2014-01-04, 16:35
Medlem
Jag har för mig att MB var inte på sitt jobb den 5/maj. Varför? Var var han? Jag har kanske uppfattat fel och han jobbade den dagen?
Citera
2014-01-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du anar nog att de flesta som skriver här inte har tillgång till slasken tror jag, hur kan du då skriva så korkat som du gör? Jag och troligen de flesta andra kan inte resonera utifrån vad som står i slasken, det som står däri finns inte, därför att vi inte har läst det. Om du har den och vill resonera med alla andra på jämlika villkor så bör du delge oss slasken i sin helhet tycker jag.

Du som verkar ha tillgång till slasken, kan inte du berätta för oss andra vad som står om restaurangbesöket men även anledningen till att man inte nagelfor MB under den tid som han var misstänkt.
De blev blinda/övertygade när man hittade blodspår i KJs bil så tidigt och att MB hade vänner mellan polismännen gjorde saken inte bättre. När en reporter frågade utredningsledare om sista VBs sms svarade han: det handlar också om integritets fråga! Men vadå integritet? Det handlade om ett hemskt mord på en ung tjej och det skulle gå före allt. Idioter!
Citera
2014-01-04, 16:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
De blev blinda/övertygade när man hittade blodspår i KJs bil så tidigt och att MB hade vänner mellan polismännen gjorde saken inte bättre. När en reporter frågade utredningsledare om sista VBs sms svarade han: det handlar också om integritets fråga! Men vadå integritet? Det handlade om ett hemskt mord på en ung tjej och det skulle gå före allt. Idioter!
Integritetsfråga gentemot allmänheten är nog vad som avses. Inte integritetsfråga gentemot utredarna.
Citera
2014-01-04, 18:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Den som söker vill finna, sök i slasken så finner du varför. Åtalet är KJ och inte MB eller annan person därav finns ej heller sådana förhör i FUP, de är i åtalet helt ointressanta för de har ingen bäring.

[---]

men det gör inte han eller advokatbiträdet, anledningen är enkel, det förändrar inte läget för KJ och det kan ej heller peka på annan möjlig GM.

Jag skulle bli lika förvånad om paret MB/AN inte har någonting med mordet på Vatchareeya att göra som om det skulle visa sig att KJ inte har det. Den allt intensivare, eskalerande och för MB allt mer besvärande kommunikationen mellan honom och VB sammanföll med tidpunkten för VB:s försvinnande vilket gör det omöjligt att inte med användande av logik på grundstadiet på mycket goda grunder anta att dessa sammanfallande händelser inte bär slumpens prägel - de är på något sätt förknippade med varandra.

Tingsrätten står i begrepp att avkunna en dom som hänger styckmordet på Vatchareeya Bangsuan runt halsen på KJ - i sin helhet, från start till mål och utan andra inblandade - medgärningspersoner eller alternativa gärningspersoner, och vad dessa kan ha gjort sig skyldiga till, föresvävar inte tingsrätten, man ifrågasätter inte det bristfälliga underlag som utgör grunden för domen och reflekterar förmodligen inte över att personerna med det ostridiga motivet i praktiken lämnades outredda. Visst är detta hårfint nära en rättsskandal ..

Edit: De rättsvårdande myndigheterna i Boden verkar segla under bekvämlighetsflagg.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-04 kl. 18:14.
Citera
2014-01-04, 18:18
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Vatchareeyas tendens att lätt göra polisanmälningar var enligt min mening ett riktigt riskbeteende. En väninna som ville vara snäll med VB bjöd hem VB på fest, och senare hade väl VB bara lagt sig i väninnans och väninnans pojkväns säng och började göra närmanden på väninnans pojkvän, men blev avvisad, kommer inte ihåg exakt, men ungefär så. Sedan for VB bara hals över huvud därifrån mitt i natten och lämnade väska och jacka som hon aldrig hämtade - och som grädde på moset hade väl VB polisanmält väninnan och pojkvännen??? Surprise, surprice...

MB skulle väl knappast stillatigande ta emot ev hot om polisanmälan, om VB skulle ha fått en sån idé.

Vi har väl egentligen inte fått veta vad det var för polisanmälningar VB hade gjort tidigare? Men har för mig att MB polisanmäldes när han mordhotat VB:s ex AF sedan han ringt ett par gånger och informerat MB:s hustru om att VB och MB hade en sexrelation. Om jag förstod rätt så var det VB som såg till att den polisanmälan mot MB drogs tillbaka av AF - VB verkar ha varit skraj för MB då. Men det är klart - den mordhotande våldsbenägna MB drog sig ju inte ens för att misshandla kvinnor (bl a sin fru, och sitt ex när hon hotade att avslöja MB:s otrohet för frun) och barn.

I TR-förhöret med Cattalaya börjar ca 1.32.50 in i klippet.

"En thailändare... och det är polisanmält"
"Ungefär i april 2012"
"Jag grälade med honom också"

En Sonny Lundberg, står i slasken s 66-67-68
Citera
2014-01-04, 18:45
Moderator
OYs avatar
Jag minns inte, varför grep man KJ, vad konkret gjorde att man valde att göra det? Varför övergick spaningen från den misstänkte MB till den misstänkte KJ? Det skulle jag gärna vilja veta.
Citera
2014-01-04, 19:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag minns inte, varför grep man KJ, vad konkret gjorde att man valde att göra det? Varför övergick spaningen från den misstänkte MB till den misstänkte KJ? Det skulle jag gärna vilja veta.

