Citat:
Ursprungligen postat av
Macca2013
Det är precis det jag försöker säga. Samma slutsatser har jag också kommit fram.
Detta är ingen film eller serier. I verkligheten skyddar inte arbetskollegorna varandra på det sättet. På min arbetsplats så är vi trevliga mot varndra medan vi är där, men sen skiter man i varandra egentligen.
Folk har verkligen sett för mycket på CSI och annat skit.
gruppmentalitet av det slaget att gruppen skyddar varandra är snarare regel än undantag, när jag jobbade på restaurang helt tillfälligt och fackombudet kom på besök, inte klagade jag och sa vad jag tyckte, jag skyddade gruppkänslan fast jag inte ens kände dom jag jobbade med.
eller som i ett program jag såg där de utförde ett test:en grupp där ingen känner varandra är satt att lösa ett problem. en i gruppen är initierad i testet och vill avslöja svaret för gruppen, och gör så fast de andra inte vill höra svaret. och när programledaren kommer in och frågar, avslöjar ingen fuskaren. det är en möjlighet att taxichauffören inte berättar allt. det behöver inte ens finnas skäl som dåligt med jobb etc, det är inte rationellt.