Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Du minns rätt där. VB ville ha hans fina kniv på sin födelsedag, sedan skulle han få den tillbaka när han senare fyllde år. EDIT. Tidigt på vårkanten.
Jag har för mig att jag läst i FUP att MB fick "knivleveransen" till karateklubben och visade upp dom där.
Däremot fick inte VB någon kniv av MB.
3 April VB vill ha en Taktisk kniv av AH FUP sida 1078
4 April skriver i sin Skype profil "jag vill ha kniv""jag vill ha kniv när jag fyller år" FUP sida 1078
AH frågar vad hon skulle ha knivarna till. VB svarar bara att de coola och fina, att de var någon kompis på träningen som visat sina knivar och det var coolt.
Under samtalet på skype säger hon vilka knivar hon vill ha och
skickar länkar på blocket med 2 olika taktiska knivar, att de var begagnade och kostade inte så mycket.
(Undra om det är samma knivar man hittat i KJs dator? Har VB skickat länkarna även till han?)
VB att hon pratat med sina föräldrar om knivar innan samtalet med AH.
16 April VB smsar KJ att hon vill ha en kniv när hon fyller år.
FUP sida 633 Jag vill ha samlings kniv när jag fyller år alltså inte matlagnings kniv:-) FUP sida 681
28 April VB skriver på Skype till CS. VBskrev att hon ville låna småpengar för hon skulle köpa fiske-knivar FUP sida 1017
FUP 995
MB delgs att det har framkommit att han är knivintresserad. Han uppger att detta stämmer men han har sålt av de flesta knivarna. Han har knivar kvar och även svärd som man använder inom karaten.
Knivarna är handgjorda och ses mest som samlingsknivar.
FUP 1073.
På fråga om FC kommer på något annat gällande VB eller MB så uppger FC MB samlar på knivar. MB visade en som precis hämtat ut på posten vid en träning och det var precis i början. Den var "9 inches" och såg militäraktig ut. På fråga var den inte antik utan modern till utseendet. FC har i övrigt inget som hon kommer på.
Helt serriöst!
Är det verkligen någon som kan tro på att AN inte känt till att relationen fortsatt efter 2012?
Enligt JES så skulle AN ha dötshotat VB 1-1 1/2 månad innan VB försvann.
FC har vid några tillfällen masserat tränaren MB då han hade problem med en skuldra efter karateträningen. Vid ett av tillfällena så kom de in på VB och FC berättade om att hon fått lite smällar av henne i träningen. MB berättade då att det var ett problem mellan honom och VB. MB sa att hon påstått att de hade en relation vilket de inte hade enligt honom, FC tror att det var på facebook men är inte säker. MB sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället. FC uppger att VB inte kom på de 2 veckor som var kvar till FC åkte till Grekland, detta var i slutet på april i början på maj som MB berättade detta.
MB sa att hans fru var väldigt arg på grund av detta. På fråga vet FC inga fler detaljer än så.