2013-11-24, 19:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Din teori är inte sämre än andras teorier. I din och många andras teorier när man har olika mord- och styckningsplatser, samt dumpningsplatser är detta med att det inte hittats spår på Sonatans säten, på dörrsidan, golvmattor, ratt, reglage, solskydd och allt annat lite konstigt. Om KJ haft sin egen bil och själv kört och gjort detta varför finns inga spår i kupén, men i bagageluckan finns det både handskar, påsar, lister och en bagagerumsmatta med besudlingar? Kupén var i likhet med bagaget belamrat med allsköns bråte.

Vad KJ än har vidtagit för åtgärder så bör små besudlingar återfinnas någonstans i kupén, det går inte att tvätta bort hur enkelt som helst. Har Uno förresten varit inne i kupén, det har jag missat i så fall.

Nu tänker jag så här, att KJ har hanterat liket, därefter har han tagit av sig precis allt han hade på sig vid tillfället och packat det i ett emballage, eller så dumpade han det direkt vid styckningsplatsen, förutsatt att det inte är i lägenheten, därefter har han tvättat sig, tagit på sig nya kläder och satt sig i bilen, ähhh, jag pallar inte, men ni förstår säkert hur jag tänker.

Varför hittas inga spår i kupén?
Citera
2013-11-24, 19:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är inte det normala snarare att man hittar spår på några få ställen bara när brottslingar försökt sopa undan efter sig? Jag tycker det är en av flera märkliga antaganden i alternativteorierna att det borde vara besudlingar överallt i bilen och lägenheten. Vad stöder man egentligen såna antaganden på?
Så här såg det ut hemma hos en mördare efter att han hade städat. http://imageshack.us/a/img90/8117/bildernybro.pdf
Så såg det inte ut hos KJ när han greps. Hade det inte varit intressant att se hur det såg ut hemma hos MB samtidigt?
Citera
2013-11-24, 19:49
Medlem
Citat:
Det finns ingen telefontrafik mellan VB och AN, det kan man läsa sig till i FUP:en. Dessutom blir det ju ännu en av många löjeväckande logiska kullerbyttor i karatespåret:

- Å ena sidan vill MB döda VB för att hon inte ska avslöja honom för frun
- Å andra sidan vet frun redan och har dödshotat VB för detta.

Självklart är det en missuppfattning som två upprörda och chockade kvinnor gör av saker som - kanske redan förvrängda - har nått dem ryktesvägen som ett led i de intensiva rykten som florerade i Boden under denna tid. Det är betecknande för mästerdetektiven Foreigner att han inte ens överväger detta alternativ, utan bara hoppar på det mest fantasifulla och för karatespåret bästa som vanligt.

Det ena ryktet värre än det andra.
Citera
2013-11-24, 19:50
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottis2
Det behöver man inte numer!
Man får ett sms för en nätt slant!

Då har man ivartfall ett tfnnummer som man kan spåra såvida det inte är ett kontantkort då.

Jag tror det är sökningar på nätet som avses.
Citera
2013-11-24, 19:51
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Din teori är inte sämre än andras teorier. I din och många andras teorier när man har olika mord- och styckningsplatser, samt dumpningsplatser är detta med att det inte hittats spår på Sonatans säten, på dörrsidan, golvmattor, ratt, reglage, solskydd och allt annat lite konstigt. Om KJ haft sin egen bil och själv kört och gjort detta varför finns inga spår i kupén, men i bagageluckan finns det både handskar, påsar, lister och en bagagerumsmatta med besudlingar? Kupén var i likhet med bagaget belamrat med allsköns bråte.

Tja, jag vet inte. Hade han speciella kläder och skor som han bytte om till behövde KJ inte städa särskilt väl i kupen. Märk att KJ var medveten om en hel del när det gäller att eliminera spår.
"jag vet att ni misstänker mig men ni har inga bevis"

Tyvärr för KJ trots sin kunskap var han inte i närheten av att göra det perfekta brottet.
Citera
2013-11-24, 19:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du tänker att det var en enda bil hela tiden, att de aldrig spanade till fots och att detta lilla att han inte ser någon bil i närheten är tillräckligt för att han ska ge sig ut på sin "flytta likdelar-mission"? Sorry, kanske ett tuppfjät mindre osannolikt än den korrumperade polismannen, men inte mer.

