2013-11-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
VB:s mamma måste ha drabbats av dubbel sorg. Att i sorgen över sin döda dotter även upptäcka att hon inte var den dotter hon trott utan en durkdriven utpresserska.
Så tragiskt.

Durkdriven, vet vi inte. Jag tror hennes mamma förstod/anade och att det var en orsak till att dom hade "dispyter".

Mamman ville att dottern skulle studera. Själv ville hon sluta. Därför blev "jag skall plugga" hos en kompis något som mamman accepterade och som gav VB friheten att spendera tid som hon ville.
Citera
2013-11-12, 22:17
Medlem
Dehär med att snuten inte kunde återskapa älskarens SMS. Det är ju lag i Sverige att operatörer ska spara ens SMS-historik m.m i x månader/år. Varför går man inte den vägen?
Citera
2013-11-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
MBs bilar FUP 995
Förhör med MB 24 Maj, 2013:

Vilka bilar har du. MB uppger att han har fyra bilar. En vit caddy, paketbil, Terrano Jeep
grå/svart, Opel, firmabil, vit,ej med tryck. Han har även en Audi utanför sin bostad men den
är ej i körbart skick.
Terranon är ej besiktad och han kör den ej. Denna bil skall Txxxxx få.

Vet dock inte vilken färg MBs Audi har?
Den e ljus, vit eller gråvit.. MOP456. Och den verkar då inte rört sig på flera år...
Citera
2013-11-12, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alejkooo
Dehär med att snuten inte kunde återskapa älskarens SMS. Det är ju lag i Sverige att operatörer ska spara ens SMS-historik m.m i x månader/år. Varför går man inte den vägen?
Innehållet får inte sparas.
Citera
2013-11-12, 22:20
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alejkooo
Det är inte informationen i textmeddelanden som sparas, bara kopplingen alltså inblandade telefoner
Citera
2013-11-12, 22:27
Medlem
Om ni utgår från VB sista kända sms till MB, vad tror ni hans raderade sms skulle kunna innehålla, som får hela fallet att klarna?

Jag tror inte en sekund på att han ljuger angående sms och sin telefon, dom raderades för att nya skulle få plats.
Ganska normalt beteende, med tanke på VB onormala sms-beteende (samt att han ville mörka för sin fru).
Citera
2013-11-12, 22:28
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det kan göras, och görs emellanåt.

Något som också görs emellanåt är att 'sekretessa' fyndplats-bilder, som i det här ärendet. Håller du med mig om detta faktum eller är det en verklighetsfrånvänd åsikt?
Citera
2013-11-12, 22:30
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Durkdriven, vet vi inte. Jag tror hennes mamma förstod/anade och att det var en orsak till att dom hade "dispyter".

Mamman ville att dottern skulle studera. Själv ville hon sluta. Därför blev "jag skall plugga" hos en kompis något som mamman accepterade och som gav VB friheten att spendera tid som hon ville.

Ja, mamman poängterade att de inte hade grälat innan VB gick iväg. Varför gjorde hon det?
Hon har också sagt att hon skulle ha hindrat VB från att träffat KJ om hon vetat.
Hur hindrar man en 20-åring? Med våld?
Det är inte så märkligt att man ljuger då om vem man ska träffa.
Det är så mycket förljugenhet och så många lögner från de flesta i den här historien att sanningen nog aldrig kommer fram.
Det är det iofs i de flesta brottsmål och det är svårt att veta vilka lögner det är relevant att försöka slå hål på.
Citera
2013-11-12, 22:34
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har sett nog under legala operationer på patienter som ska vakna igen. Men tar det som en komplimang.

