2013-11-17, 11:38
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillavickevire
Efter badplatsen "Aldersjön" finns en liten skogsväg till vänster om jag inte missminner mig. Där ska två personer sett en utbrunnen säng (den ena personen är dock osäker på om det var en säng eller soffa) och en blå rutig "bonnskjorta". Dom kom körandes på crossar och uppskattade att dom kört ca 7-10 minuter efter denna väg innan dom sett detta. Detta skedde ungefär i mitten av sommaren. Juni/Juli.
Intressant....kan inte någon av er Bodenbor ta er en Söndagssväng dit....eller är det för mkt. Snö däruppe, scoter går kanske?

◆◆◆ ??? Ni som finns i samma airsoftgäng/hemvärnsgrupp som KJ....vet ni nått om ryggsäcken? Sett den...◆◆◆
Citera
2013-11-17, 12:39
Medlem
Förmodligen så vet man redan att den syntetiska trådfibern kommer från en likadan ryggsäck som KJ har ägt och då blir det inte 0+0+0=0 utan 1+1+1+1=5.
Citera
2013-11-17, 12:47
Medlem
Snoovits avatar
Någon som vet KJ:s facebook eller är den nerstängd?
Citera
2013-11-17, 12:54
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
Någon som vet KJ:s facebook eller är den nerstängd?

Den ska vara nedstängd sedan länge av brodern/modern (och tillfälligt öppnat av polisen men sedan stängd igen).
Citera
2013-11-17, 12:59
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Den ska vara nedstängd sedan länge av brodern/modern (och tillfälligt öppnat av polisen men sedan stängd igen).
Ok, tack för info. Kan man tänka sig nu att han öppnar den igen nu när han får kommunicera med omvärlden? Vad hette han på facebook?
Citera
2013-11-17, 13:20
Medlem
Myztifys avatar
Denna killen Mis*ha som var med och hittade benen och betedde sig mist sagt märkligt, är han helt avförd av alla Flashbackare som MGM?
Min fråga baserar jag på följande:
Han var med och hittade benen, fick sina skor fotograferade av polisen för att inte blanda ihop med eventuellt andra, helt plötsligt blev hans skor ok att finna på FP2.

Nu kan jag minnas fel, men åkte inte han med KJ vi något söktillfälle? Om så är fallet uppkommer följade möjlighet:
Att vid sökningen så åkte GM med KJ, i GM:s ryggsäck har någon av VB:s kroppsdelar fraktats för att sedan läcka.
Inte omöjligt att man småpratar innan man lastar i en ryggsäck i bagaget och ställer av säcken på listen som en avlastning och vidare placeras på bagagerumsmattan vilket ger två besudlingar.
Oavsett hur så är det väldigt märkligt att inga spår finns vid förarplatsen om KJ skulle vara GM, en passagerare behöver nödvändigtvis inte vidröra bilens insida,
låt säga att personen som äger säcken sätter sig bakom förarplatsen innan föraren satt sig och låter bildörren vara öppen,
en normal reflex är att man som förare stänger den när man passerar och sätter sig vid ratten som förare, inget eventuellt blod från fingrar som vidrört en klabbig ryggsäck hamnar då på dörrsidan,
när man sedan är framme kan man antingen hoppa ut på andra sidan om det var medresenärer i baksätet eller helt enkelt säga att man inte får upp dörren.

Notera nu att jag kan ha blandat ihop om Mis*ha åkte i KJ:s bil eller inte och om han inte gjorde det så faller sista stycket.
Citera
2013-11-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Tror ni denna Alhem får rätt? Det tror jag.

http://www.kuriren.nu/nknyheter/alhem-jag-ar-saker-pa-min-sak-7110019.aspx

Nå, hur blir det på måndag då när vi äntligen får veta hur tingsrätten bedömer bevisningen? Jag känner mig säker på att tingsrätten kommer fram till att övertygande bevisning föreligger om 22-åringens skuld. Vid sådant förhållande kommer rätten att besluta om rättspsykiatrisk undersökning. Under den tiden kommer den tilltalade att vara fortsatt häktad men slipper restriktioner. Han kommer alltså att tillåtas fritt kommunicera med omvärlden och i viss utsträckning få ta emot besök

Alhem verkar ju mer representera JUSEK än någon objektiv bedömning i det här fallet.

Ett D-mål med E-deltagare från juridiken och rättssamhället, helt enkelt. Tittar man på åklagaren så har denne gått till angrepp med en ofullständig och ofärdig utredning, uppenbarligen editerad och ofullständigt redovisad för tingsrätten. Tittar man på den privata assistansen för åklagaren så har den bara bidragit med ännu mer osäkerhet i skuldfrågan samt förolämpningar, attacker på den tilltalades sexualitet samt en massa annat som den tilltalade kommer att kunna stämma för ifall den frias.

