2013-05-21, 09:13
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har aldrig varit intresserad av MB tidigare, det går så mycket rykten och snack i en liten stad som Boden, men nu är han förstås högintressant då det finns information som talar för att han hade ett förhållande med VB.

MB sätter på VB vilket får AN att gå i taket. AN ber MB att fixa problemet men VB accepterar inte det. Det sker en smskommunikation mellan MB och VB under kvällen och AN börjar, som den klimakteriekärring hon är, att koka av ilska och MB säger att han ska ta en slutlig diskussion med VB.

De träffas och kör till en undanskymd plats för att diskutera. Kanske de börjar med en snabbis i det övergivna huset och sedan övergår diskussionerna i ett praktgräl där MB känner att saker ställs på sin spets.

MB tar livet av VB och börjar stycka henne, men som den hellyle och mjuka kille han är så grejer han inte att slutföra utan beger sig hem och gråter ut hos AN.

Nu har både MB och AN stängt ned sina Facebook, förmodligen i förebyggande syfte då de nu vet vad som väntar den närmsta tiden.

Kanske räcker det med att VB hotade med att berätta om/offentliggöra deras relation. Jag tror Karate Kid var mån om sitt rykte eftersom han är både affärsman och karatetränare. Kanske var VB t o m gravid?
Citera
2013-05-21, 09:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Olika källor på nätet har ju påstått att VB och MB faktiskt hade ett förhållande. Med tanke på AN´s "kackerlacka" och AB´s text på sin facebook tyder det ju på att det är familjen B som ligger bakom. Men å andra sidan, det känns för enkelt, som att familjen B "bad" om att bli avslöjade...

Ja, det verkar för enkelt.
Vi vet inte ens om det finns nån gärningsman.
Och hon sms:ade till fler under kvällen.
Och det behöver inte ens vara ett förhållande för att en är efterhängsen och sms:ar.
Citera
2013-05-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murder Inc.
Att de behöver krishjälp kan bero på olika saker. Många som är ute och letar har inte den mentala beredskapen att ta hand om reaktionen när man hittar ett lik.

Eller så kan man se att hon varit vid liv en längre tid men inte kunnat söka hjälp. Det skulle i alla fall jag behöva krishantering efter.

Verkar ju ganska klart nu iaf att hon är död.
Citera
2013-05-21, 09:15
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Än så länge så är det inget som har kommit ut i media men polisen skall hålla presskonferens kl 12.00 så då kanske det framkommer mer information vad för fynd man har gjort i aktuell byggnad. Polisen vill inte för närvarande uttala sig om vad man har hittat och MPS verkar ej ha uttalat sig om det heller vad jag har sett.

Jag tror starkt på likfynd kanske i flera delar... eller så är det kroppen i samband med byggnaden i sig och vad som hittats där som gjort fyndet ännu obehagligare. Kanske har man funnit tecken på obehagliga aktiviteter (snuff osv) dessförinnan hon dog. Men lutar väl mer mot ett vanligt likfynd och det är klart att en död människa räcker för att man ska inkalla krisgruppen, inte minst om kroppen legat där en bra tid och påbörjat förmultningsprocessen.
Citera
2013-05-21, 09:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Eller så kan man se att hon varit vid liv en längre tid men inte kunnat söka hjälp. Det skulle i alla fall jag behöva krishantering efter.

Verkar ju ganska klart nu iaf att hon är död.

Ja, jag också. Det är ofta omständigheterna runt dödsfallet som är värre än själva kroppen ibland när man förstår vad som utspelats.
Citera
2013-05-21, 09:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kanske räcker det med att VB hotade med att berätta om/offentliggöra deras relation. Jag tror Karate Kid var mån om sitt rykte eftersom han är både affärsman och karatetränare. Kanske var VB t o m gravid?

Det kan även det vara tänkbara orsaker till att det ställdes på sin spets.

Att AN var medveten om deras sexmöten är ganska klart, jag fäller inte en tår och kackerlacka talar för att hon tillhörde en av dom som var glada för att deras problem var ur världen.
Citera
2013-05-21, 09:20
Medlem
Det behöver inte vara så fullt dramatisk som många här verkar tro. Hade jag hittat någon som tagit självmord, efter 17 dagar i den värmen, så hade jag också behövt krishjälp...
Citera
2013-05-21, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tror starkt på likfynd kanske i flera delar... eller så är det kroppen i samband med byggnaden i sig och vad som hittats där som gjort fyndet ännu obehagligare. Kanske har man funnits tecken på perversa aktiviteter (snuff osv) dessförinnan hon dog. Men lutar väl mer mot ett vanligt likfynd och det är klart att en död människa räcker för att man ska inkalla krisgruppen, inte minst om kroppen legat där en bra tid och påbörjat förmultningsprocessen.
Någon större fantasibrist lider du inte av.
Men om jag också ska spekulera kan jag tänka mig att det är som Caroline Stenberg: Man kan ha hittat hjärna eller något annat vitalt. Av någon orsak tror jag inte man hittat hela kroppen.
Citera
2013-05-21, 09:24
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Någon större fantasibrist lider du inte av.
Men om jag också ska spekulera kan jag tänka mig att det är som Caroline Stenberg: Man kan ha hittat hjärna eller något annat vitalt. Av någon orsak tror jag inte man hittat hela kroppen.

Orimligheter blir inte sällan rimliga i vår sjuka värld.

En hjärna som kirurgiskt avlägsnats från kvinnan tror jag inte dock.
Citera
2013-05-21, 09:27
Medlem
Om det är MB kan inte AN varit medveten om detta, För så jävla dum kan väl ingen va att man uttalar sej som AN gjort om hon vet att hennes snubbe mördat V?
Samtldigt om det är KJ undrar man hur polisen hörde denne inledningsvis o om verkligen polisen trodde på de han sa?
Citera
2013-05-21, 09:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Sedan har vi förstås exet, den lilla muppen, förlåt Möpen, på Flottiljvägen.

Här saknas information om eventuella motiv, men det kan ju ha varit ett ren impulshandling för att han blev ratad när han försökte göra närmanden.

Han var länge storfavoriten till att vinna 16 års semester, men med MB:s uppseglande nu på sluttampen så kan man nog säga att det föreligger en risk att det blir en kamp. Dock kan KJ skrälla, han kanske är mer kapabel än man kan ana så det går inte ännu att utesluta att han blir den som går vinnande ur detta.

Vi får se vad vi får för information på presskonferensen idag, att hon skulle gått ända till det övergivna huset och själv tagit sitt liv kan vi nog lämna därhän.
Citera
2013-05-21, 09:29
Medlem
sisterroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det har ju hänt ibland bla så lades ju E*a M*agnussons kropsdelar i olika plastpåsar och placerades ut i terrängen.
"Greven" styckade upp sin sambo i små delar och spred ut dom från sin bil längs en väg.
Djur kan ju sprida ut delar av en kropp över ett område.
Människor som självdött eller tagit livet av sej hittas ju efter många år ibland i skogen i delar efter djurens härjningar.

Helene Olsson (?) som mördades och styckades av Ulf Olsson är ett annat exempel där delarna spridits ut. Har hört om fler liknande fall både i och utanför Sverige. Att mörda någon är väl inte särskilt smart överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in