2013-12-06, 23:47
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Kan åka förbi en sväng och kolla väskan i morgon. Lite mörkt nu. Finns den där kan man ju alltid ta med sig den och tina upp den.

Om och ifall denna väska skulle visa sig att vara kopplat till fallet så är det så klart att ingen ska pilla på den, ej heller flytta på den, det är säkert därför Q inte vill berätta var den finns.
Citera
2013-12-06, 23:57
Medlem
Jeremiahs avatar
Har man verkligen sökt ordentligt efter styckningsplats runt Åberget?
FUP 150
Citat:
När de sökt av hästhagen och Kristoffer rapporterat in detta fick de ett nytt område vid
Åberget, som ligger öster om boden.
De åkte bil till Lasergame och sedan delade gruppen upp sig och Andr*as Nordb*rg,
Kri*toffer Johans*on, Andre*s Is*ksson och Jannik* Nordb*rg var en grupp som skulle gå
uppför berget och söka medan de övriga skulle vara nere vid foten och runt en sjö.
Andre*s säger att han tycket det var konstigt att Krist*ffer hade en vätskebehållare på ryggen
för att ha vätska som var full när han sökte hela natten borde den inte var full med vatten
.
När de tagit sig upp säger Andre*s att de satte sig och rökta vid en lägerplats vid den östra
masten. Jannik* hade astma och behövde stanna och hämta andan ett tag. Andre*s vet inte
vilket cigarettmärke som Kristof*er rökte.
De fortsatte att söka och vid ett tillfälle säger Andre*s att han tyckte att Kr*stoffer var
underlig det var ett skyddsnät och väg in i berget där det var enormt brant ner. Kristof*er
envisades med att han själv skulle gå ner och titta om den försvunna fanns där nere.
De hade fått att söka av berget och ner mot en cykelbana som finns söder om berget. Andre*s
säger att han upplevde att sökte blev dåligt och ostrukturerat och att inte Kristoffer var så
noga med hur de sökte i området.
De fortsatte att söka och kom fram till en väg, när Andreas ville ta till höger sade Kristoff*r
nej med motiveringen att han inte visste vart vägen gick. De kom ner till en mötesplats där
det stod militärbilar. Andreas ser en plåtlucka i backen och går fram tillsammans med
Kristof*er. And*eas gick förbi plåtluckan och då såg han att det stod en burk av något slag
intill luckorna.
Andr*as går fram till kanten och tittar ut över området. När han vänder sig om
ser han hur Kristof*er han tagit upp burken och luktar på innehållet och dricker ur burken.
Andre*s fråga Kri*toffer hur han kan dricka ur en burk som han just hittat. Kris*offer säger att
det inte smakade konstigt. Andreas säger att de är underligt hur någon kan dricka ur en burk
som man hittar öppnad. Det var en burk med energidryck av märket BURN.
Senast redigerad av Jeremiah 2013-12-07 kl. 00:03.
Citera
2013-12-06, 23:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Visa foto av din utflykt.. alla nadra hade varit väldigt noga med att dokumentera.. men inte du.. för du har aldrig varit där.. du ljuget råden rakt upp i ansiktet som någon sorts domepredikant.. du har aldrig varit på denna väg.. påvisa motsatsen lögnare med position och bilder.
Som sagt, jag har faktiskt ingen lust att visa något för någon som respektlöst och utan grund kallar mig lögnare. Nu får du ta fram belägg på att jag ljuger!
Citera
2013-12-07, 00:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
FUP 1204 Brodern DJ försäger sig i förhöret.

Mycket anmärkningsvärt att förhörsledaren inte tryckte på mer här,,,

Vad är anmärkningsvärt med det här? Menar du henne? Tror att de ska stå honom, finns flera exempel på sådana fel i FUP.
Citera
2013-12-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kan du ange exakt typnamn på den volvon? färg? årgång? (om du inte vet årgång så ca årgång)
Då kan jag söka i FUP, det finns en hel del volvo nämda i FUP.
Tyvärr inte, ratsit anger bara märke och årsmodell.
Citera
2013-12-07, 00:04
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är anmärkningsvärt med det här? Menar du henne? Tror att de ska stå honom, finns flera exempel på sådana fel i FUP.

Ja inte var det KJ han såg för första ggn efter den 4:e. Do the Math.
Citera
2013-12-07, 02:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Just det och DJ refererar till när KJ kom hem till DJ den 7/8 maj och villa ha med DJ ut och söka efter VB.
DJ säger då i förhöret att han enbart sökt en gång (den 7/8 maj ) och att det var första gången han såg KJ efter den 4 maj då när Kj hadde varit hemma hos DJ den 4 maj på kvällen:

FUP 1190
F2. Har du själv deltagit i sökandet?
H (DJ svarar). Ja alltså bara den gången han kom hem, det var då första gången jag såg henne efter den 4 maj. Det var då jag var med, jag hade inte varit med tidigare.
Citera
2013-12-07, 03:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Tyvärr inte, ratsit anger bara märke och årsmodell.

OK så "Han (MB) har också en 73:as volvo." betyder att han har/hadde en Volvo från 1973, är det rigtigt förstått?
Citera
2013-12-07, 03:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja inte var det KJ han såg för första ggn efter den 4:e. Do the Math.