Hur förklarar du förresten att han väljer just Gula huset? HAN vet ju inget om hur och var Missing People har spanat utöver de övergripande uppgifter som finns i tidningarna? Verkar det inte som ännu ett ytterst märkligt sammanträffande att han väljer just en byggnad som KJ själv varit och nosat omkring (fast han först "glömmer" detta i förhören)
Ja, jag tänker mig att det var en och samma bil hela tiden, utrustad med kaffebryggare, munkbageri och annat man behöver under span. Bodenpolisen har inte en flotta av bilar som passar för span.
Citera
2013-11-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I så fall hur förklarar du att : "det ska ha skett ca 1 månad innan Vatchareeya försvinner."

Jag har inte sagt att jag kan förklara det däremot ifrågasätter jag sanningshalten i påståendet just eftersom jag vet vilka spinn-off rykten tar i sådana här fall.
Citera
2013-11-24, 19:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Haha det har du ju fan rätt i. Att ingen tänkt på det.

Herr Berg har åtminstone inte ringt Transportstyrelsens servicetelefon under dagarna 1-8 maj.
Har han fast telefon, telefax? Har hans fru telefon?
Citera
2013-11-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och du ignorerar att benen hittades ett dygn efter att spaningen upphörde. Ser du inget samband?

Men om nu MB varit så smart och flyttat benen inom 24 timmar efter span upphört och man på dessa ben (ett av dem) hittar DNA från KJ.
Kan man då möjligen tro att MB raggat förbi KJ's bil och gnidit in lite blod och likdoft inom dessa 24 timmar för att vara helt säker på att knäppgöken KJ kommer att haffas av länsman.
Kan det t.o.m. vara så att MB fått polisen att ändra fokus för span på KJ den 20'e-21'a för nu har han fixat planteringen.

Hur sannolikt är detta i en skala på ett till tio... det är utanför skalan och blir NOLL.
Citera
2013-11-24, 19:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Vad kom du fram till för slutsats när du fick svar på frågan av mig? Något mer du vill veta ang tejpen?

1. SAAB-ägaren nämner ett märke som han brukar "låna" på sitt jobb. Scotts Micropor troligen nummer 33.

2. Polisen hittar en tejprulle i SAABen av ett annat märke än det som SAAB-ägaren nämner. Leukopor

3. Quarrel identfierar rullen i badrummet som ett tredje märke där märket står på bobbinens insida. Du har tydligen köpt det märket som Quarrel tror det är.

4. Rullen i badrummet verkar inte ha någon märkning alls eftersom polisen inte nämner tillverkare och går och köper liknande tejp från Jula och Apoteket. De två inköpta stämmer inte alls med bitarna eller badrumsrullen.

Den här typen av tejper verkar finnas i två olika längder, 4,5 och 9,1 meter. Den kvarvarande längden på rullen inklusive den halverade delen är 4,31 meter. Jag ville närmast ha reda på om rullen från början varit 9,1 eller 4,5 meter.
Citera
2013-11-24, 19:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så här såg det ut hemma hos en mördare efter att han hade städat. http://imageshack.us/a/img90/8117/bildernybro.pdf
Så såg det inte ut hos KJ när han greps. Hade det inte varit intressant att se hur det såg ut hemma hos MB samtidigt?

Det är bra att du finns Q, en stor tillgång för krimtrådarna, som har bra exempel på lager som kan ställa saker och ting på sin spets. Jag tror inte att alla har förstått hur svårt det är att sopa undan blodspår.

Så, varför inga spår i kupén, det borde finnas, har man inte letat ordentligt? Jag tror att KJ inte har kunnat sopa bort varenda mikrobesudling i kupén om det fanns där, och det borde rimligtvis ha funnits något där tycker jag.
Citera
2013-11-24, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Men om nu MB varit så smart och flyttat benen inom 24 timmar efter span upphört och man på dessa ben (ett av dem) hittar DNA från KJ.
Kan man då möjligen tro att MB raggat förbi KJ's bil och gnidit in lite blod och likdoft inom dessa 24 timmar för att vara helt säker på att knäppgöken KJ kommer att haffas av länsman.
Kan det t.o.m. vara så att MB fått polisen att ändra fokus för span på KJ den 20'e-21'a för nu har han fixat planteringen.

Hur sannolikt är detta i en skala på ett till tio... det är utanför skalan och blir NOLL.
Planteringen skedde i så fall snarast efter mordet. Men kroppen kunde han inte göra sig av med på en gång, kan man anta. Sedan kom span och satte käppar i hjulen. Men så försvann span...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in