Citat:
Ursprungligen postat av
Steelmachine33
Ok en till mastteknikfråga...
När polisen fick fram VBs mobiltrafik måste man kolla mot hennes telefon id eller fick de fram en lista på alla uppkopplingar för angiven tid och markera hennes telefon?
OM gm hade med sig sin telefon och OM VBs omkopplingar berodde på dålig signalstyrka borde inte gms telefon koppla nästan samtidigt?
Vet att signalstyrkan inte påverkas nämnvärt i en bilkupé men kan den påverkas i ett slutet bagageutrymme? Har ingen lust att lägga mig i mitt eget bagage och prova...
Många om och funderingar men har svårt att släppa detta, ha överseende med det.
Om telefonen tappar helt kontakten mellan 19.31 och 20.32, loggas det på något sätt eller är det bara uppkoppling och manuell frånkoppling som loggas? Säkert skrivet tidigare men hittade inte när jag sökte, finns några inlägg om master i denna tråd har jag märkt.

1) Polisen begär väl ut signaleringslistor på mobilnumret om jag inte är ute och cyklar.
2) Ja
3) Ja, den påverkas. Hur mycket beror från bil till bil.
4) I det här fallet skickades ett sms 19.31. Telefonen kan påslagen förflyttats till exempelvis till Lakaträsk fram och tillbaka, åkt in i området med dålig täckning kl 20.32(den sk "grubban") kopplat ned sig till 2G som hade registrerats i 2G signaleringslistan för den GSM cell som täcker det området och sedan kommit ned på Sävastvägen kl 20.38, kopplat upp sig mot cellen i masten som täcker KJs bostad vilket registreras i 3G signaleringslistan.
Om telefonen säg varit inställd på att bara använda 3G-nätet och man åkt in i Grubban och tappat 3G täckningen hade den bara "försvunnit" utan att det registreras.