2013-12-06, 22:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Sök på strängen "när vi älskade dig". Och i övrigt tex. vad de tvä tredjedelarna skriver på facebook efter att de förstått att BO:VB nog inte kommer tillbaka "hhaaaahhaha plugga hårt" osv. osv.

2. Alltså, det främsta stället i Sverige att stoppa förvanskade tekniska bevis är vid SKL. Har SKL passerats så är svenskt rättsväsende helt utvecklingsstört, från högstadie och gymnasiesynpunkt. Att KJ inte hade ett bra försvar fattar väl alla, men han var inte åtalad av de skarpaste knivarna i lådan heller. Men det går att läsa saker mellan raderna i fupen. Fusk & fiffel, och inte heller vill de göra en tidsbestämning av materialet för att försäkra sig om att bevisen är korrekta. Kort sagt uruselt.

3. Jag tycker att du har fel, men det är ju för att jag har sett RAR

4. Att spöa på ett barn på det vis som beskrivs av vederbörandes ex. i fup är grov misshandel.

1. Som jag misstänkte - rent nonsens.

2. En typisk "BehindRayban". Många svepande påståenden, ingen substans.

3. ?

4. Du har inga andra uppgifter än att vittnet säger att Berg "slog honom på riktigt". Hon säger inget om hårdhet i slagen eller eventuella skador. Det framgår inte ens att pojken - som torde ha varit 12-13 år enligt min sökning på ratsit - var ledsen eller upprörd. Självklart går det inte att avgöra på det ynkliga materialet vare sig att det är grov misshandel eller att Berg är en typ som kan begå mord. Fast visst: En obehaglig typ verkar han vara på många sätt. Det gör honom dock inte skyldig till mord. Samhället är fullt av obehagliga typer som inte är mördare. Och av en del lugna och trevliga typer som under ytan har något som kan göra dem ytterligt farliga i "fel" situation.
Citera
2013-12-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är en karta med min visuella teori om varför VB skulle ha befunnit sig på Lejonbacksvägen på kvällen den 4 Maj.

Denna teori förutsätter att diverse tidigare tidsangivingar revärderas ang:

När VB lämnade KJs bostad
När Vittenet CB såg den asiatikt utseende flickan (VB)
När MB lämnade centrala Boden efter påstådda bröllopsmiddag (och om han då åkte ensam eller med AN)

Iom att den enda säkra tidsuppgift som finns är att VB's mobil tappade kontakten 20:32 till 20:38 utgår jag från denna tidsuppgift. (för det finns väl ingen möjlighet för att denna tidsuppgift skulle kunna vara fel?)

Så för att min teori skulle kunna hålla måste:

1.VB lämnat KJs bostad ca 20:15 senast 20:20

2.Vittenet CB tagit fel av tiden hon såg asiatisk flicka med ca 1 timma at CB altså såg flickan ca 20:30

3. MB åkte från centrala Boden, som han angett ca 20:25 för, efter att ha gjort ett möte avtal med VB via en av de många SMS som inte kunnats återskapas, plokka upp VB på Lejonbacksvägen, för sedan att åka till ???

http://img59.imageshack.us/img59/7964/ce9l.png

4. Sushirestaurangen, Lakaträsk? eller bara ut i skogen? kolla på solnedgången?
Citera
2013-12-06, 22:08
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han avbröt ett måleriarbete i restaurangen för att åka och handla och återkom senare och fortsatte att handla. Det kan inte ha varit något annat än penslar han var ute efter, även om han passade på att köpa annat. Så hur kan han glömma penslar? Och varför åkte han förbi Coop Forum? Det låg inte på väg till restaurangen.

Men vänta, han får SMS 17:28 och enligt egen uppgift befinner han sig på restaurangen. Men basstationsuppkopplingen på sid 928 att han befann sig i cellen Garnisonsgatan NV. Han var alldeles för långt västerut för att vara på restaurangen. Var det dit han var på väg efter inköpen? Vad gjorde han där? Varför berättade han inte det?

Kan ju vara åldersrelaterat, jag är ganska jämnårig med MB och det händer att jag glömmer det jag först och främst skulle handla. Men som sagts KJ är GM och exakt vad MB gjorde är ointressant.
Citera
2013-12-06, 22:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Han avbröt ett måleriarbete i restaurangen för att åka och handla och återkom senare och fortsatte att handla. Det kan inte ha varit något annat än penslar han var ute efter, även om han passade på att köpa annat. Så hur kan han glömma penslar? Och varför åkte han förbi Coop Forum? Det låg inte på väg till restaurangen.

Men vänta, han får SMS 17:28 och enligt egen uppgift befinner han sig på restaurangen. Men basstationsuppkopplingen på sid 928 att han befann sig i cellen Garnisonsgatan NV. Han var alldeles för långt västerut för att vara på restaurangen. Var det dit han var på väg efter inköpen? Vad gjorde han där? Varför berättade han inte det?

