2013-11-18, 22:41
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Är du säker på det?

Nej då hade jag inte lagt till "eller?..." på slutet.
Citera
2013-11-18, 22:42
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Är du säker på det?

Jag är i vart fall säker på att tingsrättens beslut och allmänna omdöme i analysen av skuldfrågan är något jag sätter oändligt mycket större tilltro till än din. Bara ditt försök till "damage control" när spaningsuppgifterna på MB dök upp säger det mesta tycker jag. "Uppfinna" en helt ounderbyggd teori som dessutom säger emot vittnesmål om att VB:s kroppsdelar "Måste" ha placerats ut på fyndplatserna senast den 8:e för att kunna fortsätta få ihop din fantastiska mordkomplott. Det enda du verkar ha styrts av i tråden är hat mot "karatetränaren", det har sen styrt alla gissningar och slutsatser du dragit.
Citera
2013-11-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jaha... nu erkänner advokaten i praktiken att det inte finns någon annan förklaring till blodfynden i bilen än att hans klient faktiskt fraktat den döda kroppen i den.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/advokaten-besviken-over-domen-8029464.aspx

Rådmannen säger:
Citat:
Enligt rättens ordförande Katarina Lindgren var rätten enig i sitt beslut.
Citera
2013-11-18, 22:44
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druttentrudelutten
Som jag tidigare sagt så är allt som krävs normalbegåvning samt något sånär läskunskap för att skapa sig en uppfattning och förstå att denna fruit-cake är skyldig till 100%

Så fort frågor rör saker som har med hans eventuella skuld att göra, då har han total amnesi!
När man pratar om saker som han inte behöver ljuga om så har han fotografisk precision och visar upp
ett närmast helt normalt beteende. Inte minst när han beskriver hur hon var klädd när han hämtade upp henne den 4 maj FUP 1529

Kristoffer ombads att beskriva Vatchareeya när hon kom ut från sin port, kläder håret osv.
Kristoffer uppgav att hon hade på sig en svart soft shell jacka med ett rött tryck på ena bröstet, det stod liknande Mc Millan. Hon hade svarta pösiga Team Sportia mjukisbyxor, en ljusgrå melerad t-shirt, mörkröda glasögon, hon hade håret utsläppt, håret är lite lockigt och når lite nedanför axlarna, hon har inte hål i öronen, angående skorna hade hon vita skejtarskor med rosa detaljer, han vet inte märket på skorna. Enligt Kristoffer hade Vatchareeya lite "halvfettigt" hår.

Han nämner själv att han har ett selektiv minne under TR :-)

Jag kan villigt erkänna att jag inte själv hade kommit i håg hälften av den beskrivningen han uppger, speciellt detaljer på skor och övriga plagg, däremot så hade jag kommit i håg vem som hjälpt mig att bära ut saker ur min lägenhet, om jag varit i ett hus där styckade ben upphittas samt vilka knivar och verktyg jag äger samt utifall det var en flaska eller en dildo jag tryckte upp i rektum

Han tappar fattningen när man antyder att han styckat sin hund!!!! Men är helt oberörd när man anklagar honom för mord på en människa han hävdar sig älskat???

Inte en gång har han förklarat sin sorg i att hon dött, han möter inte ens blicken med mordoffrets anhöriga och uppvisar totalt ointresse i anklagelser ang mordet! Bara där har han röjt sig tycker jag! Jag är osäker om han överhuvudtaget har fått en korrekt diagnos? Självklart är det nåt fel på honom, men jag tror att han är friskare och smartare än vad dom flesta tror! Dock inte fullt lika bright som han själv tror sig vara!

Han ser sig själv som smart och grandios, precis som andra psykopater i sin narcissistiska bubbla, felet han gjort är att han överskattat sin egen förmåga i denna tragiska historia.

Till er med livlig fantasi och vanföreställningar om planterade spår och konspirations teorier vill jag bara säga att 1.antingen sitter dumstruten för hårt runt svålen på er 2. Ni vill av någon anledning inte inse fakta. 3. Ni kan inte läsa 4. Ni saknar helt slutlednings förmåga!

Ta det till högsta domstolen, ta det till månen ALLA vet att han är skyldig, nu återstår bara transportsträckan till helvetet! Oavsett om han blir dömd eller inte!!!

Kom igen med alla era motargument bara Det bevisar dessvärre bara er dumhet och svagbegåvning!

