2013-11-23, 19:28
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, reklamincidenten inträffade en månad tidigare, i början på mars, sid 1085.
Ja det minns jag också, men det kan ha varit något som fick bägaren att rinna över? Jag har lite svårt för att se MB som hjärnan bakom det hela. Snarare att han fick kontakt med någon. Denna någon tog sen tag i det hela och planläggningen började för att få bort stalkern VB. MBs roll var nog att locka ut henne till en viss plats, en viss tid.
Citera
2013-11-23, 19:32
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur många år fick du?

Jag menar, du vill ge sken av att stalkning är motiv för mord så, om du inte gjorde det, vad fick dig att låta bli att mörda?

Jag fick scheman hemskickade av stalkerns chef och kunde därmed undvika all form av konfrontation, dessutom skickade chefen sms vid sjukskrivningar/semestrar. Jag svarade inte på hemliga/privata nummer eller okända sådana och gör fortfarande inte. Mina närstående ombads att lägga på luren när stalkern ringde. Allt gav bränsle åt detta djävulskap och jag ska vara ärlig, hade denne person gått ut framför bilen hade jag inte bromsat, iaf första året. Av "chocken" hade jag nog råkat lägga i backen också och gasat med ett mystiskt leende på läpparna.
Tilläggas bör att jag inte hade ett sexuellt intresse av person, som MB hade.
6 år senare låter hen sig ses i mina kvarter kring större högtider, så helt över är det inte. Personen äter numer medicin mot sina paranoida beteenden. Men skulle det börja om.. Jag kan inget lova.

Det styr ditt liv och jag uppskattade inte en minut, vilket inte var fallet med MB.
Citera
2013-11-23, 19:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Den här Mic*a Engru*d alltså. Varenda intuitiv cell i kroppen reagerar ju när man läser om hans förehavanden i det hela. Varför är det ingen som kan snöa in på honom som sidospår?
Erkänner att jag inte har kraften/orken att gå till botten med honom helt och hållet.
Problemet med honom är nog för de flesta att han kan ha skrivit i tråden och koppla individer och användare får man inte göra. Så på så sätt sitter han säker i forumets eget öråd.
Citera
2013-11-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Om han nu sparat 1000 tals sms, så verkar han inte speciellt rädd för att lilla frun skulle se smsn.
Vem raderade han dom då för? Occhhh varför just när mordet skett?

Förmodigen för att hennes sista sms var ett rop på hjälp, kanske hon bad honom hämta henne för att hon var rädd för någon, han tog henne inte på allvar och antingen ignorerade han dem eller också skrev han "jag jobbar". Nu skäms han för att han vet att om han hade svarat eller hämtat henne hade hon varit vid liv, han vill inte stå fram och erkänna att han är en feg kujon som bara ville ha kontakt med henne när det passade honom, eller när han var knullsugen. Därför, tror jag, att han raderade dem, då det gick upp för honom att hon var försvunnen!
Citera
2013-11-23, 19:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Problemet med honom är nog för de flesta att han kan ha skrivit i tråden och koppla individer och användare får man inte göra. Så på så sätt sitter han säker i forumets eget öråd.

Nyfiken på vad ML i MPS har att berätta angående den här personen. Kanske har han styrt och påverkat i högre grad än vad vi känner till.

Den utbrända bilen den 19:e, när hittades benen?
Citera
2013-11-23, 19:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nyfiken på vad ML i MPS har att berätta angående den här personen. Kanske har han styrt och påverkat i högre grad än vad vi känner till.

Den efter, vid 21-tiden.
Citera
2013-11-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst får ni diskutera, men det vore klädsamt om ni kunde presentera underlag för era hypoteser när ni nu pekar ut en namngiven oskyldig person. På 6 månader så har fortfarande inte någon klarat av att presentera något som kan påvisa att MB är inblandad, annat än fantasier, inklusive polisen.

Så räkna med mothugg så länge det saknas.

Dessutom skiter jag högaktningsfullt i om du delar min åsikt eller inte eftersom det är polisen som har uteslutit och avfört MB som gärningsman, inte jag.

Men lägg fram underlag som styrker det ni vill påstå så kan vi diskutera.
inblandad? Han är i HÖGSTA grad inblandad eftersom han är en del i utredningen. Och vi VET att han ljugit sig halvvägs genom den här soppan! Underlag på detta - läs fup! Du är inte intresserad av att diskutera honom som mgm eftersom du redan tagit ställning, och det respekterar jag till fullo. men du har berättat din ståndpunkt i frågan nu, och det respekteras, som sagt. Kan inte påstå att ditt inlägg förde diskussionen framåt på ett konstruktivt sätt. Och vad gäller att hänga ut en person, så kan jag bara säga att om inte den oskyldige MB spöat sin kärring och knullat runt samt ljugit i förhör, så hade han inte suttit där han sitter idag. Dessutom, om polisen skött utredningen bättre hade han kunnat avföras från utredningen även inför kritiska ögon.
Citera
2013-11-23, 19:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Den 20/5 på kvällen. MLL är kandidat till årets norrbottning. Ska du rösta på henne?
Citera
2013-11-23, 20:10
Medlem
highfives avatar
Det som är intressant med ME är att han kände KJ via airsoften och troligtvis även en del personer inom Bodens karate klubb eftersom han tränat karate en gång i tiden. Sen är hans agerande vid fynden i ödehuset lite anmärkningsvärt. Precis som han vet var han ska söka och vad han förväntade sig att hitta. Han är den som beskriver att ena benet delvis ligger över det andra. Polisen som senare observerar benen beskriver inte detta på samma sätt.
Citera
2013-11-23, 20:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Den silver färgad Mercedes c 240 stulen natten till den 19 Maj hittades utbränd den 19 Maj.