Han skulle väl hit för att handla ännu mer penslar, men upptäckte att DollarStore stängde kl 16 00.

http://www.oppettider.nu/dollarstore-boden

Nä, detta är lite konstigt. Vägen går mot Vittjärv, Ågärdan, Jokkmokk. Väg 97.
Citera
2013-12-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Smör, har de smör, står smöret nära de andra varorna som det finns kvitto på?

Närmast äggen
Citera
2013-12-06, 22:15
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jaja, nu begriper jag. Exempelmasten har två sändare/mottagare som sänder ut i två riktningar: 360, resp 120 grader med en felmarginal på 10 grader vardera. Båda har sen ett täckningsområde på 60 grader åt vardera hållet på ett ungefär. Och när man pejlar en mobil mot en mast så går det endast att se just att den varit inom någon av mastens sändares täckningsområden, inte ens grovt hur den befann sig i förhållande till masten?

Darwin Award har f.ö. inget med detta att göra och din förklaring var nog inte så extremt tydlig du själv tycker den var för någon som inte kan nånting om mobilmaster och pejling.

Nej, du begrep inte.

Därför uppdaterade jag kartan - bara för din skull - och lade in en stor orange pil på antennens bäring/riktning, 270° eller rakt västerut. Åbergsmasten har 3 antenner och den gröna tårtbiten vid namn "270° Cell ID: 31_1852" är antennen 270°'s täckningsområde.

Där täckningsområdets vänstra avgränsning(eller den södra radien i tårtbiten) i cell "270° Cell ID: 31_1852" som har bäringen 210°, skär Sävastvägen(Markerat med ett stort rött kryss) kopplade Q's telefon upp sig mot 3G igen.

https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0&hl=sv

EDIT: Nu släpper jag denna diskussion. VBs telefon har bevisligen varit i "grubban", oavsett vad du har för grumlig agenda.
Senast redigerad av zero73 2013-12-06 kl. 22:19.
Citera
2013-12-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Kan ju inte vara så svårt för en lokal Bodensare eller Sävastbo att svänga förbi och kolla den platsen.

Visst, men nu är det Q som sagt sig gått sträckan, tagit bilderna så hen om någon borde ju kunna ge vederhäftiga foton och information om denna promenad i för FB och att med det ge tråden fakta.. problemet är bara att Q kan ej ge fakta utan detta är fejk.. tyvärr för er som tror på allt så har ni blivit villfarelse av anledning som tråden får avgöra.
Citera
2013-12-06, 22:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Han skulle väl hit för att handla ännu mer penslar, men upptäckte att DollarStore stängde kl 16 00.

http://www.oppettider.nu/dollarstore-boden

Nä, detta är lite konstigt. Vägen går mot Vittjärv, Ågärdan, Jokkmokk. Väg 97.

Detta har diskuterats tidigare. Det går nog inte att utesluta att Berg avlade ett besök hos någon han av olika skäl inte ville berätta för polisen om. Om han nu inte glömde bort det för att det var så trivialt. En person som flänger och far som han kan ju faktiskt förväntas göra det utan att det är jättekonstigt. Men jag hade en diskussion om just detta för några veckor sen med Zero73 och visst kan man tänka sig att han har någon business vid sidan han vill ligga lågt med. Eller någon annan kvinnokontakt. Det skulle ju faktiskt förklara varför det faktiskt verkar på FB-konversationen som att han hade sagt att det skulle vara slut mellan dem.

Men visst: Man kan vara konspiratorisk och hävda att han hade ett mordplaneringsmöte med sin hemliga kumpan. Eller åkte och hämtade en märlspik. Allt är ju möjligt i fantasins underbara värld.
Citera
2013-12-06, 22:16
Medlem
Citat:

Bra iakttagelse - det är så skumt alltihopa. Frågan är om måleriarbetet verkligen hade påbörjats eller om det påbörjades dagen/dagarna efter?

Jag undrar även varför mötet på karateklubben ställdes in på söndagen?
Citera
2013-12-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ja, jag har markerat gångvägen som jag tog på kartan. http://goo.gl/maps/Easu2 Väskan hittades där gångvägen slutar vid älven. Det var inte jag som hittade väskan och jag har inte tipsat polisen.

Var det din ande som hittade den.. nä det är bara lögn det du säger.. du har aldrig varit där som du påstår.
Citera
2013-12-06, 22:17
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Observera att det är kontantkvitton.

MB kan lika gärna hittat dem i en papperskorg.
Citera
2013-12-06, 22:20
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Var det din ande som hittade den.. nä det är bara lögn det du säger.. du har aldrig varit där som du påstår.

Skärp dig. Ska han ha hittat på kvittona också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in