2013-11-26, 15:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vad du tydligen inte förstått änn är att:

Den knappnåls stora blod besudlingen på tejpen som hittades på metalskåpet KJ's badrum,
var från EN LEVANDE VB.

Den tejprullen funkar inte som något bevis i åtalet mot KJ.

Så dina punkter 1. 2. 3. 4. är helt menigsløsa.

Kan du inte berätta nu vad som var ditt tejprullescoop som du skrev till advokaten om?
Citera
2013-11-26, 15:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och vad skulle det tjäna till då?

Skulle KJ,s eventuella handikapp växa bort under de c:a 11 år han i så fall får avtjäna, döms han som frisk så lär det väl hamna i spannet 16 till 18 år.

Efter avtjänat straff hur ofarlig är KJ då?

Jag tror KJ är långtifrån så handikappad som han vill ge sken av, det är ett led i taktiken att komma lindrigare undan (påföljden). Döms han som frisk innebär det troligtvis livstid då rättsmedicin tycks kunna konstatera att Vatchareeya dödades i ett utdraget förlopp under förmodad svår smärta och stark ångest. Jag tror inte att KJ någonsin kommer att betraktas som helt ofarlig.
Citera
2013-11-26, 15:57
Medlem
Peckinpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vad du tydligen inte förstått änn är att:

Den knappnåls stora blod besudlingen på tejpen som hittades på metalskåpet KJ's badrum,
var från EN LEVANDE VB.

Den tejprullen funkar inte som något bevis i åtalet mot KJ.

Så dina punkter 1. 2. 3. 4. är helt menigsløsa.

Har du hänvisning till sida i FUP där det anges att blodet på tejpen är från "EN LEVANDE VB"?
(eller någon annan källa)
Citera
2013-11-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Kanske var till hennes körkort som hon sparat. Då är det inte mycket pengar. Något behövde hon pengar till eftersom hon använde utpressning, eller? Är KJ skyldig henne pengar är det väl klart som fan att hon ville ha dem.
Jag vill förstå vad som missats, som kommer från honom själv som kan lett till ilska och då inte diskutera hennes ekonomi.
Har pappan som är hans gode man styrkt att hon faktiskt fått dessa pengar som han påstår själv utan någon som helst fråga i förhör?

Menar du att KJ skulle ha mördat VB för pengar?
Citera
2013-11-26, 16:08
Medlem
CattasBubblas avatar
Intressant att draperiet slängdes för att det var så smutsigt och ofräscht när han inte tycks bry sig nämnvärt om hygien och städning i övrigt, för det slängdes väl inte i samband med storstädningen som jag förstår det?
Citera
2013-11-26, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Menar du att KJ skulle ha mördat VB för pengar?
Jag menar att hon tjatat om något som fått honom vansinnig. Och, varför inte just om pengar. Ett vanligt ämne att bråka om. Vad tjata hon annars på honom om? Vad fick honom ur balans? Eller var det planerat?
Det enda som varit uppe är svartsjuka men det måste finnas något annat, kan man tycka. Jag reagerade på detta med bilen eftersom uppgifterna kom helt från honom själv. Jag har inte fått det bekräftat någonstans att hon fick tillbaka de pengarna som han påstår i förhöret. Det tar bara en tanke...
Senast redigerad av moa-tove 2013-11-26 kl. 16:17.
Citera
2013-11-26, 16:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Har du hänvisning till sida i FUP där det anges att blodet på tejpen är från "EN LEVANDE VB"?
(eller någon annan källa)

Han menar nog att likhunden inte markerade på rullen. Det är väl inte ett helt vattentätt bevis, men jag tror också att besudlingen uppkom före hanteringen av liket. Sen är skillnaden mellan mig och Foreigner att han genast rusar på slutsatsen att det säkert var då hon skulle lägga om en "karateskada" hemma hos KJ. Eftersom det inte finns någon annan FB- eller SMS-konversation från vintern/våren som tyder på några hembesök från hennes sida hos KJ så ser jag det som mer sannolikt att skadan uppkom i samband med någon typ av första attack från hans sida (Kanske det som föranledde henne att skriva något i stil med "Han är knäpp"). Själva rullen har aldrig varit med ute i skogen och det är därför KJ tar så lugnt på den när den först introduceras av förhörsledarna.

