Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Håller inte med om din slutsats. Men jag kan ju ha fel.
En ensam GM förklarar varför det blev för tungt att flytta kroppen, och flera MGM skulle nog efter ett tag läcka som ett såll nu. Försäga sig, osv.
En ensam GM och kroppen kan ha legat på "is". Det förklarar inte allt, men bättre än inget i alla fall.
Jag kan ha fel jag också, men jag tror inte det och KJ har ju uttryckt sig på ett sätt som indikerar att man var fler än honom om VB och styckmordet på henne.
Nej, att hålla käften i sex månader är knappast en bedrift. Läcka ? Till vem ? Försäga sig ? Ja, det skulle vara möjligt, av obetänksamhet. Däremot känner jag mig rätt säker på att personer i medbrottslingarnas omgivning, dvs familj och vänner, borde ana oråd/misstänka att det kanske inte står rätt till och ställa frågor om mordet på VB - för allas skull, så att det här blir uppklarat. Att misstänka eller bort misstänka någons inblandning kan ju i förlängningen leda till skyddande av brottsling om det vill sig illa och vederbörande blir mer insyltad i det här än han/hon hade tänkt sig ..