2013-11-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Måste bumpa mitt eget inlägg då jag anser att hela fallet handlar om det jag säger...!

Jag tror faktiskt att båda sket i henne.
MB kunde inte bry sig mindre, gav henne uppmärksamhet bara när han ville ha sex. Tror han fullständigt sket i hennes person.
Samma med KJ. Han tog en random tjej för att utföra det perfekta mordet, hade han brytt sig så hade han tagit hand om henne, så som han gjorde med sin andra tjej som han försvarade.

MB sket i henne, KJ såg henne som ett lätt byte.
Citera
2013-11-19, 20:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Ditt belägg är en egen hoppsnickrad teori/spekulation utan någon som helst förankring i verkligheten. Belägg mötet VB MB med något med substans i?

Nej, det finns inte minsta belägg för ett sånt resonemang, så de kan man direkt bortse ifrån.
Sen är det ju alltid så att brott som mord drivs i trådarna utanför det verkliga i sak så som tex åtal, rättsläkare, domslut, SKL, polis osv. Lika tröttsamt som att påstå att solen är grön.
Men man får se fram emot en vända till i domstolen och försöka så gott det bara går att behålla verklighetsperspektivet och se domstolens beslut angående straffpåföljd.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-19 kl. 20:31.
Citera
2013-11-19, 20:38
Medlem
Popcorn76s avatar
[quote=Therezze|46217520]
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ja precis. Kanske skrev hon till MB att nu går jag hem till dig. Han avslutade middagen lite väl snabbt och arg/stressad satte han/de sig i taxin och åkte hem. Eventuellt säger han bara att han inte minns vad som stod i smsen för att inte sätta idéer i huvudet på polisen att han kanske var den siste som såg henne livet.
Alt 1: hon säger till KJ att hon nu ska gå hem till MB. Hans förhoppningar krasas. Kanske uppstår bråk. Antingen har han ihjäl henne hemma eller kör han ikapp henne. Han står inte ut med tanken att hon skulle till honom. Eller säger hon att nu slipper hon gå så långt när hon går från honom och inte hemifrån. Han känner sig utnyttjad. Hon känns som en tjej som sa vad hon tänkte.
Alt 2: MB skyndar hem, häller i frugan sprit och när hon somnat drar han iväg och möter upp VB. Ursinnig att hon inte kan respektera att lämna honom ifred när han ska ut med frugan. Han dödar henne. Lägger kroppen i ett värn eller bunker. Så fort spanet släpps på honom så åker han och placerar benen på fp1.
Jag gillar generellt inte planteringsteorin men OM det gått till som alt2 kan han ju bara tagit hennes blodiga kläder i en påse, åkt till KJ för han visste att hon kom därifrån, och smetat lite. Kanske hade han tänkt att smeta på handtaget eller liknande men jackpot, bilen var olåst.[/. Men hur är det med tejpen? Tror du han varit uppe och lagt blod på tejpen el blodet har varit där sen innan? Jag har långt ifrån läst allt men känns konstig och många frågetecken som behöver lösas innan någon blir dömd. Jag tror att kJ är den skyldiga men vill verkligen ha svar på massa frågor

Nej jag tror absolut INTE att någon har lagt in tejprullen hos KJ. Det finner jag osannolikt. Men frågan är tejpens bevistyngd. Det var väl blod från en levande VB om jag minns rätt.

OBS! Jag tror fortfarande att KJ är skyldig men jag finner det inte otänkbart att så inte är fallet.
Senast redigerad av Popcorn76 2013-11-19 kl. 20:42.
Citera
2013-11-19, 20:41
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är inte konstigt. Rätten behöver "bara" ta ställning till om det är utom rimligt tvivel.
Det finns bara en sanning, och den kan inrymmas i det orimliga tvivlet.

Mao. så sitter det en och annan oskyldigt dömd på våra anstalter i Sverige även om de är få.

Ingen här kan säga till 100% att KJ är skyldig, eller till vad.
Förutom MB som inte har 100% alibi, så kan det vara fråga om nödvärn, självmord och gud vet vad.
Det orimliga tvivlet.

Problemet med fallet KJ är att ingen hade trott han iaf. om han sagt att det var nödvärn, han hade åkt på mord.

Nu är KJ dömd mot sitt nekande. Men sanningen vet bara en person.

I framtiden hoppas jag på en fungerande lögndetektor.
Vem vet, våra barn kanske skrattar åt oss när de "appar" fast brottslingar som försöker ljuga med sina mobiler ?
Jo jag håller med
Men
I Sverige är det stor skillnad på mord och mord.
Undrar om Forsberg upplyste honom om detta?
KJ:s trovärdighet har han sig själv att skylla, undrar hur Forsberg hanterade detta.
Om Alhelm får rätt kan man säga att det gick åt helvete för KJ och hans försvarare.
Citera
2013-11-19, 20:48
Medlem
Har de som tidigare i tråden utlovade att Sanningen Om Den Verklige Mördare snart skulle visa sig, avslöjat vem den verklige mördaren är ännu?
Citera
2013-11-19, 20:51
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tror faktiskt att båda sket i henne.
MB kunde inte bry sig mindre, gav henne uppmärksamhet bara när han ville ha sex. Tror han fullständigt sket i hennes person.
Samma med KJ. Han tog en random tjej för att utföra det perfekta mordet, hade han brytt sig så hade han tagit hand om henne, så som han gjorde med sin andra tjej som han försvarade.

