2013-12-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK så "Han (MB) har också en 73:as volvo." betyder att han har/hadde en Volvo från 1973, är det rigtigt förstått?
Ja, i vart fall på MB:s adress. Den kan förstås vara skriven på AN också, men det är dock mindre troligt då hon saknar körkort enligt tidigare inlägg i tråden.
Citera
2013-12-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Droger?

Impuls brukar besittas av dem med hett temperament.

MB: Det koleriska temperamentet var hetsigt, hetlevrat. Ordet kommer av grekiska chole som betyder gul galla. (BLIXT)

KJ: Det flegmatiska temperamentet var trögt, lugnt och sävligt, senfärdigt och föga stark i sina känslorörelser, likgiltigt. Ordet kommer av flegma som betyder slem. (SNIGEL)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Temperament

Nja, då har du inte träffat en människa med psykos eller rejäl snedtändning antar jag. Inte direkt vanligt att man träffar på människor i de tillstånden om man inte räknar med när alkohol är inblandad. Alkohol kan ändra människor, eller hur. Även de absolut lugnaste filurerna... Betänk det tillståndet fast värre och ännu mer opålitligt.
Nu påstår jag inte att han gick på droger, det vet jag inget om men det kan vara en utlösande faktor och jag tror hellre på ett sådant scenarie än att han varit opåverkad/klar i tankarna och då mer psykopat-personlighet.
Citera
2013-12-07, 19:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ja inte fan skulle jag sagt - döda henne om hon är besvärlig!
Jag är ingen äktenskapsrådgivare överhuvudtaget men jag tycker MB kunde hanterat VB på ett annat sätt genom att sätta punkt och vara konsekvent i sitt slut. Det har han uppenbart inte varit.
Skrev även tidigare att OM hon var ett sådant extremt hot kanske en polisanmälan kunde hjälpt.

Då svarar ni att hans liv höll på att gå itu och han höll på att förlora allt. Detta är vad ni tror, inte VET. Grundat på fb-inlägg. sms och att MB/AN inte har samma tidsuppfattning och vad den andra gjorde när de kom hem.
Vilket är värst? Att erkänna för sin fru att man varit otrogen eller att utföra ett mord på älskarinnan. Båda fallen kommer fram, i det ena kommer man bli misstänkt och gå på förhör, kanske blir häktad - allt kommer fram. Vilket är lindrigast att välja mellan de två om man vill att äktenskapet ska hålla? Ett mord på älskarinnan? Eller ett samtal/bråk med sin fru? Vilket förstör mest?

Så ditt råd är att MB eller AN ringer 112 och berättar att MB har råkat ut för en efterhängsen stalkare ? Tror du inte att VB skulle kunnat presentera sms från Berg som talar emot att han var så överdrivet besvärad av VB:s sms och uppvaktning. Det besvärliga för MB tror var att AN sedan länge kände till sexrelationen som maken hade med stalkaren, och att hon tjatade på honom att helt avbryta kontakten med VB. Och jag tror nämligen, dessutom, att MB har/har haft ytterligaren en telefon som varken AN eller polisen känner till.
Citera
2013-12-07, 19:25
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kom blod från en levande VB på tejprullen?
Alla svar har jag inte. Kan det inte finnas fler tejprullar som varit i omlopp? En som legat på badrumsskåpet som VB nyttjade när hon klämde en finne och satte en liten tejpbit över finnen och en annan rulle av samma fabrikat som han hade i sin ficka?
Citera
2013-12-07, 19:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Ja, i vart fall på MB:s adress. Den kan förstås vara skriven på AN också, men det är dock mindre troligt då hon saknar körkort enligt tidigare inlägg i tråden.
Registreringsnummer: FOF037
Fabrikat: VOLVO 1421341 Y
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1973
Citera
2013-12-07, 19:26
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Nja, då har du inte träffat en människa med psykos eller rejäl snedtändning antar jag. Inte direkt vanligt att man träffar på människor i de tillstånden om man inte räknar med när alkohol är inblandad. Alkohol kan ändra människor, eller hur. Även de absolut lugnaste filurerna... Betänk det tillståndet fast värre och ännu mer opålitligt.
Nu påstår jag inte att han gick på droger, det vet jag inget om men det kan vara en utlösande faktor och jag tror hellre på ett sådant scenarie än att han varit opåverkad/klar i tankarna och då mer psykopat-personlighet.

Är bekant med det mesta från arbete på psykakutmottagning.
Citera
2013-12-07, 19:28
Medlem
highfives avatar
Citat:
Knappast. Det går inte att röka plasttejp.

Va? Klämma en finne = lika med klämma en finne. Inte någon joint.
Citera
2013-12-07, 19:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Registreringsnummer: FOF037
Fabrikat: VOLVO 1421341 Y
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1973

Är denna bil i trafik eller avställd?
Citera
2013-12-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Så ditt råd är att MB eller AN ringer 112 och berättar att MB har råkat ut för en efterhängsen stalkare ? Tror du inte att VB skulle kunnat presentera sms från Berg som talar emot att han var så överdrivet besvärad av VB:s sms och uppvaktning. Det besvärliga för MB tror var att AN sedan länge kände till sexrelationen som maken hade med stalkaren, och att hon tjatade på honom att helt avbryta kontakten med VB. Och jag tror nämligen, dessutom, att MB har/har haft ytterligaren en telefon som varken AN eller polisen känner till.
Det är verkligen inte varken det jag skrev eller menade.
Citera
2013-12-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Är bekant med det mesta från arbete på psykakutmottagning.
Men vad bra, då vet du ju exakt vad jag menar.
Citera
2013-12-07, 19:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Va? Klämma en finne = lika med klämma en finne. Inte någon joint.
KJ använde sin tejp till att röka.

Dessutom tycker jag att din teori innehåller för mycket folk. Tre kan hålla en hemlighet, om två av dem är döda, sägs det.
Citera
2013-12-07, 19:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är denna bil i trafik eller avställd?
Transportstyrelsen: Fordonsstatus: Avställd (1989-07-25)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in