2014-01-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Åklagaren har åtalat KJ och åberopat vittnesmål och övriga omständigheter angående MB som bevis. Kasta FUP i sjön om den inte behöver innehålla ett uns av sanning, och vad sitter vi här och hänvisar till ett dokument som inte behöver vara sanningsenligt, det köper jag inte. FUP ska vara korrekt från början till slut. Vad mer är hittepå i denna sagobok, alla indicier kanske?

Se på FUP som en sammanställning av de undersökningar som gjorts, anteckningar, rådata, resultat. Åtalet som ÅK lämnar in är det KJ har att försvara sig emot. Hans försvarare har full tillgång till FUP, dvs vet vilken bevisning ÅK kan lägga fram, och kan förbereda sig på att bemöta den.

Mycket av dina klagomål riktar sig egentligen mot KJs försvarare.
Citera
2014-01-17, 01:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Okej, det är intressant, undrar ju med vem hon skulle iväg med.

Troligtvis inte MB iaf, han hade ett inställt styrelsemöte , och träningar inbokade.

Förmodligen är det en lögn från KJ sida för att förskjuta fokus mot sin antagonist, han har också yrat något om att VB skulle till Sävast, troligen för att misstankarna mot MB ska förstärkas.

Två duellanter kanske, som var och en gör allt för att peka ut den andre, blodsprutor och falska utsagor, den ena var den sista som såg henne, den andra hade en nära relation, båda känner sig utpekade men endast en är skyldig tror jag.
Citera
2014-01-17, 01:33
Medlem
Citat:
Åklagaren har åtalat KJ och åberopat vittnesmål och övriga omständigheter angående MB som bevis. Kasta FUP i sjön om den inte behöver innehålla ett uns av sanning, och vad sitter vi här och hänvisar till ett dokument som inte behöver vara sanningsenligt, det köper jag inte. FUP ska vara korrekt från början till slut. Vad mer är hittepå i denna sagobok, alla indicier kanske?

jo men man undrar...

En fråga angående karateträningen den 5 maj kl 11.00- Var MB verkligen där och höll i träningen? Kan någon dementera detta? Har för mig att AN påstod det i förhöret.
Senast redigerad av giveawayyourlove 2014-01-17 kl. 01:40.
Citera
2014-01-17, 01:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Se på FUP som en sammanställning av de undersökningar som gjorts, anteckningar, rådata, resultat. Åtalet som ÅK lämnar in är det KJ har att försvara sig emot. Hans försvarare har full tillgång till FUP, dvs vet vilken bevisning ÅK kan lägga fram, och kan förbereda sig på att bemöta den.

Mycket av dina klagomål riktar sig egentligen mot KJs försvarare.

Nej, de riktar sig mot åklagarna, de kan väl för tusan inte komma dragandes med uppgifter som inte stämmer, det är inte en rättvis rättegång. Åklagarna har beslutat sig för att KJ är skyldig med förundersökningen som underlag. KJ och endast KJ kan vara skyldig, det är deras slutsats. MB har varit misstänkt, han har avfärdats helt, på bristfälliga och motsägelsefulla uppgifter, det är inte rätt.

Åklagaren kan säga att vi vet att MB inte var i Bodsvedjan en viss tid, därför kan han inte vara skyldig, därför måste KJ vara skyldig, men underlaget för att hävda det är felaktigt, sjukt ju.
Citera
2014-01-17, 01:35
Medlem
Citat:
jo men man undrar...

En fråga angående karateträningen den 5 maj kl 11.00- Var MB verkligen där och höll i träningen? Har för mig att AN sa det i förhöret.

Hade försvaret tyckt att detta var en superviktig fråga för att fria KJ (fast varför den skulle vara det fattar jag inte?), så skulle de begärt in vittnen, genomfört egna undersökningar etc för att belägga a hur det förhöll sig. Det gjorde man inte, så uppenbarligen tyckte inte KJ och hans ombud att det var viktigt.
Citera
2014-01-17, 01:36
Medlem
Citat:
Troligtvis inte MB iaf, han hade ett inställt styrelsemöte , och träningar inbokade.

Förmodligen är det en lögn från KJ sida för att förskjuta fokus mot sin antagonist, han har också yrat något om att VB skulle till Sävast, troligen för att misstankarna mot MB ska förstärkas.

Två duellanter kanske, som var och en gör allt för att peka ut den andre, blodsprutor och falska utsagor, den ena var den sista som såg henne, den andra hade en nära relation, båda känner sig utpekade men endast en är skyldig tror jag.

Ja det är nog bara en av de.. jag har också svårt att tro att MB har samarbetat med KJ och tvärtom.
Men det kan mycket väl förekomma en eller flera XX0, XX1, XX2 osv.
Citera
2014-01-17, 01:38
Medlem
Citat:
Nej, de riktar sig mot åklagarna, de kan väl för tusan inte komma dragandes med uppgifter som inte stämmer, det är inte en rättvis rättegång. Åklagarna har beslutat sig för att KJ är skyldig med förundersökningen som underlag. KJ och endast KJ kan vara skyldig, det är deras slutsats. MB har varit misstänkt, han har avfärdats helt, på bristfälliga och motsägelsefulla uppgifter, det är inte rätt.

