2013-11-12, 11:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det fanns rester av maskeringsnät i KJ:s sovrum, så idén är intressant. Men de maskeringsnät jag känner till är inte alls lämpliga att emballera blodiga kroppar med. Blodet skulle bara rinna bort. Eller finns det täta varianter, typ kamouflerade presenningar?

Jag tror att man medvetet har stuckit VB, inte huggit henne. Alltså har det inte runnit så mycket blod vilket är anledningen till att mordplatsen inte har återfunnits. Hade detta skett utomhus eller i utrymme som disponeras av försvaret, dvs i värn eller liknande, hade likhundar som är inkörda på kadaverin spårat och markerat, men för att undvika detta har en levande, men döende, Vatchareeya förts bort för att dö någon annanstans där faciliteterna för avlägsnande av blodförekomst och besvärande liklukt som bara en tränad likhund kan uppfatta, blir mycket svårt eller kanske omöjligt att hitta. Den eller de som har utfört det här har tippningsvis inte gjort detta tidigare - men läst på och kan sina saker. Vilket närmast garanterat innebär att KJ inte varit ensam om det här, och att MB direkt eller indirekt kan ha ett finger med i spelet är ju inte direkt långsökt, tidpunkten kan vara sammanfallande händelser, t ex MB:s ochh AN:s eskalerande problem med den stalkande Vatchareeya, KJ:s föräldrars utlandsresa, samt, inte helt orimligt, de kommande Fallen Angel-spelen.
Citera
2013-11-12, 11:03
Medlem
Ska man anta att bristen på fibrer från kläder i huggsåren betyder att VB var naken när hon mördades?
Citera
2013-11-12, 11:03
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Eller en fruktansvärd psykopat...

Jag sorterar in psykopaterna under kategorin "förslagna", men visst jag kan leva med psykopat också.
Citera
2013-11-12, 11:07
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underklassen
Jag har följt många mordfall, jag må säga att han är den smartaste mördaren någonsin. Dom tekniska bevisen, delvis blod i hans bagageutrymme är något han inte kunde dölja eller något som han inte märkte. Antingen dumpade han kroppen sent då det var mörkt ute eller så ville han inte tvätta bilen för då hade misstankarna blivit högre. Det är också svårt att tvätta bagageutrymme i en bil,
Tejprullen är förmodligen bara någonting han glömde att göra sig av med, eller för han kanske behövde den till sin airsoft-träning. Det var nog inte vanlig tejp, utan en special-tejp.

Som sagt, han spelar en väldigt smart roll. Han medför hans funktionshinder som ett omöjlighet för att undgå från mordmisstankarna.

Jag har alltid rätt i mina uttalanden. MGM är rätt GM, dock tror jag att det finns flera GM. Men på grund av polisens dåliga jävla utfall av de här fallet kommer någon gå fri. Det är också försent att förändra verklighetsbilden.

Ni kommer förstå mig nu när dom förhör hans vänner att någonting verkligen inte stämmer till.

Ja KJ är jätte smart och han har lekt katt o råtta leken med alla.
Som sagt det finns någon mer som vet och som följer allt som skrivs här på FB.
Citera
2013-11-12, 11:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
OJ! Ett säkert bevis för att han ljuger. Ring Forsberg på en gång! Självklart måste han ju skaffa sig ett alibi för lördagsförmiddagen.

Det väsentliga är ju att MB ljuger!
Han har aldig förr i förhören sagt att han var i sommarstugan den 4 maj.

I förhör säger MB;

Micke ombeds berätta om vad han gjorde den 4 maj.
Micke var hemma på förmiddagen. Han är antingen hemma, träningen eller på restaurangen.
Han tror att han åkte till restaurangen vid lunchtid och han var där senast 14.30.
Micke tillfrågas om han hade ngn kontakt med Ploy framtill 14.30. Han tror inte att de har
kontakt under denna tid.

Altså...varför ljuget MB om detta?

MB ljug desutom idag angående vad han gjorde den 5 maj på morgonen.
MB sagde att han var på styrelsesmöte, men det stämmer ju inte för i tidligare förhör har han berättat att det var avlyst.

Och för en säkerhets skull så är det nu konfirmerat att MB, i dag vid rättegången, svarade att han var i sommarstuga:

Här är kopia av fråga jag ställde på live rapporteringen och det svar jag fik:

Theforeigner
Nu påstås det på att information som skrevs här på direkt rapporten nämligen att tränaren " var i sin sommarstuga" den 4 Maj var något som ni journalister hittade på för att hindra att tränaren skulle kunna identifieras. Är det sant?
10:45

Hans L. Olofsson
Nej. Vi hittar inte på saker för att skydda personer. I förhöret med tränaren har vi utelämnat detaljer som yrke och vissa adresser.
10:46
Citera
2013-11-12, 11:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Alhem skräder inte orden angående polisens miss med datumen

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7093528
Jag tycker att han tar i. Om vi här kunde komma fram till ungefär rätt slutsats från FUP om hurpass mycket koll som man hade på KJ vilja dagar, så måste ju också åklagarna ha kunnat det. Alhem om någon borde veta hur mycket slarvfel det är i en genomsnittlig FUP.

