Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Det var väl ME som kom ut ur huset med ett leende på läpparna.
Han hade ett konstigt/märkligt(minns inte hur det uttrycktes) leende på läpparna när han var inne i huset och de andra tittade in, när han berättade att han tror att han har hittat något.
Han var först in och sist ut, hans skoavtryck är de som det finns flest av i huset, och jag skulle inte bli förvånad om det är han som vittnen(man+kvinna) observerade vid huset innan fynden gjordes(12/5?), kamera, kameraväska eller ryggsäck, ovårdat utseende, skäggprydd, glasögon, sågs en stund efter stå i skogen en bit därifrån. Har inget körkort, äger en avställd bil.
I mitt tycke liknar han faktiskt KJ vid en hastig anblick. Skulle inte förvåna mig ett dugg om den här privatobducenten är den man som borde sitta där KJ sitter just nu.
Jag tror inte på planteringsteorin, men är det någon som har haft ett tillfälle att göra det så är det han. Han kan ha sett KJ vid söken, vilken bil han har, till och med ha åkt i den. Dessutom kan han ha haft tillgång till en olåst Hyundai under den tid somk den stod parkerad och KJ var ute och letade.
Jag tror att KJ är delaktig på något vis, men det jag skriver nu är fullt möjligt och dessutom inte osannolikt.
Det finns två kända kopplingar mellan KJ och ME, airsoft och eftersök. ME bor dessutom nära karateträningslokalen. Varför tyckte VB att det var obehagligt att röra sig i närheten av lokalen, jag har för mig att det har nämnts något om det.
En i mitt tycke obetydlig detalj är att ME har tränat karate för många år sedan enligt honom själv, bara säger.