Slutligen

Kondoleanser till BO´s familj och anhöriga!

Vila i frid VB, rättvisan kommer att segra!

Bra sammanfattat. En person som sitter fast i en narcissistisk bubbla, med grandios uppfattning om sig själv, lite klen nu efter att ha blivit överbevisad om att han inte överlistade alla. Verkligen förvånad är han över hur polisen hittat spår, han som pluggat på ordentligt om hur man rengör efter ett sådant här brott. Han kunde dock inte läsa sig till hur man sköter ett hem, eller damma i lägenheten, för det skötte kanske hans mor om? Nu kanske hon inte varit där på ett tag, han kanske gått in i en bubbla före mordet? Nej, nu orkar jag inte med den här typen mer.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-18 kl. 22:46.
Citera
2013-11-18, 22:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ja det tror jag med. I vart fall var det nog inte så bra för försvarets bild av den snälle och fridsamme killen utan alla former av aggression, svartsjuka eller andra mörka sidor. Men det är ju många som haft bilder av KJ under det halvår han har figurerat här i tråden. Allt från iskall, planerande psykopat till ett snällt och totalt hjälplös mähä som inte kunde rensa en fisk en gång. Tvärsäkerheten i dessa bilder har förvånat mig mer än en gång. Själv känner jag nämligen inte att jag har något egentligt grepp om honom. Vem är han egentligen? Varför gjorde han det? Jag har naturligtvis mina idéer och hypoteser som nästan alla andra i tråden, men ingen känns riktigt säker. Anledningen är enkel: Vi har tvärtemot vad så många tror och tycker inte fått veta just någonting om hans inre liv och tankar. Visst skymtar det fram en hel del, men sådana centrala frågor som hur han egentligen är påverkad av sitt handikapp är synnerligen ofullständigt besvarade. Och om motivet; Det som triggade honom att begå detta mord, vet vi ingenting alls. Vi kan bara gissa. Man kan hoppas att den stora psykundersökningen kastar lite ljus över detta för rätten, själva lär vi nog få fortsätta sväva i okunnighet.

Personligen tror jag att han verkligen har en allvarlig, psykisk störning och bör dömas till vård enligt de normer som gäller. Däremot tror jag inte att han är så sjuk att han inte kan skilja mellan rätt och fel, eller begått mordet under ett sådant tillstånd att han skulle bli befunnen "incompetent to stand trial" i en amerikansk domstol.

Jag tror KJ är mer fit än många tror. Att han medvetet filmat till sig några diagnoser med baktanke att några bokstavskombinationer att visa upp om han gör nåt dumt och åker dit i allmänhet betraktas som en förmildrande omständighet med förhoppning att några bokstäver kan hjälpa honom off the hook om han har tur. Han är manipulativ, tror det ingår i KJ:s CV, och han gör heller ingen hemlighet av sina tillkortakommanden, snarare är han angelägen om att framhålla dessa, vilket inte minst framgår i FUP. Ett kvitto på att han är en mer fullfjädrad psykopat än vi anar.
Citera
2013-11-18, 22:49
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han säger åtminstone att det är svårförklarat, vad det betyder i praktiken är en annan sak tycker jag.

Det bör nog ses som "juridiska" för att han inser att de aldrig kommer att kunna slingra sig ur den delen av åtalet. Såvitt jag minns från rättegången så försökte försvaret egentligen inte heller på allvar gå till angrepp mot kriminalteknikerns slutsatser runt blodet under själva förhöret. Antagligen för att de förstod att det bara skulle ställa dem själva i sämre dager. Istället kom de med tämligen lama invändningar i slutpläderingen.