(Eller också gör han faktiskt inte det. Det är kanske bara här på forumet man konsekvent uppmärksammas på småfel i FUP, eftersom det här alltid finns någon alternativteoretiker som tror att just det här småfelet omöjliggör att den åtalade kan fällas...)
Citera
2013-11-12, 11:09
Medlem
Popcorn76s avatar
Där var Kj ännu mer rökt. Har t.o.m. sagt till kompisarna att han ringer henne medan de letar. Mobilsvar eller inget svar.
Det var väl konstaterat att han inte försökt ringa henne efter hon varit hos honom.
Det är väl det åklagarna vill åt med detta.

Edit: Tidigare sa ju KJ att fejkringde för att de tjatade. Men det var inte kompisgruppen då utan sökgruppen.
Senast redigerad av Popcorn76 2013-11-12 kl. 11:13.
Citera
2013-11-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Ja precis!
Det där med AS kan inte stämma och nu säger kriminalreporten TL under kort paus från Tingsrätten gällande KJ att det är en liten svammelPelle

Personer med Aspberger ljuger ogärna, men för att skydda sig själva så kan de ljuga och när de gör det så hittar de på nya detaljer när det behövs för att korrigera sin historia. Det värsta för en person med Aspberger är att ertappas med en lögn så lögnen korrigeras ständigt.
Citera
2013-11-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det väsentliga är ju att MB ljuger!
Han har aldig förr i förhören sagt att han var i sommarstugan den 4 maj.

I förhör säger MB;

Micke ombeds berätta om vad han gjorde den 4 maj.
Micke var hemma på förmiddagen. Han är antingen hemma, träningen eller på restaurangen.
Han tror att han åkte till restaurangen vid lunchtid och han var där senast 14.30.
Micke tillfrågas om han hade ngn kontakt med Ploy framtill 14.30. Han tror inte att de har
kontakt under denna tid.

Altså...varför ljuget MB om detta?

MB ljug desutom idag angående vad han gjorde den 5 maj på morgonen.
MB sagde att han var på styrelsesmöte, men det stämmer ju inte för i tidligare förhör har han berättat att det var avlyst.

Och för en säkerhets skull så är det nu konfirmerat att MB, i dag vid rättegången, svarade att han var i sommarstuga:

Här är kopia av fråga jag ställde på live rapporteringen och det svar jag fik:

Theforeigner
Nu påstås det på att information som skrevs här på direkt rapporten nämligen att tränaren " var i sin sommarstuga" den 4 Maj var något som ni journalister hittade på för att hindra att tränaren skulle kunna identifieras. Är det sant?
10:45

Hans L. Olofsson
Nej. Vi hittar inte på saker för att skydda personer. I förhöret med tränaren har vi utelämnat detaljer som yrke och vissa adresser.
10:46

MEN HERREGUD!!! Måste han ha alibi för lördag förmiddag???

Skitsamma vad han gjorde då... Om han så höll på och styckade en annan karateelev då, skitsamma. Frågan är vad han gjorde efter taxiresan!!!

Sluta vara så jävla jobbig!!!
Citera
2013-11-12, 11:15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du någon förklaring till uppgiften att hunden kan avgöra att det är mänskligt kadaverin med ett undantag, vildsvin.
Det är ju inte så. Kadaverin som sådant är precis likadant hos alla däggdjur. En hund som reagerar specifikt på döda människor, reagerar på kadaverin plus andra, specifikt mänskliga, doftmolekyler.

Citat:
Vilka andra undantag finns det om något? Livsmedelsindustrin blandar ju i lite vad som helst i maten nuförtiden så det behöver ju inte vara från djur som finns i Sverige. Kamel?
Jag skulle kunna tänka mig att det är vildsvinets rätt människoliknande allätande matvanor som ställer till det.
Citera
2013-11-12, 11:15
Bannlyst
Hur många dagar hade man span på MB innan man inriktade sig på KJ?
Citera
2013-11-12, 11:17
Medlem
Tja det är nog många som sitter framför datorn med en klädsam rodnad på kinderna efter MB:s vittnesmål i dag.Att MB inte visste vem Kj var än mindre visste var han bodde gick tydligen alla privatspanare förbi,nu väntar jag med spänning på nästa teori NSD?Polisen?HA? ge upp nu och acceptera att det finns en gärningsman och han kommer att dömas.
Jag tror att en förutsättning för att kunna begå detta brott är att man faktiskt har någon form av störning vilket den åtalade uppenbarligen har.Då försvaret bygger hela sitt mål på att denna funktionsnedsättning gör det omöljigt för KJ att begå detta brott så är det i verkligheten tvärt om.
Beslutar sig tingsrätten för att dömma KJ till livstids fängelse 16år så kan fallet hammna i ett nytt läge.
KJ kan då erkänna dråp-hon attacerade mig med karatesparkar och slag och jag försvarade mig.
Även brott mot griftefriden erkänner han och i det läget vet han att 5-6 år i fängelse är betydligt kortare än 16år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in