Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Du anar nog att de flesta som skriver här inte har tillgång till slasken tror jag, hur kan du då skriva så korkat som du gör? Jag och troligen de flesta andra kan inte resonera utifrån vad som står i slasken, det som står däri finns inte, därför att vi inte har läst det. Om du har den och vill resonera med alla andra på jämlika villkor så bör du delge oss slasken i sin helhet tycker jag.
Du som verkar ha tillgång till slasken, kan inte du berätta för oss andra vad som står om restaurangbesöket men även anledningen till att man inte nagelfor MB under den tid som han var misstänkt.
Du skriver bl.a.
"Jag begriper faktiskt
inte varför inte restaurangens personal har förhörts".
Och var är din källa på att t.ex. restaurangens personal inte hörts, bara ett av flera exempel på dina och vissa andra postare som beklagar sig över saker som ej har utförts enligt er, var är källan till att "förhör" mm inte har utförts.
Givetvis har man borrat i MB/AN och dess omgivning, det stärks ju av att MB var under span/luppen i ca 7 dagar. Ni verkar tyvärr tro att länskrim och rikskrim inte har borrat djupt i detta fall, tvärtom, det har borrats både här och där och tro att spår MB inte följts upp, kontrollerats mm är befängt. Bara i MB's telefonlista så figurerar många personer utanför kk-relationen VB och jag är tämligen säker på att de hörts i utredningen. Det är närmare 900 personer som på något sätt finns i den totala utredningen. Som referens så har Boden ca 27000 i kommunen och ungefär 15000 i centralorten.
Som jag beskrev, det är KJ som står åtalad och åklagaren inlämnar FUP till TR, det är alltså inte MB eller annan person för de är inte misstänkta, de har inte anhållits, de har inte häktats etc. Det har utredningen om mordet på VB funnit att det är KJ som är den som utfört det enligt åklagare och TR har samma uppfattning.
RPU skall igår vara avslutad så förmodligen kommer besked av TR om återupptagande av rättegången 7-8 januari och datum för dom någon vecka senare.
Det är du och dina gelikar som skall påvisa med källa vad ni påstår som är utanför åtalet, jag kommenterar och påtalar vad som finns i FUP och är i TR.