En vild spekulation är att Forsberg - som uppenbarligen fattat nån slags personligt tycke för sin klient - har byggt upp en förhoppning om att Vatchareeya kan ha dött närmast av misstag (en sexlek som gick fel kanske?) och att allt som hände därefter var hans stackars klients dumdristiga försök att röja undan spåren och få det att se ut som nån slags vansinnesdåd eller nåt. Vi får se om han ev. försöker få honom att hävda något sådant i hovrätten. Jag tror det kan bli svårt och jag är inte säker på att de kan styra sin klient särskilt väl. Jag känner mig t ex ganska skeptisk till att de verkligen ville att KJ skulle ge en ingående skildring av sin påstådda dildosession eller att han skulle peka ut Berg som plantör av blod och likdoft i bakluckan. Men, men... vi lär få se.
Citera
2013-11-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, precis, det kan ju varit vilken hona som helst.
Å andra sidan kan vi inte vara säkra på att de inte bråkat innan hon lämnade hemmet, det gör man ju med sin mamma ibland utan att det är nåt speciellt med det.
Men det kan ju vara intressant att veta vem det var som gjorde henne upprörd eftersom det var just i en intressant tidsperiod.
Ett liten pusselbit i händelseförloppet, tidsmässigt om inte annat.
Jag tror faktiskt att hon skrev sånt ibland för att fånga hans uppmärksamhet. Det betyder säkert ingenting speciellt. Inte ens på morddagen. Jag tror det har gått snabbt när KJ väl fick sitt ryck. Tvivlar starkt på att hon har haft läge att smsa. Men visst har KJ gått in i en psykos och börjat snacka om sig själv i tredje person eller nåt så har hon kanske inte förstått faran hon var i och därmed kommenterat honom i ett sms eller två. Hoppas vi en dag får veta.
Citera
2013-11-18, 22:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Jag är i vart fall säker på att tingsrättens beslut och allmänna omdöme i analysen av skuldfrågan är något jag sätter oändligt mycket större tilltro till än din. Bara ditt försök till "damage control" när spaningsuppgifterna på MB dök upp säger det mesta tycker jag. "Uppfinna" en helt ounderbyggd teori som dessutom säger emot vittnesmål om att VB:s kroppsdelar "Måste" ha placerats ut på fyndplatserna senast den 8:e för att kunna fortsätta få ihop din fantastiska mordkomplott. Det enda du verkar ha styrts av i tråden är hat mot "karatetränaren", det har sen styrt alla gissningar och slutsatser du dragit.

Här frodas inga hat, utan här skriker rättstänket ut sina tvivel. En man som från början är ett huvudspår och sedan bara vinklas ut och bort, trots att frågorna hopar sig.
Det är ju inget inbrott som avhandlas precis,utan ett styckmord.
En misstänkt man som får återberätta raderade sms ur sitt minne och köps rakt av av polis, samt en bedragen och svartsjuk fru som ger honom alibi för kvällen.
Citera
2013-11-18, 22:55
Medlem
Citat:
Jaha... nu erkänner advokaten i praktiken att det inte finns någon annan förklaring till blodfynden i bilen än att hans klient faktiskt fraktat den döda kroppen i den.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/advokaten-besviken-over-domen-8029464.aspx

Verkar lite ludermässigt av advokaten att diskutera sådant med pressen utan sin klients tillstånd, såvida han inte inhämtat det förstås, då borde han diskutera saken med domstolen.
Citera
2013-11-18, 22:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Här frodas inga hat, utan här skriker rättstänket ut sina tvivel. En man som från början är ett huvudspår och sedan bara vinklas ut och bort, trots att frågorna hopar sig.
En misstänkt man som får återberätta raderade sms ur sitt minne och köps rakt av av polis, samt en bedragen och svartsjuk fru som ger honom alibi för kvällen.

Jag håller med dig, men blodet i bagageutrymmet är svårförklarat precis som BF säger, åtminstone ser inte domstolen några rimliga tvivel om hur det hamnade där. Kanske har de dålig fantasi eller så tänker de nyktert, jag vet inte.
Citera
2013-11-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Verkar lite ludermässigt av advokaten att diskutera sådant med pressen utan sin klients tillstånd, såvida han inte inhämtat det förstås, då borde han diskutera saken med domstolen.
Han är väl realistiskt bara till skillnad från MBhatarna som griper efter minsta halmstrå och som blir uppriktigt upprörda när något dyker upp som talar ännu mer mot KJ. Som detta uttalande till exempel.
Citera
2013-11-18, 23:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Eftersom MB varit "häradsbetäckare", finns det kanske ett och annat fruntimmer som gärna skulle vilja se honom bakom lås och bom. De ser paralleller mellan otroheten, sin egen besvikelse/maktkamp och ett mord, eftersom de tycker att de själva drabbats av MB-stajl. Det finns mer än en som velat "kontakta AN", och gjort det. Det kan kosta på att prassla och använda damer som tidsfördriv, särskilt om damerna i fråga tror att snart ska de få första tjing, därför finns det säkert ett koppel som vill se MB som skyldig, trots att ingen utredare kommit fram till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in