Citat:
Ursprungligen postat av
giveawayyourlove
Gissar att det är denne man:
https://www.facebook.com/micha.engrund
Har svårt att tro att han skulle vara GM..
(isåfall bara om det skulle ha varit ett misslyckat försök till våldtäkt...) skulle han kunna ha hjäpt AN/KJ/MB/XX med transport och utplacering?
Vet någon hur MEs relation till MB, AN och KJ ser ut?
Det är väl inte så bara? Finns inga tecken på att VB hade kläder på överkroppen när hon mördades, inga textilfibrer i såren, kan mycket väl ha handlat om en våldtäkt oavsett gärningsman.
Fanns det jord eller annat från naturen i sårskadorna eller skrapmärken på överhuden? Jag tror inte att jag har läst något om det, då borde man kanske sluta sig till att mordet har skett inom hus, jag tror så iaf.
Hittade teknikerna några spår i bagageutrymmet förutom blodet? Nu kan det iof finnas där av uppenbara anledningar pga KJ airsoftspelande, men kanske, jord/sand på något märkligt sätt, ev. blandat med blodet, eller andra spår som kan tolkas in?
Funderar på det där med ryggsäcken, hur hög var den, fick vi fram modell och måtten på den? Jag tänker på händerna, många tror på DNA motivet, men det kan vara så enkelt som att det var tvunget att kapa händerna för att kroppen skulle få plats i ryggsäcken. Kapar man av händerna når armarna troligtvis ner till ungefär där benen skildes från torson.
Varför togs inte huvudet bort från torson? Det vet jag inte, men det faktum att det inte avskildes säger mig att emballaget eller transporthjälpmedlet har varit minst fyndets längd, hade KJ något i den storleken i sitt eller föräldrarnas hem, kanske var det ryggsäcken som användes. Den omtalade ryggsäckens mått är mycket intressant tycker jag.
Med ryggsäck orkar man bära tyngre och längre än utan.
EDIT;Jag tror att styckaren kapade bort benen först, såg att händerna gjorde armarna längre än torson med huvud och beslöt sig för att kapa av händerna för att få plats med kroppen i en sopsäck som sedan lades i t ex. ryggsäcken vars mått kroppen var tvungen att passa in i.