2014-01-10, 15:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Hur är det med läsförståelsen av den text du väljer att citera?

Du vet uppenbarligen inte vilken text och sammanhang jag hänvisade till, moron.
Citera
2014-01-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Gav bort förståndet i julklapp ? Om du tror att MB inte haft ytterligare en mobil som polisen inte sett är du mer än lovligt naiv ..
Det har han säkert men det är mobilen som har undersökts som har haft kontakt med VB:s mobil
Citera
2014-01-10, 15:37
Medlem
Efter först varit övertygad om KJ:s skuld började jag tvivla det finns och fanns så många obesvarade frågor.Under julhelgen läste jag förundersökningen igen och lyssnade igenom ljudfilerna ordentligt och nu är jag säker på att rätt man blir dömd.
Ingen här har kunnat presentera ett trovärdigt scenario vilket är fullt naturligt då inte ens åklagarna klarade av det.Personligen tror jag att det inte fanns ett uns av planering av detta dåd utan allt blir ett osannoligt händelseförlopp där KJ vissa stunder har kontroll för att ibland fullständigt tappa den.
I stora drag (jag utelämmnar detaljer):
1.Eftersom KJ visste att VB var på väg mot Sävast skedde mordet där någonstans därav hans egna eftersök med sina kompisar natten mellan 8:-9:maj han ville förvissa sig om att ingenting lämmnas kvar.
2.Kroppen fraktades sedan upp till KJ:s egen "hemmaplan"dvs. trakterna kring Na:Svartbyn därav ett nytt eftersök 9 maj med kompiserna i samma syfte nämligen kontrollera att inga spår fanns kvar.
Kroppen styckad eller inte har förvarats i något av dom mörka,kalla värn som finns i området.
3.När sedan kroppen skulle förflyttas fanns det ett väldigt begränsat utrymme att agera på rent geografiskt även polisens spaning gjorde det hela mycket svårt.
Jag tror att han ville flytta kroppen så långt som möljigt från hans "bakgård" och det enda alternativet blir då mot forten.det finns ytterligare två vägar till "Gula Huset" vägar som KJ mycket väl känner till.
Mer komplicerat än så här behöver det inte vara sedan finns det ju tusentals frågor som är obesvarade som jag tyvärr vi aldrig kommer att få klarhet i.
Citera
2014-01-10, 15:39
Medlem
Citat:
Du vet uppenbarligen inte vilken text och sammanhang jag hänvisade till, moron.
Du kan alltså inte ens stå för att du missuppfattat vad som skrevs för vilken text du citerade framgår ju med all önskvärd tydlighet eftersom du kopierat texten. Nu börjar jag inse hur lätt det är för dig att medge att du har fel i någon fråga
Citera
2014-01-10, 15:40
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Gav bort förståndet i julklapp ? Om du tror att MB inte haft ytterligare en mobil som polisen inte sett är du mer än lovligt naiv ..
Jag måste faktist säga att du kan ha rätt. Det finns en möjlighet att MB har haft en hemlig mobil. En mobil så hemlig att han aldrig använt den för att prata/smsa VB med den.

...om den sen skulle ha någon betydelse är väl mer tveksamt...
Citera
2014-01-10, 15:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Det har han säkert men det är mobilen som har undersökts som har haft kontakt med VB:s mobil

Samtliga mobiler MB kan ha haft under den kritiska perioden när VB mötte sitt öde har haft kontakt med VB:s mobil, dumbo ..
Citera
2014-01-10, 15:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du kan alltså inte ens stå för att du missuppfattat vad som skrevs för vilken text du citerade framgår ju med all önskvärd tydlighet eftersom du kopierat texten. Nu börjar jag inse hur lätt det är för dig att medge att du har fel i någon fråga

Nej, jag citerar ingen text, men jag har ett minne som du inte är i närheten av. Vidare kan jag upplysa dig om att jag sällan har fel. Ytterst sällan.
Citera
2014-01-10, 15:46
Medlem
Citat:
Samtliga mobiler MB kan ha haft under den kritiska perioden när VB mötte sitt öde har haft kontakt med VB:s mobil, dumbo ..
Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare – Vem som helst kan fela, men ingen utom dåren framhärdar i sina fel
Citera
2014-01-10, 15:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare – Vem som helst kan fela, men ingen utom dåren framhärdar i sina fel

Jag har som sagt sällan fel. Ytterst sällan, så jag kan lugnt framhärda i min ståndpunkt ..
Citera
2014-01-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloh82
Ryktena på stan säger att han bytt ut avloppssystem samt dörrar till garaget, samt att AN och MB numera separerat.

