Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Den skäggige kan ju ha varit KJ. Han har haft skägg av och till, men inte helskägg vad jag förstår, mera av typen hakskägg. KJ har många vänner med skägg. Dessutom säger han själv i ett förhör att han ibland har svårt att komma ihåg sina närmastes ansikten. Ett ansikte minns han dock: Lillebrors och hans skägg...
Att brodern skulle vara mannen med skägg som stängde fönstret tror jag inte på. Skulle W*lliam, broderns kompis gå in och ljuga för brödernas räkning?
Jag tror att ME är mannen med skägg, stämmer också bra in på signalementet av den man som sågs med kamera, kameraväska eller ryggsäck vid det gula huset(12/5?). Ovårdat utseende, glasögon och såg skum ut enligt ett av vittnena. Om mannen hade en tydlig koppling till en bil framgår inte, jag minns inte heller om det stod fordon parkerade i området när iakttagelsen gjordes. Väl värt att notera är att ME brukar vistas i området, inget körkort dock en avställd bil i ägo som inte har använts på länge enligt honom själv.
ME säger att han geocachar men förtydligar att han aldrig tagit en burk(sa han så?) i det gula huset, det var tydligen viktigt att berätta det. Vad hade det gjort om han berättat att han varit inne i huset tidigare i ett sådant ärende? Olaga intrång tror jag inte att det hade blivit, ingen bryr sig.
En intressant sak är att KJ också säger sig ha geocachat, och i mina öron låter det som om att de här två herrarna har haft en överläggning om att säga att de geocachar för att kunna förklara sitt rännande kring det gula huset.
Just när ME ska gå ifrån förhöret så utbrister han, Hoppas att ni får tag i
den jäveln som har gjort det, något sådant sa han. Något annat vittne i den här soppan som ens har varit i närheten av ett sådant uttalande?
Han ska kanske inte hoppas för mycket, för när skiten träffar fläkten ...