Citat:
Ursprungligen postat av
888poker
Tror ni denna Alhem får rätt? Det tror jag.
http://www.kuriren.nu/nknyheter/alhem-jag-ar-saker-pa-min-sak-7110019.aspx
Nå, hur blir det på måndag då när vi äntligen får veta hur tingsrätten bedömer bevisningen? Jag känner mig säker på att tingsrätten kommer fram till att övertygande bevisning föreligger om 22-åringens skuld. Vid sådant förhållande kommer rätten att besluta om rättspsykiatrisk undersökning. Under den tiden kommer den tilltalade att vara fortsatt häktad men slipper restriktioner. Han kommer alltså att tillåtas fritt kommunicera med omvärlden och i viss utsträckning få ta emot besök
Alhem verkar ju mer representera JUSEK än någon objektiv bedömning i det här fallet.
Ett D-mål med E-deltagare från juridiken och rättssamhället, helt enkelt. Tittar man på åklagaren så har denne gått till angrepp med en ofullständig och ofärdig utredning, uppenbarligen editerad och ofullständigt redovisad för tingsrätten. Tittar man på den privata assistansen för åklagaren så har den bara bidragit med ännu mer osäkerhet i skuldfrågan samt förolämpningar, attacker på den tilltalades sexualitet samt en massa annat som den tilltalade kommer att kunna stämma för ifall den frias.
Tittar man på försvaret så är det någon form av svart magi att de tillåtit att spektaklet fortgår med hänsyn till deras klients diagnos och det sällsamt ofullständiga åtal som riktats mot deras klient.