Jag tolkar det som om det gäller hemmet och inte restaurangen.
Citera
2014-01-10, 15:59
Medlem
Citat:
Har du inte begripit att en genial mördare som sätter dit någon annan för mordet inte chansar på att radera bevismaterial i mobilen utan ser till att den aldrig blir hittad.
Som jag har förstått är MB väldigt duktigt med datorer och telefoner och han visste att polisen inte kunde återskapa de raderade sms i hans telefon.
Citera
2014-01-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Förklara nu tydligt för oss varför den här personen som vittnet såg inte kan vara någon annan än VB. Hur kan du veta det?

Du vet att alla SMS från VB skickades före kl 18.40 - eller hur? Det låter som du tror att hon promenerade och SMS:ade samtidigt.

Varför menar du att vi ska tro att någon planterat blod i KJ:s bil när det inte finns ett enda vittnesmål eller någon form av iakttagelse som tyder på att det skulle ha skett? Tror vi på det här så måste vi ju tro på nästan varenda brottsling som hävdar att bevisen mot honom är "planterade"

Du utgår för övrigt själv helt grundlöst och utan att redogöra för någon bevisning för påståendet att KJ INTE är gärningsmannen. Eller förresten - du hävdar utan att känna KJ och utan att ha läst några psykiatriska utlåtanden att du genom att läsa SMS- och FB-konversation + KJ:s egna påståenden om att han aldrig blev svartsjuk och aldrig blev arg (Vilket han visst blev - läst FUP!) kan avgöra att han inte är skyldig.

Det är så löjligt att det inte är sant. Men du är ju inte ensam om dessa kvasipsykologiska oskyldigförklaringar av den åtalade här i tråden.
En liten fundering. MB raderade SMS som inte går att återskapa. Han minns till att börja med inte vad som stod i dessa meddelanden. Sedan drar han sig till minnes att det kan ha stått någonting liknande "han/hon är galen" Den enkla förklaringen är att det är KJ som avses mot bakgrund av det accelererande förloppet från endast meddelandetrafik mellan KJ och VB fram till att KJ och VB var i hans lägenhet, till att skicka SMS till MB kl 17:04 och ringa 112*# kl 17:09. En alternativ förklaring (långsökt men möjlig) skulle kunna vara enligt följande:
VB skickar SMS till MB kl 17:04 "hon är galen", för att det verkligen var en kvinna i KJ lägenhet.

Lek med tanken att det redan var en annan kvinna i KJ lägenhet när de kom dit. Då förändras möjligheterna. Ett vittne ska ha sett KJ köra ända fram till huset och släppa av en mörkhårig kvinna, därefter parkera bilen för att gå tillbaka till huset. Flera här i tråden har funderat om detta. Tänk om det var denna kvinna som VB upplevde vara tokig och därför kontaktar MB. Denna kvinna kan då ha varit den som gick på sträckan grubban (3-2-3G) samt den som sågs av ett vittne vid 21:30 tiden. Ett mord eller påbörjad grym behandling kan få många att bli ångerfyllda. Vittnet upplevde att den asiatiska kvinnan såg sorgsen ut.

Om det fanns en asiatisk kvinna i KJ lägenhet utöver VB själv, vem skulle det då kunna vara?

Genom att skriva såväl troliga som konspiratoriska och utopiska händelseförlopp så smalnar antalet realistiska alternativ ned till en hanterbar mängd efterhand som dessa blir ifrågasatta på saklig och logiskt grund, gärna med hänvisning. Flera fb bör ta bort sin prestige och i stället välja en trådvänlig vokabulär så att vi tillsammans kan fokusera på att lösa mordet. Sedan ska det alltid finnas plats för både knasiga idéer som klarsynta. Ur knasiga tankar kan nya idéer utvecklas som kompletterar eller förklarar tillgängligt faktaunderlag. Mastuppkopplingar och tidpunkter för samtal och SMS i tidigare inlägg är hämtade ur FUP. Ett problem med FUP är att det finns fakta lite här och där som inte är sammanställt i kronologisk ordning vilket gör det svårt att ta till sig och hitta den röda tråden som sannolikt finns där. Flera teorier i tråden faller på sin orimlighet då fakta som tidpunkter för samtal och SMS mellan VB, MB, KJ inte hänger ihop med vad de spekulerar i eller påstår är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in