2013-11-13, 11:26
Medlem
chrissie67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag har också funderat på det där med svarta säcken. Denne PP uppger att han ser säcken på golvet och "uppfattar" att den är tom. Detta var 10/5 som du säger.
Samma kväll är killarna på fyrhjulingarna där och kikar in och säger att det inte fanns något på golvet.
Om detta stämmer måste ju någon varit inne och hämtat säcken någon gång under dagen 10/5. Denna dag var det sök med MP där KJ deltog. Ett vittne säger att han var med en kompis och att båda hade "uniform" på sig. Detta sök var kl 16-20 ca.

Vem har hämtat säcken? KJ?

Ja den säcken är ett mysterium, synd att PP inte tittade i den. Beror på vilken tid på kvällen dessa killar va dit, om det var allt för mörkt så det va därför dom missade den.
Citera
2013-11-13, 11:32
Medlem
saltapinnars avatar
Jag har för mig att KJ i rätten sa att han behövde hjälp med städ dusch,men enligt boendeass så låg KJ väl i badet när denne kom på besök.
Jag får liksom inte ihop det då han verkar klara bra själv.
Sen när det gäller städning är väl alla människor olika med det,han verkar ju inte ha problem med att leva primitivt,hans hjärna är ju bara inne för detta med allt som rör krigslekar och att vara i skog.
Citera
2013-11-13, 11:32
Medlem
budadis avatar
"Säpo"-pappan verkade först haft stenkoll på KJ 17-19/5 om jag fattade det rätt? Men sen visste han inte riktigt om KJ eldat i någon form av eldkruka på pappans gård..

Var det tjäle i marken under tiden BO försvann? Jag tänkte på det här pappan sa om GM, att han kan skruva isär saker men har väldigt svårt att få ihop det sen. Så om han nu styckade upp BO och tvättade kroppsdelar och hade sig, tidigare pratat om det perfekta mordet, men inte grävde ner delarna ordentligt (Var ngn kroppsdel öht nergrävd?).. Inte riktigt slutfört ifall marken var upptinad. Måhända att GM hade tänkt gräva ner BO men blev störd av något under gärningen, men jag antar att det var mitt i natten, är det mycket spring på FP nattetid??

Det är något som är väldigt skumt iom MB, jag fick då den känslan, men bevisen talar ju mot den åtalade.
Citera
2013-11-13, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Hej, inser att jag kommer in i matchen lite sent men jag fick en liten fundering när jag såg verktyget som användes på en bild för att öppna en konservburk.

Lyckades inte hitta någon med gult plasthantag, kanske någon med bättre googlekonskaper än mig kan hitta det. Men skulle det kunna vara något sånthär som användes? Ser ut att finnas skär som liknar både "konservöppnaren" och det som orsakade stickskadorna.

http://automatic.jetshop.se/sats-svarvstal-trasvarv--8-delar-p-1674-c-939.aspx

Det är väl en stämkniv från hultafors som KJ öppnar konservburk med på bilderna som cirkulerade tidigare? Tycker det låter som det verktyget vännen beskriver. Orange/gult-handtag är ju väldigt utmärkande för Hultafors. Men då är eggen rak och ger inte några C-formade skador. Testade faktiskt. Tror dom är lite väl sugna att få det här till mordvapnet. Stämmer inte i min värld. De holkjärn jag sett har nästan alltid trähandtag. Eller i undantagsfall svart handtag.

http://www.verktygsboden.se/20.0.0.1/16817/cache/16817_c094beb77d6c6506df071791faff2cbb.jpg
Citera
2013-11-13, 11:39
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Det är en skandal om KJ blir fälld i mina ögon, men jag är övertygad om att han blir det.
Åklagarna har seplat ett spel och bygger flera emotsägande tidslinjer och tydningarna skriver om "åklagares segervrål"

Varenda expert och varenda vittne gjorde det där lilla exta. Nu var det helt plötsligt hjärtskärande skrik, påhittade sannolikheter och hundar som absolut aldrig felmarkerat.

Usch och fy.

EN sådan enkel hypotes som att VB helt enkelt gick hem till MB och AN och ställde till ett helvete, kanske påstod sig själv vara gravid och AN hugger VB i ryggen med en potatisskalare känns mer trovärdig än den här efterbliva kufen hela boden nu försöker döma.

AN är faktiskt den enda i utredningen som uttryckt ett starkt och okontrollerat hat mot VB.
AN som attackerare kan även förklara varför såren på ryggen var så ytliga.

Mb får städa upp och avsluta vad AN startade dels för att hålla ihop sitt liv men även för att AN vet de flesta av hans hemligheter.

Dagen efter mordet så kanske VB redan är placerad i sommarstugan vilken vi först nu får reda på att MB besökt dagen efter. MB håller sig sedan lugn till spanet är över. Det gjordes inga husisar och det söktes inte med hundar.