Det var det också
Citera
2013-11-12, 22:45
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Är det någon som analyserat mobilmastningarna tillräckligt för att kunna peka ut en NY ev. BP eller styckningsplats för de omtalade gärningsmännen? En adress, plats eller två, där man kan arbeta ostört i avlägsnandet bevis och emballering. Tänk nu på hur rena BO:s kvarlevor var, förutom torsons skogsspår som kommit dit på naturlig väg.
Citera
2013-11-12, 22:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Uppfattar inte KJ som en normal person med normal intressen. Han var besatt av få intressen, typiskt aspigt på ett sätt, men andra beteenden tycker jag är otypiska för as-diagnos, exempelvis att snabbt klara av att ta sig ut genom dörren för att skjutsa kompisar. Oberäknelighet och impulsiva ärenden, påkallade av andra, är inget en aspie uppskattar eller klarar av. De behöver ofta mycket förberedelsetid, mentalt, för att göra något alls. Tycker också att han verkar vara för social, och för kall för diagnosen. Han har inte varit förbisedd på något sätt under uppväxten, eller i nuvarande liv, han valde själv att hoppa av skolan, och verkar inte vilja göra något mer än att samla på knivar.

Om en "normalaspie" haft en hund som dött tror jag nog att hundens frånfälle blivit kommenterat. Han visar inte ledsamhet, enda reaktionen är ilska om någon ställer en jobbig fråga. Han känner sig kränkt. VB kan ha kommenterat något helt vardagligt, och fått plikta med livet för det.

Han verkar bli berörd först när han blir omtalad som möjlig gm, då vidtas många åtgärder för att komma bort från uppmärksamheten. Tror att KJ försöker få världen att snurra runt KJ, och om någon invänder mot det (kanske VB?) kan det bli jobbigt för personen. Varför antogs han inte av pliktverket, vad sa den utredningen? Det ska mycket till för att inte vara lämplig för lumpen.

Avsikten var inte att specifikt beskriva KJ som normalperson med normala intressen, han verkar inte bemöda över huvud taget om att åtminstone försöka framstå som normal, i stället tror jag han njuter av att chockera omgivningen och gärna delger andra sin fascination för bestialiska mord och hur dessa ska utföras, och syftet kan ju vara att se vilket intryck detta gör, dvs om han genom det här lyckas uppnå nåt slags "respekt" genom internetförvärvad kunskap om det perfekta mordet i en värld som annars verkar vara obenägen att ge honom cred. Hur beskriver man en sådan individ ? Som en personlighetsstöd, muterad särling, vars hjärna borde intressera vetenskapen ? Jag är övertygad om att KJ är inblandad i mordet på Vatchareeya, oklart dock på vilket sätt och i vilket skede. Det blir en grannlaga uppgift för tingsrätten att ta ställning till då jag är lika övertygad om att medgärningspersoner finns, en teori som inte heller åklagarna verkar vara främmande för, och hur kan rätten i det ljuset döma KJ bortom tvivel ? Jag misstänker alltså att det finns skarpare hjärnor bakom KJ som "kan" honom, förstår sig på honom och vet vad han under vissa förutsättningar är kapabel till - en Commander i leksakskriget airsoft, men med andra högre upp på en annan stege i något som osökt leder tankarna till satanism, och i den församlingen är KJ bara "Private Johansson" - ett redskap och nyttig idiot.
Citera
2013-11-12, 22:55
Medlem
CleanFoxs avatar
"Det perfekta mordet"

Den misstänkte styckmördaren berättade i förtroende om "det perfekta mordet":

# Mobiltelefonen skulle lämnas hemma om man lämnade bostaden i syfte att mörda eller dumpa någon. Allt för att man inte skulle kunna spåras av telefonmaster.

# Den döda kroppen skulle förvaras i obevakade lador, bunkrar eller förråd. 22-åringen avslöjade att han kände till sådana platser utanför Boden. Sedan skulle kroppen dumpas "mitt ute i ingenstans".

# Allt som hade varit i kontakt med personen, som kläder och skor, skulle grävas ner i marken och eldas upp. Det enda som skulle gå att hitta var kol som ingen skulle reagera på.

Likheter

Och flera likheter finns med mordet på Vatchareeya Bangsuan.

# 22-åringen har berättat att hon lämnade hans lägenhet samma kväll hon försvann och att han åkte till sin lillebror. Men vare sig hans eller hennes mobiltelefon lämnade bostaden den kvällen, visar polisens utredning. Hennes mobiltelefon dog samma kväll och har inte hittats.

# Kvarlevor efter Vatchareeya Bangsuan hittades i det gula ödehuset vid Gammelängsberget utanför Boden.

# Offrets kläder har inte återfunnits.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7096086
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in