Någon måste väl ha tipsat om KJ - eller så tipsade han om sig själv genom att berätta för MP-S att han varit den sista som sett VB i livet.
Citera
2014-01-04, 19:03
Moderator
OYs avatar
Vad hände med det här vittnet och den uppgiften?

Därefter observerades hon av en vittne som hörde av sig till polisen efter att Vatchareeya anmäldes som försvunnen.
– Det var en kvinna som siktade henne i området där den här kamraten bor, säger U*f Sk*ld.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16753418.ab

Kunde polisen konstatera att det inte var VB som vittnet såg, och vem var vittnet?
Citera
2014-01-04, 19:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Någon måste väl ha tipsat om KJ - eller så tipsade han om sig själv genom att berätta för MP-S att han varit den sista som sett VB i livet.

Men den uppgiften fanns väl i media, var väl inget sensationellt?
Citera
2014-01-04, 19:27
Medlem
highfives avatar
Citat:
Vad hände med det här vittnet och den uppgiften?

Därefter observerades hon av en vittne som hörde av sig till polisen efter att Vatchareeya anmäldes som försvunnen.
– Det var en kvinna som siktade henne i området där den här kamraten bor, säger U*f Sk*ld.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16753418.ab

Kunde polisen konstatera att det inte var VB som vittnet såg, och vem var vittnet?

Står även i artikeln ang SMS'n som MB fick att Någon retat upp VB. I fup tror MB att det kunde vara VBs mamma. Jag tror det var AN som VB skrev om i sina SMS. Därför minns inte MB något och AN reagerade som hon gjorde. Därför skrev även AB "heder åt familjen" i ett tidigare skede. Troligtvis därför som VB var rädd för att gå på träningen. Denna osämja förklarar även varför samtalskommunikationen nådde sitt Max 3/5.
Citera
2014-01-04, 19:35
Medlem
Citat:
Du anar nog att de flesta som skriver här inte har tillgång till slasken tror jag, hur kan du då skriva så korkat som du gör? Jag och troligen de flesta andra kan inte resonera utifrån vad som står i slasken, det som står däri finns inte, därför att vi inte har läst det. Om du har den och vill resonera med alla andra på jämlika villkor så bör du delge oss slasken i sin helhet tycker jag.

Du som verkar ha tillgång till slasken, kan inte du berätta för oss andra vad som står om restaurangbesöket men även anledningen till att man inte nagelfor MB under den tid som han var misstänkt.

Du skriver bl.a.

"Jag begriper faktiskt inte varför inte restaurangens personal har förhörts".

Och var är din källa på att t.ex. restaurangens personal inte hörts, bara ett av flera exempel på dina och vissa andra postare som beklagar sig över saker som ej har utförts enligt er, var är källan till att "förhör" mm inte har utförts.

Givetvis har man borrat i MB/AN och dess omgivning, det stärks ju av att MB var under span/luppen i ca 7 dagar. Ni verkar tyvärr tro att länskrim och rikskrim inte har borrat djupt i detta fall, tvärtom, det har borrats både här och där och tro att spår MB inte följts upp, kontrollerats mm är befängt. Bara i MB's telefonlista så figurerar många personer utanför kk-relationen VB och jag är tämligen säker på att de hörts i utredningen. Det är närmare 900 personer som på något sätt finns i den totala utredningen. Som referens så har Boden ca 27000 i kommunen och ungefär 15000 i centralorten.

Som jag beskrev, det är KJ som står åtalad och åklagaren inlämnar FUP till TR, det är alltså inte MB eller annan person för de är inte misstänkta, de har inte anhållits, de har inte häktats etc. Det har utredningen om mordet på VB funnit att det är KJ som är den som utfört det enligt åklagare och TR har samma uppfattning.

RPU skall igår vara avslutad så förmodligen kommer besked av TR om återupptagande av rättegången 7-8 januari och datum för dom någon vecka senare.

Det är du och dina gelikar som skall påvisa med källa vad ni påstår som är utanför åtalet, jag kommenterar och påtalar vad som finns i FUP och är i TR.
Citera
2014-01-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag skulle bli lika förvånad om paret MB/AN inte har någonting med mordet på Vatchareeya att göra som om det skulle visa sig att KJ inte har det. Den allt intensivare, eskalerande och för MB allt mer besvärande kommunikationen mellan honom och VB sammanföll med tidpunkten för VB:s försvinnande vilket gör det omöjligt att inte med användande av logik på grundstadiet på mycket goda grunder anta att dessa sammanfallande händelser inte bär slumpens prägel - de är på något sätt förknippade med varandra.

Tingsrätten står i begrepp att avkunna en dom som hänger styckmordet på Vatchareeya Bangsuan runt halsen på KJ - i sin helhet, från start till mål och utan andra inblandade - medgärningspersoner eller alternativa gärningspersoner, och vad dessa kan ha gjort sig skyldiga till, föresvävar inte tingsrätten, man ifrågasätter inte det bristfälliga underlag som utgör grunden för domen och reflekterar förmodligen inte över att personerna med det ostridiga motivet i praktiken lämnades outredda. Visst är detta hårfint nära en rättsskandal ..

Edit: De rättsvårdande myndigheterna i Boden verkar segla under bekvämlighetsflagg.

Jag är beredd på att satsa pengar på att MB/AN är inblandade. Blir m y c k e t förvånad om KJ skulle visa sig vara skyldig.

Blodet i bilen kan ha uppkommit från en träningsskada eller pga hon hade ett självskadebeteende, hon hade skurit sig i handleden?

Blodet i KJs bil kan med stor sannolikhet vara ditplanterat eftersom att KJs bild ofta stod olåst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in