2013-11-17, 00:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. Har han ny flickvän kan väl hon ge honom alibi ? Har inte sett den uppgiften i tråden.

KJ är inblandad i händelserna som slutade med att Vatchareeya bragdes om livet, det är en spik. Däremot håller jag inte för otroligt att en eller flera kumpaner ur KJ:s bekantskapskrets inom soft air gun-sporten, men som inte nödvändigt finns inom den grupp spelare KJ tillhör, kan vara medansvariga med KJ och att dödandet av henne var ett event med flera deltagare vilket jag skrivit inledningsvis i ämnet. Så i det perspektivet kan det ju gå en eller annan mördare lös. Det är magkänsla och en hypotes medan KJ är en solklar spik.

Här tror du att det handlar om medgärningsmän från airsoften, detta är i juni. Har du kommit fram till vilka?
Citera
2013-11-17, 01:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Här tror du att det handlar om medgärningsmän från airsoften, detta är i juni. Har du kommit fram till vilka?

Jag har inte bundit mig för att KJ:s medbrottslingar med säkerhet kan återfinnas i kretsen av hans bekanta inom airsoft, det är ETT alternativ. Ett annat, och förmodligen troligare alternativ, inte minst mot bakgrund av vad jag misstänker kan ha hänt med hunden, är att dessa finns inom någon grupp som delar KJ:s fascination för knivvåld, strypmord, tortyr, styckning - och eventuellt också satanism. Vad har du kommit fram till, Cinnabar ?
Citera
2013-11-17, 01:12
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Theforeigner skrev inget om att det handlade om handkraft.

Från NSD:s rapportering 6 nov, rättsläkarens vittnesmål, 16:07:

Piteå-Tidningen skrev om verktyget den 6 nov:

Åklagaren slutpläderingen 15 nov, PT, 10:05:

Angående verktyget som kan ha använts, militärspade. Tidigare i denna tråd postades det skärmbilder från forum där en vän till KJ frågade om han hade hans spade, nu kommer jag inte ihåg om det var en svensk eller utländsk, men du kan gott och väl hugga ben med den svenska, tex en kinesisk militärspade kan du såga med.
Citera
2013-11-17, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Om den försvunna sängen var ett frågetecken, varför ställdes inte mer frågor om den till pappan? Var det i vintras/våras ni tog ut den? Eller i Maj? Vart körde ni den? Var det både botten och bäddmadrass?

Efter badplatsen "Aldersjön" finns en liten skogsväg till vänster om jag inte missminner mig. Där ska två personer sett en utbrunnen säng (den ena personen är dock osäker på om det var en säng eller soffa) och en blå rutig "bonnskjorta". Dom kom körandes på crossar och uppskattade att dom kört ca 7-10 minuter efter denna väg innan dom sett detta. Detta skedde ungefär i mitten av sommaren. Juni/Juli.
Citera
2013-11-17, 01:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillavickevire
Efter badplatsen "Aldersjön" finns en liten skogsväg till vänster om jag inte missminner mig. Där ska två personer sett en utbrunnen säng (den ena personen är dock osäker på om det var en säng eller soffa) och en blå rutig "bonnskjorta". Dom kom körandes på crossar och uppskattade att dom kört ca 7-10 minuter efter denna väg innan dom sett detta. Detta skedde ungefär i mitten av sommaren. Juni/Juli.

Känner du dom? Har iakttagelsen vidarebefordats till polisen? Det är viktigt att man berättar sånt här för utredarna.
Citera
2013-11-17, 01:17
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, det har vi inte hört tidigare. I obduktionsprotokollet står det ingenting om att benen skulle ha brutits av!
Hur sjutton klarar man av att med handkraft bryta av ett människoben från ljumsken -även om man frilagt lårbenshuvudet?
Jag har jämt göra med ett rådjurslår/harlår med alla starka och sega senor som finns där

Jag tycker detta är snudd på obegripligt...

Om du är stor och tung ska det nog gå....du lägger all tyngd på att bryta av lårbenet.
Citera
2013-11-17, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Känner du dom? Har iakttagelsen vidarebefordats till polisen? Det är viktigt att man berättar sånt här för utredarna.

Nej. Jag känner inte dom. Detta är något jag fått höra via hörsägen. Man kan ju hoppas iallafall att det nått utredarna.
Citera
2013-11-17, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Om du är stor och tung ska det nog gå....du lägger all tyngd på att bryta av lårbenet.

Om man konstaterar att benen delats från torson med yxa eller annat skarpt verktyg. Hur kan man då i andra meningen hävda att "därefter har benen brutits"? Benen fann man väl i ett stycke utan brottskador?

Jag kanske är väldigt trögfattad.
Citera
2013-11-17, 01:35
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om man konstaterar att benen delats från torson med yxa eller annat skarpt verktyg. Hur kan man då i andra meningen hävda att "därefter har benen brutits"? Benen fann man väl i ett stycke utan brottskador?

Jag kanske är väldigt trögfattad.

Ja det är ju verkligen en knepig formulering...jag håller med dig.
Citera
2013-11-17, 01:36
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. Vi får väl se hur långt mitt fria tyckande räcker.

Edit: Du tror inte att KJ hade lekkamrater med sig vid eventet med Vatchareeya ? Vi får väl se hur det låg till med den saken när det här är utrett och klart i all sin vidrighet.

Tycker Polisen ska kolla dom tomma lägenheterna på samma våning som KJ
Citera
2013-11-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så vitt jag förstår upp till 10 dagar, i ca 5-7 plusgrader.

Var det inte styckmördaren i Örebro (?) där man såg konstiga märken i ryggen och det senare visade sig att han hängt/krokat upp kvinnan ovanför badkaret så att blodet skulle rinna ur för att underlätta "transportstyckningen". Eller är jag fel ute?

Nu citerar jag mig själv.

Kanske inte den säkraste källan men den jag lyckades hitta enkelt. Om den här läraren från Örebro ...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mordmisstankt-tog-sitt-liv/

På något sätt får jag en känsla av ... igenkänning.
Senast redigerad av Remark 2013-11-17 kl. 01:51.
Citera
2013-11-17, 01:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Tycker Polisen ska kolla dom tomma lägenheterna på samma våning som KJ

Är det så .. Har aldrig hört talas om några tomma lägenheter på samma våning som KJ. Vad tror du att Polisen hittar där då ? Mord & styckplats ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in