(Här kan man f.ö. notera att knappt någon i tråden av någon anledning verkar tro på plantering av rullen längre, vilket KJ själv drog fram som förklaring i förhören. Varför är oklart, eftersom man tillsammans med KJ tror på plantering i bilen och det ena är väl lika troligt som det andra om vi ska tro KJ att någon därute försöker sätta dit honom för mord och att han jämt har olåst både hemma och i bilen*)

*Eller: Hans bil blev jämt olåst när han fick reda på fynden i bagageluckan. Jag lyssnade på förhöret om låsandet igår och det var en av flera punkter där hans svammel måste ha fått advokaterna att sucka i smyg.
Citera
2013-11-26, 16:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror KJ är långtifrån så handikappad som han vill ge sken av, det är ett led i taktiken att komma lindrigare undan (påföljden). Döms han som frisk innebär det troligtvis livstid då rättsmedicin tycks kunna konstatera att Vatchareeya dödades i ett utdraget förlopp under förmodad svår smärta och stark ångest. Jag tror inte att KJ någonsin kommer att betraktas som helt ofarlig.

Tror nog inte att det är bara skådespel från KJ,s sida, han har grava problem det tror jag de flesta som haft kontakt med honom kan skriva under på, visst han förstärker en del för att tjäna fördelar men på det stora hela så är han nog ganska dysfunktionell.

Varför skulle det bli livstid?

Standard för vanliga mord ligger ju i tidspannet 16-18 år, det fick ju han som sköt sin före detta i Göteborg, polacken som dödade gamlingarna fick inte livstid.
Citera
2013-11-26, 16:12
Medlem
MrFolds avatar
Tycker egentligen inte om att dra upp familjesaker i tråden, men hur var det egentligen: Var KJ:s mamma på rättegången?
Citera
2013-11-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag menar att hon tjatat om något som fått honom vansinnig. Och, varför inte just om pengar. Ett vanligt ämne att bråka om. Vad tjata hon annars på honom om? Vad fick honom ur balans? Eller var det planerat?

Hur skulle det kunna vara planerat det var ju VB som
ville komma till KJ.
VB fick nog sina pengar för mercan.
Citera
2013-11-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Han menar nog att likhunden inte markerade på rullen. Det är väl inte ett helt vattentätt bevis, men jag tror också att besudlingen uppkom före hanteringen av liket. Sen är skillnaden mellan mig och Foreigner att han genast rusar på slutsatsen att det säkert var då hon skulle lägga om en "karateskada" hemma hos KJ. Eftersom det inte finns någon annan FB- eller SMS-konversation från vintern/våren som tyder på några hembesök från hennes sida hos KJ så ser jag det som mer sannolikt att skadan uppkom i samband med någon typ av första attack från hans sida (Kanske det som föranledde henne att skriva något i stil med "Han är knäpp"). Själva rullen har aldrig varit med ute i skogen och det är därför KJ tar så lugnt på den när den först introduceras av förhörsledarna.

(Här kan man f.ö. notera att knappt någon i tråden av någon anledning verkar tro på plantering av rullen längre, vilket KJ själv drog fram som förklaring i förhören. Varför är oklart, eftersom man tillsammans med KJ tror på plantering i bilen och det ena är väl lika troligt som det andra om vi ska tro KJ att någon därute försöker sätta dit honom för mord och att han jämt har olåst både hemma och i bilen*)

*Eller: Hans bil blev jämt olåst när han fick reda på fynden i bagageluckan. Jag lyssnade på förhöret om låsandet igår och det var en av flera punkter där hans svammel måste ha fått advokaterna att sucka i smyg.

Ang tejpen är nog inte planterad men eftersom man inte
sökte efter fingeravtryck så vet man ju inte om VB:s fanns
där. VB kan ha använt den tidigare hos KJ.
Citera
2013-11-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Hur skulle det kunna vara planerat det var ju VB som
ville komma till KJ.
VB fick nog sina pengar för mercan.
Jag tror inte heller det tar planerat utan något gick fel i kommunikationen helt enkelt.
Och då undrar jag vad för detta med svartsjuka på MB tror jag icke på, det måste finnas andra alternativ. Mycket möjligt att han betalat. Det tar en tanke på orsak till uppkomst av bråk
Senast redigerad av moa-tove 2013-11-26 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in