett stenkast från VBs hem.
Undra om han såg KJs bil utanför VB när han passerade och körde till Coop för handla ägg?
Citera
2014-01-28, 18:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det tror jag med.
Ta en extra titt på KJ tavla som han visade upp för pressen. Prova plotta in den på en karta över Boden. Märkligt nog sammanfaller strecken som han ritade på tavlan med de områden som förekommer i fallet VB (någotsånär, betänk att han kan ha ritat tavlan ur sitt minne om hur det ser ut). Pröva själv (guide):
1) integraltecknet i mitten kan du plotta från stugan till hans hem,
2) knorren som går uppe och mot vänster riktning kan du dra via bron mellan buddbyträsket mot Degerbergsfortet och vidare norrut,
3) kringlan till höger ringar in gammelängsfortet, mjösjöberget, smedjefortet mot kj föräldrahem,
4) knorren innanför cirkeln med en punkt och en krok kan föreställa FP 1 och FP 2,
5) Knorren nere till höger ringar in området där operation fallen angel var den 11 maj,
6) trollsländan på bilden kan föreställa där hon dog (trollsländans parningslek är speciell i maj månad, hanen tar ett strypgrepp på honan för att säkerställa att ingen annan hanne får honan),
cirkelkroken ovanför trollsländan passar in runt torpjärdan,
7) kometpilen nere till höger passar in enligt följande:
7.1) översta cirkeln placeras vid där det går att köra under 97:an (där KJ ska ha kört bil mot norra svartbyn)
7.2) den andra cirkeln snett nere till vänster passar in på sävastklinten där paintball banan finns, samma ställe som KJ och hans vänner var och letade, han drack ur en burk,
7.3) Den tredje cirkeln passar in i en liten sjö där TP bor,
7.4) Den fjärde ("pilspetsen") vet jag inte, men gissar att det kan vara en liten sjö på andra sidan av 97, mitt emot infarten vid sävast. Den enda logiska plats som passar in i mönstret från tavlan mot satellitbilder). Skulle i den mest konspiratoriska världen vara dit som bevismaterial har kastats.

Förkasta, kasta eller pröva själv och se vad ni kommer fram till. Medveten om att det är fantasifullt, men det är en lockande tanke.

Har du lust att länka till den här intressanta tavlan, tror inte att jag har sett den, kanske fler som undrar?
Citera
2014-01-28, 18:45
Moderator
OYs avatar
Citat:

Vad har Ulf i fickan?

Vad spelar det för roll om han rör vid mattan? Han visar hunden var den ska nosa. Och vad Ulf har i fickan är ovidkommande, förmodligen inte VB:s händer iaf.

Det spelar ingen roll hur länge den ligger där, föraren bestämmer hur länge hunden ska ligga, och avgör också hur länge han vill att hunden ska ligga kvar. Om ligga är markering, så är det.
Citera
2014-01-28, 18:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
KJ har inte den planerings och organisationförmågan som ett styckmord kräver, utan att lämna bevis efter sig.
Benen som obducerades var likstela och inte angripen av maskar, enligt rättsläkaren, därför har de sannolikt varit placerade i kyl eller frys, jag skulle tro i frysbox. De kan inte ha legat ute, eller i rumstemperatur. Därför bevisar det att KJ är inte GM.
Benen och andra kroppsdelar är inte placerade ut vid samma tillfälle, kroppsdelarna bredvid Gula huset har placerats ut tidigare, de var inte likstela och var angripna av mask.
Benen placerades ut senare den 18-20 maj i Gula huset, som gör det helt orimligt att KJ placerad dem där, som visar KJ har ingenting med VB:s död att göra.
Jag anser det helt förvissad att det var VB som gick efter Lejonbacksvägen, som ett vittne mötte i bil 21,30 finns ingen tveksamhet till det. Det gör KJ hade ingenting med VB:s död att göra.
Efter en mycket omfattande utredning där åklagarna brände allt krut på att KJ skulle vara gärningsmannen, men de kunde inte komma upp med ett endaste bevis, det bevisar att de satsade på en oskyldig.

Du måste ta dig samman och inse att det du påstår inte håller vatten, Lagro .. Tiden när benen placerades i ödehuset avgör inte vem som mördade Vatchareeya, och att KJ inte har en frysbox fråntar honom inte misstanken att han kan ha mördat VB. Med samma sinne för logiska resonemang och slutsatser skulle du ju ha kunna påstå att KJ inte kunde ha mördat Vatchareeya en regnig dag eftersom han inte äger en regnrock .. Skärp dig ..
Citera
2014-01-28, 18:53
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad spelar det för roll om han rör vid mattan? Han visar hunden var den ska nosa. Och vad Ulf har i fickan är ovidkommande, förmodligen inte VB:s händer iaf.

Det spelar ingen roll hur länge den ligger där, föraren bestämmer hur länge hunden ska ligga, och avgör också hur länge han vill att hunden ska ligga kvar. Om ligga är markering, så är det.

Oj... trampade jag på en öm tå?
Det väl hunden själv som avgör vart den vill nosa? Är det inte det som är hela meningen med dessa hundar, dom visar vart målsubstansen finns, det är väl inte ägaren som ska göra det?
Senast redigerad av Namibia1 2014-01-28 kl. 18:58.
Citera
2014-01-28, 18:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Oj... trampade jag på en öm tå?

Nej, den är inte öm, jag bara frågar dig och förklarar, du verkar inte förstå. Så, vad har förarens pinaler i fickan att göra med söket, kanske har han stånd. Oavsett vilket så har det inte med hundens markering att göra, vad fiskar du efter egentligen?
Citera
2014-01-28, 19:01
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Är det intressant då KJ säger att VB var hos honom till 21:00 eller har jag förstått fel?
Citera
2014-01-28, 19:06
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, den är inte öm, jag bara frågar dig och förklarar, du verkar inte förstå. Så, vad har förarens pinaler i fickan att göra med söket, kanske har han stånd. Oavsett vilket så har det inte med hundens markering att göra, vad fiskar du efter egentligen?

Just vad han har i fickan ser bara lite lustigt ut... kanske lite belöning till Uno när han markerat "rätt"
Men det är inte det som är det intressanta.
Detta är vad jag fiskar efter:
Ulf uppger i förhör att han inte visste att detta var KJs bil vilket jag tycker verkar som rent skitsnack!

Han ser ju att det är bortskuret en stor bit av mattan i bagaget.
Om ni missat det så kan ni titta på filmen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in