Flyttning och utplacering av ben och torso har ju uppenbarligen placerats ut för att hittats och det vad som verkar vara i en brådska, dagen, dagarna efter span upphörde mot MB.

Det ligger en skum snubbe på golvet i en caddy på Kjs parkering, klart ett tillfälle att lägga lite blod i kufens baklucka. Det var så mycket skit i den så det kunde nästan enbart smetas ut på listerna och lite på mattan där teoritiskt planerare lyckas lyfta lite bråte.

Det här fallet är vi många som inte komma släppa oavsett om KJ blir dömd eller inte, när slasken väl kommer så kommer de alternativa teorierna ta fart.

MB har int någon rolig tid framför sig.

Han skulle försökt rentvå sig själv för sitt egna bästa.
Senast redigerad av GanjaThorulf 2013-11-13 kl. 11:48.
Citera
2013-11-13, 11:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelsson
Det skrivs och pratas om att ett stämjärn skulle kunna vara mordvapnet, men ett stämjärn har som ofta en rak egg. Skadorna på kroppen har en "glad munns" form enligt skrivande och då finns det ett svarvjärn se bild/url som påminner om skadorna mer än ett stämjärn. Rättning av skrivande är ok.

http://goo.gl/ZEsaEO

Bra bild som visar hur eggen ser ut på håljärn/holkjärn/skölp. Fattar inte hur folk kan få till att skadorna på ryggen är gjorda med en rak kniv eller ett stämjärn som vittnet skissat. Alla "bågarna" är ju likadana och det är ju svårt att åstadkomma.
Det där svarvjärnet är rätt långt kanske en halvmeter.
Citera
2013-11-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Eftersom jag väljer att följa hela processen vet jag hur det förhåller sig. Den senaste veckan har det inkommit nytt material "hela tiden". Åkl har lämnat in KJ:s patientjournaler till domstolen. De är i nuläget helt sekretessbelagda. Det var ett beslut av rådmannen. (Notera att US tog med TAs sjukvårdsjournaler i original-FUP omaskade för de som ville läsa dem, dvs lika dåligt maskade som fyndplatsfotona Elin Krantz, GBG).

Det finns en del andra nya tillägg så som Telia-listor, spanings-PM:en från slasken, VBs samtliga polisanmälningar (där hon INTE har anmält någon för våldtäkt som det har spekulerats i) mm.

Först nästa vecka kan vi räkna med en hint om hur TR resonerat i skuld/häktningsfrågan.

Är det inte på fredag vi får en hint om hur TR resonerar?
Citera
2013-11-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jag ryser fan. Mitt i prick skulle jag vilja påstå !

Vilka tycker att med denna ( enligt mig absolut klockrena teori) bortsett från ev fjutta på - biten,
Tror fortfarande at KJ var i nån jävla dravel psykos

Nu har jag inte följt tråden mer än sporadiskt senaste tiden så ber om ursäkt om någon annan redan
påminnt ang.all information och svar en viss medlem gett oss tidigt i tråden.
Denna medlem vet många detaljer som kommit fram under tiden.medlemmen skriver även om "den innersta kretsen"
Jag har ej hunnit läsa allt som skrivits,men mycket märkliga svar från den personen.
Citera
2013-11-13, 11:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du är ute och cyklar, det finns inget som talar för att han är inblandad i VBs död, enligt åklagaren så har han en fullgott alibi, han är utesluten och avfärdad som GM.

Det skulle inte spela någon roll om så MB hade mördat 10 kvinnor förut av samma andledning, det skulle ändå vara KJ som satt åtalad idag för att utredningen visar att det är han som är skyldig.

Att vara i kontakt med någon per telefon är inte ens i närheten av att jämföras med att vara den sista som såg henne i livet.

Det finns inget på MB, inte ett skit, som gör att polisen anser att han ens är skäligen misstänkt.

Det du med fler sysslar med är rena trakasserier och förtal, helt utan att ni har någon som helst grund eller belägg för vad ni påstår, annat än era fantasier och starka vilja att han ska vara den skyldige.

Det finns ingen rangordnande önskelista på vem man VILL ska vara gärningsman, var har du fått det ifrån ? Vem, mer än hustrun AN, ger MB fullgott alibi ? Kan utredande polis beträffande MB:s förehavanden misstänkas inte ha utfört ett tillräckligt noggrant detektivarbete, just beträffande MB ? Att polisen inte funnit något, "inte har något på MB", kan inte tas till intäkt att det inte finns något - om man letar ordentligt. Eller ? Har MB fystränat poliser kan det väl inte uteslutas att intressegemenskap föreligger mellan MB och Polisen ? Varför avfärdar du, i likhet med MrsMagoo m. fl., så kategoriskt varje antydan om att MB KAN vara inblandad i detta ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-13 kl. 11:54.
Citera
2013-11-13, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Det är en skandal om KJ blir fälld i mina ögon, men jag är övertygad om att han blir det.
Åklagarna har seplat ett spel och bygger flera emotsägande tidslinjer och tydningarna skriver om "åklagares segervrål"

Varenda expert och varenda vittne gjorde det där lilla exta. Nu var det helt plötsligt hjärtskärande skrik, påhittade sannolikheter och hundar som absolut aldrig felmarkerat.

