2013-11-22, 01:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag tycker att den "synska" människans uppgifter är lite kusliga då dom stämmer på så många punkter, även om "hållits sövd" inte tycks stämma.
Eller kan VB åtminstone i period varit sövd/medvetslös vid transport?

VB KAN ha befunnit sig i en belägenhet hon själv inte rådde över under den tid hon fortfarande var vid liv. Hur länge denna belägenhet bestod är inte klarlagt eftersom vi inte med säkerhet vet när hon dödades.
Citera
2013-11-22, 02:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Håller helt och fast med.
Hade KJ också förställt under söken och betett sig som "vanligt folk", lutar det ånyo åt MB:s nackdel.
Det har tagits fasta på det udda, annorlunda när misstanken riktades. Får lov att kalla det fördomar.
Ett blodigt bagagerum senare står vi likadant som i somras, men ägaren till bagagerummet är dömd i TR.
Som US sa tidigare: - Vår samlade bedömning..
En annan påspanad avförs trots raderade sms och vagt alibi.

Mic*e B!
Jag undrar vad du och VB skrev om 3 maj. Ni hade en intensiv kontakt den dagen också.
Kommer du ihåg temat på det ofantliga sms-spammandet?

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Menar du att det var polisens fördomar som föranledde gripandet av KJ. Jisses, du är verkligen sopig på att ta till dig information och tolka den. Dina inlägg i tråden kommer snart bidra till en ny "Marinatråd".

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tänk om de hade hittat bevis hos MB samtidigt, parallellt.
Det får vi aldrig reda på.

Det här är så in i helvete dumt så egentligen borde det lämnas helt utan avseende och istället hoppas att Mod raderar som tramsinlägg.

Detta är verklighet med riktiga människoöden vi diskuterar och ni försöker göra någon jävla dramasåpa av den tragiska händelsen.
Citera
2013-11-22, 02:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Mordet sker i lägenheten. KJ dödar VB. VB med sin oansenliga kroppsstorlek blir ingen
direkt oöverkomlig uppgift för hennes 22-årige baneman att forsla ut utan hjälp från lägenheten.
Han förblir osedd medan detta föga tidsödande moment genomförs.
Bilfärden med den döda kvinnokroppen i bagageutrymmet, hastigt svept i ett duschdraperi
och nertryckt i nån stor ryggsäck eller sportbag, går ut till nåt skogsparti utanför Boden.

Kropp göms. Återvänds till senare troligen då styckningsprocessen vidtar.
Kroppsdelar hamnar lite här och var. Händerna ligger nog nedgrävda nånstans tillsammans
med mordvapen och styckningsredskap.

Mördare fast. Döms. Döms igen. Åker in på psyket för minst 30 år framåt.

VB har inget liv mer. Frågan är om det är mycket till liv att ha att vara KJ. Knappast.

Motivet till mordet?
Vad det än må vara så är det av underordnad betydelse i det stora hela ty en ung kvinna
har på ett mycket grymt sätt förlorat sitt enda liv och den som bar skuld till gärningen
är på ett övertygande sätt bunden till den.
Varför han dristade sig till att göra så här mot en medmänniska vet bara han och han
lär näppeligen tala om det för omvärlden.
Därför lär vi förbli i ovisshet om den saken. Det är aldrig bra att inte få vetskap om
drivkraften till en mordisk handling men inte mycket att göra åt när det inte finns vilja
att berätta sanningen. Allt som därmed återstår blir spekulationer, antaganden om
än det ena och än det andra. Med det får man sig nöja. Tyvärr.

Håller tyvär inte:

FUP 300
Analys och slutsats

Efter den genomförda platsundersökningen har inga tecken/spår påträffats som visar att

brottet ska har skett i den misstänkte Kristoffer Johanssons lägenhet
Citera
2013-11-22, 02:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad är det här för resonemang egentligen? Det känns som det är ett påtvingat tänk om scenario utan grunder.
Tänk om solen va grön också det får vi inte heller reda på.

Du verkar mer än lovligt fyrkantig och har ett närmast religiöst förhållningssätt, med KJ = skyldig, MB = oskyldig - no matter what.
Citera
2013-11-22, 02:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du verkar mer än lovligt fyrkantig och har ett närmast religiöst förhållningssätt, med KJ = skyldig, MB = oskyldig - no matter what.

Tja, kan det bero på att MB är utredd och avförd medan KJ har befunnits skyldig i TR genom övertygande bevisning.

Jag menar, folk som går på den linjen att KJ är skyldig och att MB är oskyldig kan väl knappast påstås vara fyrkantiga.
Citera
2013-11-22, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Om bevisläget svajar något, och TR är lite strategiska, borde de välja att fälla KJ och förelägga en RPU. Om domen sen överklagas, är en stor RPU det enskilt viktigaste bidrag TR kan ha bidragit med. Nyckeln till helheten finns i att dyrka upp KJs person, det är min övertygelse.

Men nu har tyvärr inte rätten möjlighet att döma "strategiskt"...

Eller hade de? Känns som den här tanken från en månad sen blivit verklighet nu...
Citera
2013-11-22, 02:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Eller hade de? Känns som den här tanken från en månad sen blivit verklighet nu...

