2013-11-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och här har vi du ennu en typisk D&D från dagen plädering:

Ulrika Schönbeck fortsätter: "Jag talade om (50-årige älskaren) och att han inte har utgjort någon fara för Ploys liv. Han har under utredningens gång pekats ut som gärningsman då det påståtts att han har haft motiv. Vi menar att något sånt motiv inte finns. Han har velat ha kvar henne i hans liv och inte gjort något avslut med henne. "Han vill ha en normaliserad kontakt med Ploy och var enligt egen uppgift lite smickrad av hennes intensiva uppvaktning. Han saknade också hennes kontakter när hon inte hörde av sig"

men, men ,men...:

FUP 997

Förhör med MB den 24 maj 2013:

Den 26 april skriver Ploy "är det på riktigt att du vill döda mig, hata mig" Micke tror inte att han har sagt ngt sådant till henne. Han är ganska säker på att han inte har sagt detta till henne. Han tvivlar starkt på att han sagt detta men han kan ha sagt "att han vill ha bort henne från sitt liv". Micke har sagt detta till Ploy när de har träffats och han velat göra slut.

âr Ulrika Schönbeck trovärdig här???

NOPE! och det finns OÄNDLIGT MÅNGA liknade manipulationer av sanningen i D&Ds plädering.

Undra vad AN tycker om att MB ville ha kvar VB.
Citera
2013-11-15, 12:11
Medlem
Jag tror att han kan ha stuckit henne, och sen sagt åt henne att vi åker till läkarn, då har han fått ut henne ur lägenheten, sen har han fått henne medvetslös och kört ut med henne någonstans, eller så har hon inte orkat göra motstånd, sen har han stuckit henne, men när hon inte dött omedelbart, utan legat och väst och gurglat, så har han sakta strypt henne.
Citera
2013-11-15, 12:13
Medlem
Hur kan det ena stunden hävdas att att likahundar aldrig tar fel eller missar något(bilen) och andra stunden bygga slutplädering om mordplats i lägenheten (ignorera att hunden inte markerade)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Lite besviken på EMF nu som onekligen verkar vara för långrandig och detaljrik i sin slutplädering. Känns nästan som hon i värsta fall kan ta udden av den av allt att döma stringenta och tydliga plädering som åklagarna åstadkom.

Den blev kanske lite för detaljrik på slutet men jag tror inte EMF:s plädering tar udden av åklagarnas. I huvudsak var EMF:s plädering ett bra komplement, minus några detaljer på slutet.

Möjligen kommer rätten att markera något i domskälen, t ex säga att det inte går att utesluta att 22-åringen ställde in airsoftaktiviteten pga diarré mm. Bara ett exempel på hur tingsrätten kanske inte kommer att hålla med i EMF:s många tvärsäkra påståenden där hon uppmaningar rätten att inte beakta vissa av 22-åringens uppgifter. Men det handlar om små detaljer, i huvudsak tycker jag att EMF gjorde ett bra jobb.

Både åklagarna och EMF får godkänt, sammantaget är nog pläderingarna så robusta som man kan tänka sig med tanke på underlaget. Dom missar som kan ha gjorts från åklagarens sida har gjorts tidigare, under själva utredningen där man kanske kan efterlysa någon mer analys mm.

Citat:
Intressant med den tydliga markeringen från åklagarnas sida att de anser honom helt överbevisad på griftefridsbrottet, men erkänner att mordet är en indiciefråga som tingsrätten till syvende och sist måste göra en svår rimlighetsbedömning på.

Det var bra att åklagaren tydliggjorde denna rimliga bedömning av bevisläget.
Senast redigerad av Brottsfall 2013-11-15 kl. 12:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Jag tror att han kan ha stuckit henne, och sen sagt åt henne att vi åker till läkarn, då har han fått ut henne ur lägenheten, sen har han fått henne medvetslös och kört ut med henne någonstans, eller så har hon inte orkat göra motstånd, sen har han stuckit henne, men när hon inte dött omedelbart, utan legat och väst och gurglat, så har han sakta strypt henne.
Ja eller hon har stuckit från honom och han hinner upp henne med bil och erbjuder skjuts hem. Hon kan ha hotat att anmäla honomför strypgrepp och då mördar han henne. Jag tror inte att mordet skedde i lägenheten.
Citera
2013-11-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Kan det vara samma "skäggiga" man som vittnet under såg stänga fönstret? Om vittnet kommer ihåg rätt dvs.