Tittar man på försvaret så är det någon form av svart magi att de tillåtit att spektaklet fortgår med hänsyn till deras klients diagnos och det sällsamt ofullständiga åtal som riktats mot deras klient.
Citera
2013-11-17, 13:43
Medlem
Snoovits avatar
Jag har funderat på denna konversation i FUP

Sid 1647
Är det ofta det kommer folk hem till dig spontant?
H: Ibland. Det händer.
F: Och den här kvällen, eftermiddagen, kvällen…?
H: Ja, jag minns inte faktiskt.
F: Okej. Du berättade ju tidigare här att…att ni…att ni hade sex.
H: Mmm.
F: Du och Vatchareeya. När…när under kvällen hade ni det?
H: Kanske vid sex, sjutiden. Jag vet inte. Jag kollade som inte på klockan direkt. Ja…ett
litet…ett tag innan hon åkte.

Sid 1725
H: Nä, hon fick en plastpåse av mig när hon gick hem från mig

Har jag besök och denna går, skulle jag formulera det så att personen åkte om denna lämnade i ett fordon. Är det någon som kom till fots, skulle jag säga att personen gick. Samt hem från mig är en underlig formulering. Jag tror att antingen så körde KJ VB eller så körde han ifatt henne och plockade upp henne på vägen. Men jag är skåning, norrlänningar kanske uttrycker sig annorlunda?
Senast redigerad av Snoovit 2013-11-17 kl. 13:59. Anledning: felstavning
Citera
2013-11-17, 13:50
Medlem
rayraviolis avatar
Noterar att polisen märkt ut "möjlig styckningsplats" på kartorna över mastuppkopplingar (t ex s. 521). Det ser ut att vara en plats strax österut från fyndplatserna sett. Vad kan detta vara? Det kan vara den plats (värn?) som hundar markerat vid och som finns utmärkt på kartan i trådstarten. Om det stämmer har den platsen varit mer intressant för polisen än vad som framgår från FUP och rättegång.

Edit: ny länk till karta: http://goo.gl/maps/Easu2
Senast redigerad av rayravioli 2013-11-17 kl. 14:05.
Citera
2013-11-17, 13:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Noterar att polisen märkt ut "möjlig styckningsplats" på kartorna över mastuppkopplingar (t ex s. 521). Det ser ut att vara en plats strax sydost från fyndplatserna sett. Vad kan detta vara? Det kan vara den plats (värn?) som hundar markerat vid och som finns utmärkt på kartan i trådstarten (https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004dd51e1d99faa4aed c&msa=0). Om det stämmer har den platsen varit mer intressant för polisen än vad som framgår från FUP och rättegång.
Din länk:
Citat:
{errorText:"Det går inte att kontakta servern."}
Citera
2013-11-17, 14:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Noterar att polisen märkt ut "möjlig styckningsplats" på kartorna över mastuppkopplingar (t ex s. 521). Det ser ut att vara en plats strax österut från fyndplatserna sett. Vad kan detta vara? Det kan vara den plats (värn?) som hundar markerat vid och som finns utmärkt på kartan i trådstarten. Om det stämmer har den platsen varit mer intressant för polisen än vad som framgår från FUP och rättegång.

Edit: ny länk till karta: http://goo.gl/maps/Easu2
Ja, det är den plats som är märkt "värn" och som Kompis markerade på sid 27.
Citera
2013-11-17, 14:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Tror ni denna Alhem får rätt? Det tror jag.

http://www.kuriren.nu/nknyheter/alhem-jag-ar-saker-pa-min-sak-7110019.aspx

Nå, hur blir det på måndag då när vi äntligen får veta hur tingsrätten bedömer bevisningen? Jag känner mig säker på att tingsrätten kommer fram till att övertygande bevisning föreligger om 22-åringens skuld. Vid sådant förhållande kommer rätten att besluta om rättspsykiatrisk undersökning. Under den tiden kommer den tilltalade att vara fortsatt häktad men slipper restriktioner. Han kommer alltså att tillåtas fritt kommunicera med omvärlden och i viss utsträckning få ta emot besök

Jag tycker ingenting åklagarna påstår av "bevis" entydigt pekar ut KJ som gärningsman bortom rimligt tvivel, dvs att vad som hittills förebringats av bevis utesluter annan gärningsman än KJ, men en fällande tingsrättsdom skulle förmodligen röra om i grytan om commander Johansson misstänker att en hovrättsdom kommer att gå i samma riktning och påföljden sannolikt blir inlåsning på KVA på livstid. Kanske med detta emot sig skulle få KJ att byta strategi och börja berätta, och har han medbrottslingar i det här och pekar ut denne/dessa kommer "blame game" bli intressant att följa. Fortsätter KJ att neka och döms mot sitt nekande och INTE är skyldig på någon åtalspunkt är han offer för ett justitiemord av samma dimension som TQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in