Det har de, de gjorde exakt detsamma i Almfallet med förhoppningen att han skulle öppna upp sig eller försäga sig.
Citera
2013-11-22, 02:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tja, kan det bero på att MB är utredd och avförd medan KJ har befunnits skyldig i TR genom övertygande bevisning.

Jag menar, folk som går på den linjen att KJ är skyldig och att MB är oskyldig kan väl knappast påstås vara fyrkantiga.

Nja, det kan man ju ha synpunkter på. Personligen har jag övertygelsen att gärningsmannen inte varit ensam om detta oavsett huvudrollsinnehavaren är KJ eller MB. Båda kan antas ha sina respektive kontaktnät beroende på yrke och intressen. Vad detta innebär i MB:s fall undandrar sig min kännedom, men KJ har ju sina airsoftkompisar, både hemmavid och troligtvis i andra delar av landet - samt, förmodade internetkontakter med personer där knivvåld, strypsex, perfekta mord och kanske även satanism är huvudintressen och gemensamma nämnare. Gärningspersonerna finns inom KJ:s och MB:s pastorat, det är jag övertygad om. Det handlar inte om antingen eller, utan om både ock. I någon mening och konstellation.
Citera
2013-11-22, 02:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Och ditt eget förhållningssätt till faktiska förhållanden, den bevisbara verkligheten i
detta fall - ser ut på vilket sätt då?

Öppet?

Är du en liten dramafrälst aktör, föga förtjust i "enkla lösningar"?

Fakta: Övertygande teknisk bevisning om den åtalades skuld!
Därför är han nu på en stor rättspsykiatrisk undersökning och sedan väntar en fällande
dom på honom som högst sannolikt kommer att fastställas i hovrätten.

MB och andra kan vi lämna. I synnerhet denne MB som nu så länge ältats här av
folk som har påtagliga svårigheter att förlika sig med tanken på KJ som den skyldige
trots den överväldigande bevisning som binder honom vid den vedervärdiga gärningen.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-22 kl. 03:23.
Citera
2013-11-22, 02:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nja, det kan man ju ha synpunkter på. Personligen har jag övertygelsen att gärningsmannen inte varit ensam om detta oavsett huvudrollsinnehavaren är KJ eller MB. Båda kan antas ha sina respektive kontaktnät beroende på yrke och intressen. Vad detta innebär i MB:s fall undandrar sig min kännedom, men KJ har ju sina airsoftkompisar, både hemmavid och troligtvis i andra delar av landet - samt, förmodade internetkontakter med personer där knivvåld, strypsex, perfekta mord och kanske även satanism är huvudintressen och gemensamma nämnare. Gärningspersonerna finns inom KJ:s och MB:s pastorat, det är jag övertygad om. Det handlar inte om antingen eller, utan om både ock. I någon mening och konstellation.

Om du vill hitta en möjlig medhjälpare/medgärningsman så är mitt tips att leta bland KJs bekantskapskrets. Det skulle i alla fall jag ha gjort, om jag hade känt sådana tvivel.
Citera
2013-11-22, 03:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ditt eget förhållningssätt till faktiska förhållanden, den bevisbara
verkligheten - det må gälla hur du hanterar såväl detta fall som Palmemordet, där vi
också mötts otaliga gånger som bekant - skulle du beskriva på vilket sätt då?

Öppet?

Är du en liten dramafrälst aktör, föga förtjust i "enkla lösningar"?

Fakta: Övertygande teknisk bevisning om den åtalades skuld!
Därför är han nu på liten rättspsykiatrisk undersökning och sedan väntar en fällande
dom på honom som högst sannolikt kommer att fastställas i hovrätten.

MB och andra kan vi lämna. I synnerhet denne MB som nu så länge ältats här av
folk som har påtagliga svårigheter att förlika sig med tanken på KJ som den skyldige
trots den överväldigande bevisning som binder honom vid den vedervärdiga gärningen.

Vill erinra om att du och en knapp handfull personer i Sverige är de enda som fortfarande tror att Christer Pettersson sköt Olof Palme, trots att fyndet av Mockfjärdsrevolvern bevisligen utesluter CP som gärningsman. Vilket även Tony Lindström motvilligt tvingades erkänna. Du om någon borde förbigå Palmemordet med största möjliga tystnad. Vad du tror i Fallet Vatchareeya Bangsuan är mot den bakgrunden inte direkt högintressant ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-22 kl. 03:45.
Citera
2013-11-22, 03:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om du vill hitta en möjlig medhjälpare/medgärningsman så är mitt tips att leta bland KJs bekantskapskrets. Det skulle i alla fall jag ha gjort, om jag hade känt sådana tvivel.

M. Jo, jag rangordnar KJ:s bekantskapskrets över MB:s beträffande inblandning, men utesluter inte att MB, eller någon han kontrakterat, utfört mordet på VB. Att KJ är helt utan inblandning tror jag inte för ett ögonblick på, och detta främst grundat på det utdragna tortyrliknande förlopp som VB enligt rättsmedicin tycks ha utsatts för. Detta kännetecknar en psykopat, och KJ är psykopat. RPU kommer att visa detta.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-22 kl. 03:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in