2013-11-20, 15:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Är inte Al*xander Bostr*m MBs son? Hade för mig att han hade morsans efternamn.

A Be*g är MB:s son.
Citera
2013-11-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
A Be*g är MB:s son.

Aha okej. Tack!

Sorgligt att se bilden på ABs Facebook

Om Kibba bara tänkt lite långsiktigt och avstått från att mörda VB. Det är så många som har drabbas av det här.
Citera
2013-11-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Kanske "uvar ge död" eller "gud rövade"? Nja, jag tror inte att det finns några hemliga budskap där.

Svar på din fråga: Meddelandena skickades till J***ike S. Se sidan 534 i FUP.

Apropå eventuella koder i telefonkommunikationen är jag nyfiken på de sekundkorta samtal KJ ringer, t ex:

14 maj, 16:25: KJ till vännen AH, 4 sekunder.
14 maj, 16:29: KJ till vännen AB, 4 sekunder.
14 maj, 16:31: KJ till okänt nummer, 3 sekunder
14 maj, 16:36, KJ till A***ca L, 3 sekunder.

S. 517-519.

Det ser kanske lite udda ut, men kan det vara så enkelt att han har om pengar på sitt kontantkort och vill att mottagaren ska ringa upp?

Mitt fetade:

Sms'en med bokstäverna skickades till S*fi Öm*n 073**6901675 och ingen annan.

"Sms är till So*i Öm*n och börjar med ett som följer,

2013-05-16 18.59.19 Heeeeeejjj flicka !!

Sen följs det av 10 st sms i tidsföljd som blir:

V a d g ö e r d u ?
"
Citera
2013-11-20, 16:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Det har vad jag förstår utdelats slag/sparkar mot kroppen, [...]

Av VB:s och MB:s SMS-trafik framgår (FUP) att VB erbjöd MB att slå och sparka henne. Jag tror inte detta hade med karateträningen att göra, utan var tänkt att utföras i ett annat sammanhang. Jag tror alltså att VB hade en maso-sida och att eventet med henne inledes med något hon tidigare praktiskt taget bett om, dock inte frivilligt från VB just den här kvällen - hon var rädd. Min teori blir då att VB bundits varefter MB spöade henne (sparkar och slag). Men sedan blev det annat, KJ var ju där ..
Citera
2013-11-20, 16:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
.... och varför skulle MB sätta ytterligare strålkastarljus på sig och AN genom att berätta:

Hade varit enklare att vända allt mot KJ genom att säga att hon skrev: "han är knäpp"

Har inte tänkt på det här, men bra! Här är givetvis ytterligare ett logiskt argument mot stolleteorierna om den onde karatetränaren som stänker blod i den stackars autistens bil.

(Bara för att förekomma: Jag köper inte konspirationstomtarnas älsklingsargument nr 1: "Äsch han gjorde förstås tvärtom för att det inte skulle verka misstänkt")
Citera
2013-11-20, 16:13
Medlem
Undrar hur relationen mellan KJ och försvarsadvokaten blir nu?
Om KJ känner sig sviken och Forsberg lovat att få ut honom kan han bli riktigt upprörd och vägra tala med advokaten. Vanligt hos personer med AS att de har svårt att förlåta
Citera
2013-11-20, 16:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har inte tänkt på det här, men bra! Här är givetvis ytterligare ett logiskt argument mot stolleteorierna om den onde karatetränaren som stänker blod i den stackars autistens bil.

(Bara för att förekomma: Jag köper inte konspirationstomtarnas älsklingsargument nr 1: "Äsch han gjorde förstås tvärtom för att det inte skulle verka misstänkt")
I så fall måste jag fråga varför KJ var ute och letade efter VB.
Citera
2013-11-20, 16:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall måste jag fråga varför KJ var ute och letade efter VB.

Jag tycker det är ganska lättförklarat och har också gjort det flera gånger, men okej:

- Kontrollbehov: "Var letar dom, letar dom i i närheten av där jag har gömt kroppen, hur går snacket"
- Avledningsbehov: Att engagera sig i en intensiv aktivitet gjorde att han slapp sitta hemma och tänka på vad som hänt, kan ha fungerat som en effektiv ångestdämpare under flera dar
- Intresse: Här kom en aktivitet som låg perfekt inom KJ:s intressområde och där han fick chansen att briljera med sina kunskaper om terrängen och att orientera i den.
- Minska misstankar: Genom att vara ute och leta tänkte han att han inte skulle framstå som misstänkt GM (En felkalkyl, både du och jag känner nog till flera exempel på mördare som både gått med i och t o m engagerat sig ganska hårt i eftersök).