Mit fetande

Och varför inte det?

Hur vet du, som du insinuerar, att DJ träffat KJ mellan den 4 Maj och den 7/8 Maj?

Och vad är det för Math du tycker att vi ska gjöra? ( Jo da jag vet mycket väl vad utrycket "Do the Math" betyder, det är vad DU menar med det i ditt inlägg som jag inte fattar)

Vore trevligt om du kunde uttrycka dig lite tydligare.
Citera
2013-12-07, 05:08
Medlem
Citat:
FUP 1204 Brodern DJ försäger sig i förhöret.

Mycket anmärkningsvärt att förhörsledaren inte tryckte på mer här,,,
Med tanke på hur slarvigt man egentligen pratar (oklara syftningar, felsägningar, minnesfel...) är det nog svårt att dra några slutsatser av liknande saker. Om polisen skulle angripa alla såna detaljer skulle utredningen bli lika spretande och till synes oändlig som spekulationerna här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Som sagt, jag har faktiskt ingen lust att visa något för någon som respektlöst och utan grund kallar mig lögnare. Nu får du ta fram belägg på att jag ljuger!
Jag tror inte att du ljuger om just det här, men du har uppenbarligen i bästa fall varit slarvig flera gånger när det gäller sanningen om vad jag har påstått (utan att vilja be om ursäkt för det) och inte heller du har velat eller kunnat lägga fram en källa när jag bad om det angående vissa taxiförares arbetsvillkor. Då förstår du kanske(?) att andra kan hysa en viss skepsis om dina påståenden.

Om du vill bemötas med respekt bör du lära dig att behandla andra med respekt också, särskilt när du själv inte är i närheten av att möta de krav du ställer på andra här. Lev som du lär, eller finn dig i att bli behandlad som du behandlar andra.
Citera
2013-12-07, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om och ifall denna väska skulle visa sig att vara kopplat till fallet så är det så klart att ingen ska pilla på den, ej heller flytta på den, det är säkert därför Q inte vill berätta var den finns.

Han har ju berättat var den finns.

Om den misstänks vara ett intressant fynd borde väl polisen tipsas. Tror iof inte att dom skulle göra särskilt mycket. Så för att undvika att den försvinner under ett lager snö så tycker jag nog man kan ta med den och tina upp den. Man får väl dokumentera det hela. Hittar man något intressant är det väl bara att släppa allt och ringa Polisen.
Citera
2013-12-07, 07:57
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han avbröt ett måleriarbete i restaurangen för att åka och handla och återkom senare och fortsatte att handla. Det kan inte ha varit något annat än penslar han var ute efter, även om han passade på att köpa annat. Så hur kan han glömma penslar? Och varför åkte han förbi Coop Forum? Det låg inte på väg till restaurangen.

Men vänta, han får SMS 17:28 och enligt egen uppgift befinner han sig på restaurangen. Men basstationsuppkopplingen på sid 928 att han befann sig i cellen Garnisonsgatan NV. Han var alldeles för långt västerut för att vara på restaurangen. Var det dit han var på väg efter inköpen? Vad gjorde han där? Varför berättade han inte det?
Vad menar du med det fetade? Han var på Ica och handlade, sedan åkte han på coop och handlade penslar och ingredienser till såser, så uppenbarligen var han ute efter annat än penslar också. Sen, varför skulle han INTE åka förbi Coop om han skulle in och handla där menar du? Oavsett det så beror det på vilken väg man väljer, Coop kan mycket väl ligga efter vägen till resturangen beroende på om han valde att åka genom stan eller via Garnisonsgatan.

Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
En fråga till Bodenborna:

Vad kallas bostadsområdet där Sadelmakarvägen ligger? Och under vilken cell skulle en mobil hamna i detta område?

Sen undrar jag rent allmänt hur det kan komma sig att AN i polisförhör uppger att MB:s son AB har en lägenhet i Kalix när han i själva verket är skriven hos sin mamma i Boden?

"A bor i Kalix och besökte senast M:s och A:s bostad för ca 1 år
sedan. A brukar komma till restaurangen någon gång i veckan och då på
helger eller då han är ledig." Sid 1126 i fup (sammanfattning)

"F1. Och var bor han?
H. Var han bor?
F1. Ja, bor han hemma hos er eller?
H. Nej, han har en lägenhet i Kalix. Och när han kommer till Boden så bor han hos sin
mamma." Sid 1115 i fup.

Enligt ratsit bor inte AB i Kalix. Däremot i Boden - på mammans adress. Är det ändå inte liiiite märkligt att AN inte vet var hennes styvson verkligen bor??
Det börjar bli makalöst hur folk här inne hittar mystiska saker i ingenting alls. Vad är det som är så svårt att förstå egentligen?
AB går i skola i Kalix och har därför en tillfällig studentlya. När han är ledig åker han ofta till Boden och bor då hos sin mamma. Det fetade vet jag inte heller vad det är för mystiskt med. Som AN säger så besöker han resturangen när han är ledig. AN vet således precis var hennes styvson bor, det är du som inte tolkar det hon säger korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in