Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Som jag skrivit tidigare, skulle jag lätt kunna "plantera" dit den jag vill bestraffa. Ett par försök, kanske i olika bilar. 30 sekunder. Klart.
Så enkelt får det inte bli någonsin, då, nu eller senare. Det handlar om rättsäkerhet.
Hur fick han dit impregneringarna av VB:s blod på handskarna (som hade KJ:s DNA i sig) på "30 sekunder" När gjorde han det? KJ hade ju haft prylar i bilen sen airsofteventet såvitt jag vet.
Hur fick han reda på vilken bil det var?
Hur kom han in i bilen, den var ju låst enligt ägaren (så länge han inte visste om att besvärande fynd gjorts i den)
Hur visste ägaren att fynden hade gjorts i bagageluckan?
Hur kommer det sig att det finns DNA som matchar KJ:s Y-kromosomala profil på liket?
När fick MB dit benen till ödehuset? Han hade ju span på sig hela tiden efter att husets konstaterats tomt på 1 dag när såvitt jag minns? (En viss annan person hade betydligt mer gott om tid på sig). Verkar det inte rätt otroligt att han lyckades välja precis rätt dag istället för att leda polisen raka vägen till den döda kroppen?
Vilket tror du är det vanligaste scenariot?
- Närstående man som på något vis blir kränkt/provocerad, mördar kvinnan och sen försöker gömma hennes kropp
- Iskall älskare som bestämmer sig för att röja älskarinnan ur vägen, planterar bevis för att sätta dit någon annan (fast han inte gör minsta försök att hinta om personen i förhören med polisen

) genom att sprida likdelar i terrängen och hälla blod i en baklucka?