Ägare til omtalade Mercedes är: initialer PM bor sand*iksgatan 1* (*=v *=7) i Luleå

Den silver färgad Mercedes c 240 blev av PM uppget stulen natten till den 19 Maj, 2013, och ifölje PM hittades utbränd den 19 Maj.

Så här skrev han på sin Facebook den 19 Maj 2013:

Min bil har blivit STULEN natten mot idag 19/5! En silver färgad Mercedes c 240 registrerings nr UFU 241. Bilen blev stulen från sand*iksgatan 1* . Dela gärna och ring 07305384** (** 45) om ni hittar den eller sett något! Tack!!

PM är Facebook vänn med bla:

Mich* Toke* Engrun* (*= a *=r *=d) som hittade VBs ben i Gula Huset den 20 Maj.

Dav*d Back*eman (*=i *=t) enligt MB förhör är DB VBs karatetränre i Luleå FUP 986

Tild* (M*tilda) Ekstö* (*=a *=a *=m) kompis med KJ men blev ovänner med KJ därför att KJ inte tyckte om hennes pojkvänn. Hon har ochså i FUP förhör påstått att KJ ville äta människokjött mm.
FUP 1246-1250
KJ hadde 95 mobil kontakter med T(M)E, FUP 583

Ronj* Ingelun* (*=a *=d) ... LO har i förhör FUP 1457 sagt att RI varit på fest i KJs lägenhet sommaren/höst 2012

Förhör av AM i FUP 1061 ... Info angående DB VB och MB:

Efter Vatchareeya försvinnande berättade DB för AM att Vatchareeya
hade frågat denne varför MB var sur på henne. DB hade då ringt MB och
frågat och då fått till svar att Vatchareeya skulle ha skickat en massa sms till MB. Denna
händelse ska ha utspelat sig i vintras, okart när.
DB har även berättat för AM att när han skulle börja med karateträngen hade
hans mamma sagt att MB skulle ha anklagats för en våldtäkt. AM har uppmanat
DB att underrätta polisen om detta men det ska inte ha skett.

Ytterligare info:

ME (som hittade VBs ben den 20 maj) utvekslar besked på sin facebook med VBs Luleå karate tränare DB den 4 Maj, 2013.
ME har ändrat profilbild den 4 maj och det är olika kommentarer om hur ME ser ut på bilden, bla. skriver Vbs karate tränare DB:

DB: Raubtier nästa?
May 4 at 5:07pm · Like

ME: nje. skulle nog inte passa in där.
May 4 at 5:08pm · Like

Raubtier= köttätare; rovdjur

Och...

ME (som hittade VBs ben den 20 maj) kommenterar på PMs facebook den 19 Maj angående att PM skriver att hans Mercedes hittats utbränd:

ME wtf:/
May 19 at 8:14pm
Citera
2013-11-23, 20:48
Medlem
Theforeigners avatar
ME (som hittade VBs ben) är tydligen ochså Facebook vänn med MBs andra älskarinna CA.
Den 13 Februari 2012 kommenterar hon en av hans FB bilder.
Citera
2013-11-23, 21:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
DNA hamnar inte på både insidan och utsidan av rullen vid kontakt med hennes hud. Sid 299:VB har sannolikt hållit tejpen mellan tumme och finger.
Ingenting utesluter att allt DNA härrör från blod: "blod/DNA".
Citat:
Precis. Ingen kan veta vilken historia rullen har haft. När säger han jättestor?
Det är jag som - om man är bokstavstrogen - säger "jättestor"; mt säger "Ja, men hur skulle man kunna göra det i och med att när dom här tejprullarna rullas ihop då rullas dom ihop från en STOR jäkla rulle." - Stor - Jättestor - STOR...
Citat:
Nu diskuterade vi inte om tejpen på VB kommer från tejprullen i KJ:s badrum, utan om tejprullen i KJ:s badrum är KJ:s.
Vems skulle den annars vara? - VB:s? - Mt har ju vidgått att det är hans rulle - och någon annan rulle med den delningen hittades inte i hans bostad.
Citat:
Men om vi har identifierat rätt tejp, så är det den typen som NLL köper in i storstorpack. Jag vågar anta att den finns representerad i många hushåll i Norrbotten.
Ja, mt säger ju att tejpen säkert kan finnas i hans föräldrahem, eller hos grannarna (och härrörande från den där inte direkt pyttelilla jäkla rullen...).
Citat:
Om KJ inte har varit i Saaben, hur kunde han veta att det fanns tejp i den?
Han genomsökte handskfacket (där den röda plastfickan låg).
Citat:
Han kan ha ansett att han bara behövde en tejprulle och ville inte stjäla mer.
Det håller jag för mindre troligt:
Citat:
Ursprungligen postat av mt i TR
Ja ja, den var öppen. Jag öppnade där och sen så... det är nåt där inuti och det var ju mörkt, det var på kvällen, så jag hade ficklampan och så lyste omkring där och så tog jag och öppnade handskfacket och där låg en tejprulle och då liksom att... Åh, tejprulle! Tack.
Mt måste ha använt åtskilliga meter (närmare 5 m) sårtejp till isolering av sina tunna kablar:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, 1672f
F: Vad har du gjort med den här tejpen då?
M: Isolerat kablar... hållit på... hållit på med airsoft sen så har jag haft tidigare, har jag haft en vanlig eltejp men det har jag lämnat kvar i bilen...
/.../
M: Jag har eltejp som låg i bilen som jag senare tog upp i garaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in