Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Om man tittar på badrumsbilderna på s. 287 och lägger till polisens observation "Toaletten var allmänt smutsig" så måste jag säga att scenariot att VB kliver in där för att frivilligt sysselsätta sig med intimhygien inte är jättesannolikt. Alldeles bortsett då från att jag fortfarande inte tror ett ögonblick på att de har haft sex.
Hur har du fått uppfattningen att dom aldrig haft sex?? Jag personligen tror sex är en given ingrediens i detta fallet,hur har jag inte kunnat sätta fingret på. Men att VB hade tycke för män kan vi fastslå,hur deras relation sen såg ut är lite svårare att veta.
Jag har än svårare att se hur KJ skulle kunna rasa som beskrivits utan att relationen dem emellan varit sexuell. Om så var fallet är det lättare (för mig i alla fall) att se ett motiv sprunget ur svartsjuka. Att han inte skulle få sex av VB och därför mördat och styckat henne känns inte bra för mig. Jag bygger mest denna känsla på deras sms kontakt,fann tonen allt annat än hård.
Men då har jag och andra sidan aldrig fått känslan att KJ ska vara svartsjuk,inte heller aggressiv. Har inte heller någon anledning att tro att han skulle ha svårt att träffa personer av det motsatta könet!! Har du det??
Man ska komma ihåg att personer med de diagnoser KJ har brukar ha svårt att inte bli utstötta. Att bli utstött brukar förr eller senare leda till konfrontation. Mig veterligen har KJ aldrig blivit dömd för tex misshandel ,har han ens blivit anmäld för något som helst brott?? Av de inlägg jag läst från de som gick samma skola som KJ har jag inte läst om några aggressioner. Har stött på teorier om djurplågeri,men de inlägg jag läst har varit vaga. Är dock den första att erkänna att jag kan ha missat nåt då jag var borta från tråden under en vecka. Osäker om jag läste in allt.
Då ett erkännande ännu inte är aktuellt känner jag personligen starkast för motivet till brottet. Just nu undrar jag vem som hade mest att vinna på att VB försvann. Vad hade egentligen KJ att vinna?? Det som blir över för mig när det gäller KJ och motiv är den rena monster vinkeln. Att någon fantasi låg till grund för detta. Är detta fallet är jag ganska hoppfull att RPU ska kunna se sådana fantasier även om personen inte erkänner faktiskt brott.