Åklagaren kan säga att vi vet att MB inte var i Bodsvedjan en viss tid, därför kan han inte vara skyldig, därför måste KJ vara skyldig, men underlaget för att hävda det är felaktigt, sjukt ju.

Tack för den här MYCKET betydelsefulla uppgiften! Nu dyker plötsligt lite andra frågor upp......
Citera
2014-01-17, 01:42
Medlem
Citat:
Okej, det är intressant, undrar ju med vem hon skulle iväg med.
en tur VB och MB där de skulle diskutera VBs eventuella graviditet som hon hittat på och deras fortsatta liv i nöd och lust.. en bebis skulle fånga MB...trodde VB naivt? Skulle inte förvåna mig alls. och KJs reaktion på samma nyhet, att karatetränaren var pappa till VBs barn. Då kommer motivet fram : får inte jag henne ska ingen annan ha henne
Detta har jag bara tolkat ur det jag läst om VB och hur hon fungerade i sina relationer.
Citera
2014-01-17, 01:42
Medlem
Citat:

Det är tvärtom åklagarnas uppgift att HITTA en misstänkt gärningsman att åtala. Om bevisningen inte håller, om försvaret kan visa att någon av alla de saker du är upprörd över inte stämmer, har tolkats fel etc. så är det försvarets uppgift att påtala det och skjuta åtalet i sank. Varför hittade inte försvaret det som du hittat? De är ju proffs? Så nej, det är faktiskt försvaret du ska vara ilsk på om du tycker det finns uppenbara brister i bevisningen som inte påtalats.

Men oftast är svaret att det togs inte upp av vare sig ÅK eller försvar. Det finns bara i FUP, men ingen av sidorna har tillmätt det någon som helst betydelse för utgången av målet.
Citera
2014-01-17, 01:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det är tvärtom åklagarnas uppgift att HITTA en misstänkt gärningsman att åtala. Om bevisningen inte håller, om försvaret kan visa att någon av alla de saker du är upprörd över inte stämmer, har tolkats fel etc. så är det försvarets uppgift att påtala det och skjuta åtalet i sank. Varför hittade inte försvaret det som du hittat? De är ju proffs? Så nej, det är faktiskt försvaret du ska vara ilsk på om du tycker det finns uppenbara brister i bevisningen som inte påtalats.

Men oftast är svaret att det togs inte upp av vare sig ÅK eller försvar. Det finns bara i FUP, men ingen av sidorna har tillmätt det någon som helst betydelse för utgången av målet.

Försvaret kommer kanske att tillmäta det större betydelse i nästa instans, vi får se. Jag vill understryka att jag inte på något vis tror att MB har med saken att göra, men tråden handlar inte enbart om vem som är skyldig, det är allmänt om fallet som sådant om jag har förstått rätt.
Citera
2014-01-17, 01:55
Medlem
Citat:
Försvaret kommer kanske att tillmäta det större betydelse i nästa instans, vi får se. Jag vill understryka att jag inte på något vis tror att MB har med saken att göra, men tråden handlar inte enbart om vem som är skyldig, det är allmänt om fallet som sådant om jag har förstått rätt.

Jo, och det är därför de här trådarna så lätt urartar i rena hejarklackskriget. Man tar liksom på sig de naturliga rollerna systemet bygger på, som försvarare eller åklagare, och börjar titta på FUP på det målinriktade sätt de gör: vad finns här som jag kan använda för att fria/fälla "min" man.

Men det finns en nivå bakom också, som ibland kan vara intressantare, och det är att vrida och vända på det som står i FUP: kan man lita på likhundar? varför svarade han så? varför stämmer inte denna uppgift med motsvarande några sidor fram (som dina master). DÄR kan vi hitta intressanta grejer som kan ge uppslag till fr a försvaret att komplettera undersökningar, kalla nya vittnen etc.
Citera
2014-01-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
en tur VB och MB där de skulle diskutera VBs eventuella graviditet som hon hittat på och deras fortsatta liv i nöd och lust.. en bebis skulle fånga MB...trodde VB naivt? Skulle inte förvåna mig alls. och KJs reaktion på samma nyhet, att karatetränaren var pappa till VBs barn. Då kommer motivet fram : får inte jag henne ska ingen annan ha henne
Detta har jag bara tolkat ur det jag läst om VB och hur hon fungerade i sina relationer.

Ja jag tror också att hon naivt tänkte eller snarare hade tänkte ca någon månad innan hon blev dödad att en bebis skulle fånga MB. MB var ju rädd för just det.

Ja så kan det absolut vara att KJ blev svartsjuk för att hon hellre ville ha MB, fast vid tidpunkten för mordet eller åtminstone den 4 maj ville hon nog hellre ha KJ än MB....

Men dessa sms:

"menade du på riktigt att du vill döda mig? Hoppas du inte skojade mig. Hatar är starkt ord lika stark som du, om
hatar då vill man döda någon.
00:43
Vatchareeya Bangsuan"

Följande sms får MB av VB den natten till den 3 maj:

Han körde hem henne från träningen samma kväll och påstod att hon varit ovanligt lugn och glad- det tror jag är en LÖGN, här har ni varför:

"ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade
förtroende för dig))
tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars
hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig."

Vatchareeya Bangsuan 2013-05-03 00:20
Senast redigerad av giveawayyourlove 2014-01-17 kl. 02:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in