Usch och fy.

EN sådan enkel hypotes som att VB helt enkelt gick hem till MB och AN och ställde till ett helvete, kanske påstod sig själv vara gravid och AN hugger VB i ryggen med en potatisskalare känns mer trovärdig än den här efterbliva kufen hela boden nu försöker döma.

AN är faktiskt den enda i utredningen som uttryckt ett starkt och okontrollerat hat mot VB.
AN som attackerare kan även förklara varför såren på ryggen var så ytliga.

Mb får städa upp och avsluta vad AN startade dels för att hålla ihop sitt liv men även för att AN vet de flesta av hans hemligheter.

Dagen efter mordet så kanske VB redan är placerad i sommarstugan vilken vi först nu får reda på att MB besökt dagen efter. MB håller sig sedan lugn till spanet är över. Det gjordes inga husisar och det söktes inte med hundar.

Flyttning och utplacering av ben och torso har ju uppenbarligen placerats ut för att hittats och det vad som verkar vara i en brådska, dagen, dagarna efter span upphörde mot MB.

Det ligger en skum snubbe på golvet i en caddy på Kjs parkering, klart ett tillfälle att lägga lite blod i kufens baklucka. Det var så mycket skit i den så det kunde nästan enbart smetas ut på listerna och lite på mattan där teoritiskt planerare lyckas lyfta lite bråte.

Det här fallet är vi många som inte komma släppa oavsett om KJ blir dömd eller inte, när slasken väl kommer så kommer de alternativa teorierna ta fart.

MB har int någon rolig tid framför sig.

Han skulle försökt rentvå sig själv för sitt egna bästa.

NONSENS! MB ar bara skyldig till otrohet och inget annat!

KJ ar sa skyldig man nagonsin kan vara!

Det ar katastrofalt att Sverige har blivit ett land dar manniskor kan "leka krig" och bli forsorjda av samhallet for evinnerlig tid. Fanskapet hade t o m stadhjalp

Hoppas att KJ laggs i spannbalte och att nagon thailandare slapps in i rummet...
Citera
2013-11-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
*Inget fanns i huset lördagen innan fyndet, inget som hundar reagerar på iallafall.

Citat:
Hej jag vet de som varit där (den lördagen) med hund och tittat in - men inte sett ngt. Inte känt någon doft heller, enligt en tidigare medlem på tråden som verkar ha erfarenhet borde det ha luktat rätt rejält.

Citat:
Om nån har tillgång till slasken ...skulle du isåfall kunna titta efter vittnesmål och iaktagelser vid gula huset den 12 maj, jag har hela tiden trott att den iaktagelse var gjord den 18, jag hade fel , korekt datum borde vara den 12.
För 2 månader sen, skrev du att folk med hund har varit i huset lördagen innan fyndet d.v.s. 2 daggar innan MPS hittade fp1 och fanns inga ben i huset. Du påstod att det skulle komma med i FUP. När jag frågade om du känner "de med hund" och om du litar på dem, då svarade du inte. Då ställer jag samma fråga: litar du på de uppgiftslämnarna?
Och tillägger: Har det kommit i FUP?
Citera
2013-11-13, 12:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det finns ingen rangordnande önskelista på vem man VILL ska vara gärningsman, var har du fått det ifrån ? Vem, mer än hustrun AN, ger MB fullgott alibi ? Kan utredande polis beträffande MB:s förehavanden misstänkas inte ha utfört ett tillräckligt noggrant detektivarbete, just beträffande MB ? Att polisen inte funnit något, "inte har något på MB", kan inte tas till intäkt att det inte finns något - om man letar ordentligt. Eller ? Har MB fystränat poliser kan det väl inte uteslutas att intressekonflikt av något slag föreligger mellan MB och Polisen ? Varför avfärdar du, i likhet med Mrs Magoo m. fl., så kategoriskt varje antydan om att MB KAN vara inblandad i detta ?

Av den enkla anledningen att det finns en åtalad där allt talar för att denne är skyldig och ingen har hittills presenterats något som påvisar en enda besvärande omständighet mot MB. Varken ni i tråden eller polisen.

Hade det inte funnits en person där allt talar för att denne är skyldig hade jag köpt ditt resonemang, men för att misstänka MB så behöver ni bortse från allt som ligger KJ till last. Varför gör ni det?

Det finns fakta och tunga indicier mot en person och sedan finns det en vilja att gissa sig till att en annan person, som man allmänt inte tycker om, är skyldig.

Rim och reson eller fram med underlag som stödjer de alternativa konspirationsteorierna som man framför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in