Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
DNA hamnar inte på både insidan och utsidan av rullen vid kontakt med hennes hud. Sid 299:VB har sannolikt hållit tejpen mellan tumme och finger.
Ingenting utesluter att allt DNA härrör från blod: "blod/DNA".
Citat:
Precis. Ingen kan veta vilken historia rullen har haft. När säger han jättestor?
Det är jag som - om man är bokstavstrogen - säger "jättestor"; mt säger "Ja, men hur skulle man kunna göra det i och med att när dom här tejprullarna rullas ihop då rullas dom ihop från en STOR jäkla rulle." - Stor - Jättestor - STOR...
Citat:
Nu diskuterade vi inte om tejpen på VB kommer från tejprullen i KJ:s badrum, utan om tejprullen i KJ:s badrum är KJ:s.
Vems skulle den annars vara? - VB:s? - Mt har ju vidgått att det är hans rulle - och någon annan rulle med den delningen hittades inte i hans bostad.
Citat:
Men om vi har identifierat rätt tejp, så är det den typen som NLL köper in i storstorpack. Jag vågar anta att den finns representerad i många hushåll i Norrbotten.
Ja, mt säger ju att tejpen säkert kan finnas i hans föräldrahem, eller hos grannarna (och härrörande från den där inte direkt pyttelilla jäkla rullen...).
Citat:
Om KJ inte har varit i Saaben, hur kunde han veta att det fanns tejp i den?
Han genomsökte handskfacket (där den röda plastfickan låg).
Citat:
Han kan ha ansett att han bara behövde en tejprulle och ville inte stjäla mer.
Det håller jag för mindre troligt:
Citat:
Ursprungligen postat av mt i TR
Ja ja, den var öppen. Jag öppnade där och sen så... det är nåt där inuti och det var ju mörkt, det var på kvällen, så jag hade ficklampan och så lyste omkring där och så tog jag och öppnade handskfacket och där låg en tejprulle och då liksom att... Åh, tejprulle! Tack.
Mt måste ha använt åtskilliga meter (närmare 5 m) sårtejp till isolering av sina tunna kablar:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, 1672f
F: Vad har du gjort med den här tejpen då?
M: Isolerat kablar... hållit på... hållit på med airsoft sen så har jag haft tidigare, har jag haft en vanlig eltejp men det har jag lämnat kvar i bilen...
/.../
M: Jag har eltejp som låg i bilen som jag senare tog upp i garaget.