Citat:
Om KJ är en av flera inblandade, vilket jag tror, så finns det ett par intressanta namn i FUP, jag har presenterat dem tidigare. MB är inte en av dem.
FUP
F2: Det har kommit in uppgifter sent i utredningen, att…de är inte bekräftade ännu, men jag
ville bara f…ställa frågan. Umgicks du med någon...någon…någon mansperson, någon kille
eller tjej innan?
H: Nääee, jag vet inte.
F2: Förstår du min fråga? Jag påstår inte att det är det…
H: Jo. Nä, men jag…
F2: ...här är…är sant.
H: Du frågar om…
F2: Jag frågar bara…
H: …och jag…och jag vet inte. Jag…jag minns väldigt lite från den dagen. Det är…det jag
minns det är…jag vaknar, jag käkar, jag åkte och hämta henne och hon var hemma hos mig.
Ehh…jag fick en kram och hej då. Det…det är allt jag minns från den dagen. Allt det här som
jag har fått…bli…behöva berätta om och om igen, det är…det minns jag för att jag har fått
repetera det så många gånger så det…innaglat i huvudet.
F2: Men din…när du säger att jag…ursäkta…jag minns inte, är det underförstått med att det
är möjligt att jag hade…att du hade besök…
H: Jaa.
F2: …av någon annan person?
H: Jag kan ha haft besök av en annan person.
F2: Okej.
H: Men jag minns inte.
F2: Nej. Det förstår jag.
Jag tycker att det finns en antydan till att VB ocj KJ inte var ensamma den där kvällen.
Den ghillien som hänger i KJ garderob är ingen mantel, då var det kanske en mantel i bagagerutrymmet. Citatet är angående vad som fanns i bagageutrymmet 4-5/5. Jag tänker på den gröna fibern, den kan komma ifrån den här manteln.
H: …och en Guilly-suit eller en Guilly-mantel
FUP
F2: Det har kommit in uppgifter sent i utredningen, att…de är inte bekräftade ännu, men jag
ville bara f…ställa frågan. Umgicks du med någon...någon…någon mansperson, någon kille
eller tjej innan?
H: Nääee, jag vet inte.
F2: Förstår du min fråga? Jag påstår inte att det är det…
H: Jo. Nä, men jag…
F2: ...här är…är sant.
H: Du frågar om…
F2: Jag frågar bara…
H: …och jag…och jag vet inte. Jag…jag minns väldigt lite från den dagen. Det är…det jag
minns det är…jag vaknar, jag käkar, jag åkte och hämta henne och hon var hemma hos mig.
Ehh…jag fick en kram och hej då. Det…det är allt jag minns från den dagen. Allt det här som
jag har fått…bli…behöva berätta om och om igen, det är…det minns jag för att jag har fått
repetera det så många gånger så det…innaglat i huvudet.
F2: Men din…när du säger att jag…ursäkta…jag minns inte, är det underförstått med att det
är möjligt att jag hade…att du hade besök…
H: Jaa.
F2: …av någon annan person?
H: Jag kan ha haft besök av en annan person.
F2: Okej.
H: Men jag minns inte.
F2: Nej. Det förstår jag.
Jag tycker att det finns en antydan till att VB ocj KJ inte var ensamma den där kvällen.
Den ghillien som hänger i KJ garderob är ingen mantel, då var det kanske en mantel i bagagerutrymmet. Citatet är angående vad som fanns i bagageutrymmet 4-5/5. Jag tänker på den gröna fibern, den kan komma ifrån den här manteln.
H: …och en Guilly-suit eller en Guilly-mantel
Ja man får känslan att :
1. Att han säger att han inte minns för har någon annan varit där kan ju ett vittne ha sett det. Han vet ju inte vad polisen vet när de ställer frågan.
2. Eller så vill han bara låta det vara öppet för att någon annan kan ha dödat henne med att hinta om att någon annan kan ha varit där men att han inte minns.
I vilket fall som helst finner jag det väldigt otrovärdigt att han inte skulle minnas om där varit någon eller inte. Kvällen då hans vän försvann för alltid och han minns inte om han haft en annan vän därhemma.