Vän av ordning frågar då förstås: Varför ringde han inte på riktigt till VB om han var ute att framställa sig själv i bättre dager? Jag tror svaret är att dels var det här aldrig det primära syftet för honom med deltagandet i eftersöket och dels tror jag att han helt enkelt inte tänkte på möjligheten att detta skulle kunna kollas upp.

Exakt hur starkt dessa olika drivkrafter bidrog blir förstås bara spekulationer och det är möjligt att han t ex inte kände så stort behov av avledning/ångestdämpning i början. Men jag har i varje fall inga problem med att hitta en förklaring till hans beteende som känns rimlig.

Den onde tränaren borde väl f.ö. också ha varit ute och sökt i terrängen så ivrig som han annars verkar ha varit när det gäller att få undan misstankar mot sig själv? Jag menar: Vad är väl några timmars promenad i terrängen jämfört med att stycka och bära omkring på kroppsdelar och bryta sig in i bilar för att stänka blod? Ännu en av många logiska kulterbyttor i alternativteorin.
Citera
2013-11-20, 16:33
Medlem
Kom ihåg nu att alla ni pratar om är lite speciella människor. Har man träffat dessa och pratat med dem, känt till dem under många år och gått i skola med dem många år så har man ett lite annat sätt att se på vissa.. Ingen av dessa individer är frisk i huvudet och har aldrig varit det. Dem har gått i stöd klasser och varit utstötta och mobbade. Förmodligen hela deras liv. (Nu menar jag alla som har nämts i denna tråd som är i åldern 20-23) Så vissa av er ska inte tro att ni vet så mycket, för det står inte mycket i FUP om hur dessa människor är eller hur dem tänker. Ni ska inte tro ni har svaret på alla frågor om ni bara sett en bild eller hört nåt. Dessa människor är mycket mer än bara ord som ni tror passar in på dem.
Senast redigerad av majsmajs 2013-11-20 kl. 16:46.
Citera
2013-11-20, 16:40
Medlem
Jag har aldrig trott på konspirationsteroin mot "karatefamiljen" det är helt orimliga påståenden som har förts fram här,men på en punkt kan jag hålla med nämligen att MB är indirekt inblandat i detta vansinnesdåd.Mb kände inte Kj men VB delgav säkert under den ödestigra lördagen 4:e maj sådan information om sin älskare att allting rasade för KJ,han var inget första val utan mer en obetydlig figur som VB använde för att sätta press på sin stora kärlek MB.
Citera
2013-11-20, 16:48
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade:

Sms'en med bokstäverna skickades till S*fi Öm*n 073**6901675 och ingen annan.

"Sms är till So*i Öm*n och börjar med ett som följer,

2013-05-16 18.59.19 Heeeeeejjj flicka !!

Sen följs det av 10 st sms i tidsföljd som blir:

V a d g ö e r d u ?
"

Tack för klargörandet. Det var lite kryptiskt framställt i FUP:en och jag läste för hastigt.

Jag har ögnat igenom telefontrafiken igen och det är slående hur ofta KJ ringt samtal på bara ett par sekunder. Mottagarna är i regel kompisar, men även familj. Vad kan detta handla om tror ni? Jag tror egentligen inte att det är nåt skumt med samtalen, men är ändå undrande.

Idéer om dessa korta samtal?
Citera
2013-11-20, 16:48
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majsmajs
Kom ihåg nu att alla ni pratar om är lite speciella människor. Har man träffat dessa och pratat med dem, känt till dem under många år och gått i skola med dem många år så har man ett lite annat sätt att se på vissa.. Ingen av dessa individer är frisk i huvudet och har aldrig varit det. Dem har gått i stöd klasser och varit utstötta och mobbade. Förmodligen hela deras liv. (Nu menar jag alla som har nämts i denna tråd som är i åldern 20-23)

Då blev jag intresserad
Vem var KJ, och vilka rykten om honom är sanna
Vad hände i skolan etc, som vi inte fick veta etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in