Var det den skäggiga mannen som va kompisen som vittnade häromdagen som hade en lillebror som också vad vän MGM?
Citera
2013-11-15, 12:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Men nu får du väl ta och ge dig!! Nu blir jag riktigt förbannad
Varför måste du gå till personangrepp och vara så jävla otrevlig?? Bara för att någon inte har samma uppfattning som du vräker du ur dig taskiga saker. Man får argumentera för vilken sida man vill här!
Jag tror också att KJ är skyldig, men det finns många frågetecken tycker jag. Det är intressant att höra alla teorier, även om man inte håller med. Du kan ju bara skrolla förbi dessa inlägg om de gör dig så förbannad.

Men för helvete han spammar ju tråden med sina helt felaktiga "slutsatser". Han har fått hur många påpekanden som helst (från början vänliga) av mig och andra på att han inte ska sitta och göra språktolkningar eftersom han inte kan svenska tillräckligt bra. Här har också påpekats att han inte kan sitta och anklaga åklagarna för vad de har sagt på grundval av ett referat från en journalist.

Allt detta ignorerar han bara och fortsätter att komma med sina anklagelser - grejer som dessutom oftast är mer eller mindre obetydliga detaljer som har liten eller ingen relevans för helheten i målet. Du får ursäkta, men det gör mig irriterad och till sist orkar man inte mer.
Citera
2013-11-15, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var en likhund i lägenheten på sid 237. Den markerade inte.

Den markerade visst. Det kan du läsa på sidorna 379-380.
Citera
2013-11-15, 12:16
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Var det den skäggiga mannen som va kompisen som vittnade häromdagen som hade en lillebror som också vad vän MGM?

Jag tror inte man vet vem den skäggige var. Det var vittnet under som sa att den som stängde fönstret hade "skägg".
Citera
2013-11-15, 12:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja men det var ingen likhund.
Hunden markerade för utspädd substans vid ett hörn i vardagsrummet samt även på en skurborste i en hink i sovrummet.

Jo det var det, här beskrivs vilken sorts sök hund "Kompis" är:

FUP 24

kriminalsökhunden Grejaskogen UZI "Kompis". Hunden är utbildad att finna och påvisande markera förekomst av tre målsubstanser, blod, sperma och mänsklig förruttnelsedoft.
Citera
2013-11-15, 12:19
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men för helvete han spammar ju tråden med sina helt felaktiga "slutsatser". Han har fått hur många påpekanden som helst (från början vänliga) av mig och andra på att han inte ska sitta och göra språktolkningar eftersom han inte kan svenska tillräckligt bra. Här har också påpekats att han inte kan sitta och anklaga åklagarna för vad de har sagt på grundval av ett referat från en journalist.

Allt detta ignorerar han bara och fortsätter att komma med sina anklagelser - grejer som dessutom oftast är mer eller mindre obetydliga detaljer som har liten eller ingen relevans för helheten i målet. Du får ursäkta, men det gör mig irriterad och till sist orkar man inte mer.

Är det du som avgör vad som har relevans eller inte?? När du håller på som du gör hakar vissa på och det blir något äckligt drev mot denne person. Tycker det är obehagligt. Låt folk tycka och tänka som de vill. Ignore om du inte orkar.
Citera
2013-11-15, 12:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kriminalsökhund = likhund. https://sv.wikipedia.org/wiki/Likhund

Den här hunden var en hund som reagerade på lik, blod och sperma.

Vad den markerade på i lägenheten vet man inte då det inte fanns några vätskor att ta prov på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in