MB sket i henne, KJ såg henne som ett lätt byte.

Den mjuka och romantiska MrFold skrev i ett inlägg att KJ älskade VB.
Det uppgav ju KJ i rätten.
Han (KJ)påstod också att de hade sex. Det motsades ju av krimtekniken.
Båda påståenden är nog lika falska. Ett sätt att påstå att han inte ville VB illa.
Beträffande MB så kanske han var tvungen att släcka hennes liderliga eld nån gång då och då så att hon höll sej lugn och inte ställde till med nåt.
Det är inte bara män som tvingar till sej sex.
Senast redigerad av LaScala 2013-11-19 kl. 20:53.
Citera
2013-11-19, 20:56
Medlem
[quote=Popcorn76|46217806]
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze

Nej jag tror absolut INTE att någon har lagt in tejprullen hos KJ. Det finner jag osannolikt. Men frågan är tejpens bevistyngd. Det var väl blod från en levande VB om jag minns rätt.

OBS! Jag tror fortfarande att KJ är skyldig men jag finner det inte otänkbart att så inte är fallet.
Ja tycker bara allt är snurrigt just nu. Jag sitter just nu med mobilen och har ingen möjlighet att läsa från fupen men du kanske kan svara på när hon hade sista kontakten med omvärlden som man är helt 100 på? Nu tänker jag inte på sms utan telesamtal el träffade henne? Kan ju vara kJ som suttit och sms från hennes mobil när hon redan var död?
Citera
2013-11-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Den mjuka och romantiska MrFold skrev i ett inlägg att KJ älskade VB.
Det uppgav ju KJ i rätten.
Han (KJ)påstod också att de hade sex. Det motsades ju av krimtekniken.
Båda påståenden är nog lika falska. Ett sätt att påstå att han inte ville VB illa.
Beträffande MB så kanske han var tvungen att släcka hennes liderliga eld nån gång då och då så att hon höll sej lugn och inte ställde till med nåt.
Det är inte bara män som tvingar till sej sex.

KJ älskar nog bara sig själv.

VB tvingade till sig både det ena och det andra. Sex, busskort, etc…
Citera
2013-11-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Finns nog en del riktighet i det du skriver, läser man konversationen (VB-MB) efter torsdagens träning 2 maj som är en hel del, så kan man se att hon känner sig dissad av MB och hon formligen dränker honom med diverse meddelanden med underton av stark besvikelse.

Hon kontaktar KJ natt mot lördag att hon ämnar komma till honom för studier och sådant kommer man på mitt i natten ?? Hennes status uppdateringar på fejjan (2 st) tycker jag talar för att avsikten var att MB skulle läsa dem, hon tror sig i hennes "stalking" värld att göra MB svartsjuk.

Sen väl hos KJ går något snett, precis som du skriver, KJ har velat annat men inte VB därav startar en konflikt, han ser och förstår att han är inte no1 som han hoppats och trott, han får ett "tuppjuck" som får enorma konsekvenser.
sa inte MB att han hade kollat medelande från VB på Facebook när han kom hem efter restaurang besöket? Han var antingen svartsjuk eller så makt begär, han ville ha hela tårtan själv....
Citera
2013-11-19, 21:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
KJ älskar nog bara sig själv.

VB tvingade till sig både det ena och det andra. Sex, busskort, etc…

Ja, hon hotade ju MB om han inte ställde upp. Hon ville ju ha honom.
I detta ha ingick sex. Det säjer mej min lilla livserfarenhet.
Vad skulle hon annars ha honom till?
Citera
2013-11-19, 21:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De som läser tråden vet vad jag har för belägg. https://www.flashback.org/sp46148955
Här postulerar du uppenbarligen att Vachtareeya stod på Lulevägensidan och inte på Hermelinsgatansidan av Shellmacken. Varför då? Infarten till macken är från Hermelinsgatan, så det är väl så rimligt att hon stod där om sa att hon skulle stå just vid Shellmacken. Och eftersom MB rimligen åkte Lulevägen rakt fram från Kvantum, så måste hon ju ha stått vid Lulevägen och inte vid Hermelinsgatan för att MB självklart skulle ha observerat henne. Vidare är Lulevägen en utpräglad genomfartsgata, så det är för ingen dels självklart att man tvärbromsar och inleder en kontakt bara för att man eventuellt ser en bekant där.

För du antar väl inte att MB gick till fots till affärerna och tillbaka från Sushi och Te? Det är nog tiden mellan de båda inköpskvittona i magraste laget för att tillåta.
Citera
2013-11-19, 21:23
Medlem
Chris Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Ja tycker bara allt är snurrigt just nu. Jag sitter just nu med mobilen och har ingen möjlighet att läsa från fupen men du kanske kan svara på när hon hade sista kontakten med omvärlden som man är helt 100 på? Nu tänker jag inte på sms utan telesamtal el träffade henne? Kan ju vara kJ som suttit och sms från hennes mobil när hon redan var död?

Ca 1600 lämnar hon hemmet, där hennes mamma också finns. Så det är väl den sista säkra, om vi räknar bort KJ samt sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in