2013-11-12, 10:48
Medlem
saltapinnars avatar
Tycker MB svarat bra på alla frågor,men att den där störde psykopaten KJ bara kan med att sitta och läsa under en så här allvarlig rättegång.
Ska bli inressant om han sitter och ritar eller läser när hans pappa ska vittna
Citera
2013-11-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Tycker MB svarat bra på alla frågor,men att den där störde psykopaten KJ bara kan med att sitta och läsa under en så här allvarlig rättegång.

Eller när hans polare nu ska in
Citera
2013-11-12, 10:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Sven-Erik Alhem sa ju imorse (i tv) att AN borde blivit hörd i rättegången.

Det hade varit naturligt att hon hade blivit hörd i TR om MB varit den åtalade, det borde en gammal avdankad åklagare som Alhem veta.

Nu finns inga skäl att kalla vittnen som ska styrka MBs utsagor då han inte är åtalad.

För övrigt så svarade han sansat och korrekt på alla frågor och som vanligt så lyckades inte försvaret kamma hem någonting från detta vittne heller att lägga i sin tomma tvivel-korg.
Citera
2013-11-12, 10:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Detta är skrämmande.

"Dessutom raserade polisens spaningschef försvarets hopp om att visa att polisen haft dygnet-runt-spaning på 22-åringen från den 18 maj. Polisen vittnade under ed att han tagit fel på dagar, att de hittade 22-åringen först den 21 maj, efter lunchtid. Skandalöst slarvigt av polisen, naturligtvis, men ändå ett hårt bakslag för försvaret."

Kan han ljuga för att få en fällande dom?
Kan kan han naturligtvis. Men det finns massor med slarvfel i varje sån här FUP, så det han säger är inte det minsta konstigt. Och det går säkerligen att hitta någon dokumentation på detta utanför FUP, så det vore rätt riskfyllt att ljuga.
Citera
2013-11-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
"Tränaren går nu fram till Vatchareeyas mamma och säger nåt väldigt personligt. De tog varandra i händerna och såg varandra i ögonen."

För att vara mördare är MB antingen väldigt empatisk eller extremt förslagen...
Eller en fruktansvärd psykopat...
Citera
2013-11-12, 10:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det verkar inte bättre.

Polisen spanade, enligt vittnesmålet, på MB fram till 19 maj, då bytte den spaningsobjekt. Ändå frågar polisen på sid 1004 vart MB och AN åkte 18 maj. Det förefaller som om polisen ljuger.
Att spana på betyder att försöka hålla koll på, inte att faktiskt vara kapabel att hålla koll på hela tiden.
Citera
2013-11-12, 10:55
Medlem
Förhöret med MB gav som väntat ingenting eller väldigt lite av värde för försvaret. TheForegniers superdupermega-wow tips till Bo Forssberg borde ju visat sig vid detta förhör om det nu funnits ett sådant, men icke!

KJ sitter i skiten, han har sig själv att skylla och det är inte att överdriva med att säga att denne unge man är inget annat än en fullblods psykopat som förhoppningsvis kommer sitta inspärrad på en sluten psykiatrisk avdelning under många, många år framöver!
Citera
2013-11-12, 10:56
Medlem
Nu säger de att hans kompis har dålig hörsel.

Hela Boden verkar ha dåligt närminne. Tränaren ser dåligt. Grannen med särbo hör inte på ena örat.

Finns det en fullständig människa där uppe?
Citera
2013-11-12, 10:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om KJ mot förmodan fälls för de brott han står åtalad för blir påföljden sannolikt 18 år eller livstid på 7x4 på KVA. Den dominerande diagnosen tror jag är psykopati, inte en bokstavskombination som gör honom oförmögen att ljuga och knyta skorna.
Vid fällande fängelsedom tror jag inte att det blir livstid, och jag är inte alldeles hundra på att det blir 18 år heller. Jag skulle tippa på 16.
Citera
2013-11-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar

Jag har följt många mordfall, jag må säga att han är den smartaste mördaren någonsin. Dom tekniska bevisen, delvis blod i hans bagageutrymme är något han inte kunde dölja eller något som han inte märkte. Antingen dumpade han kroppen sent då det var mörkt ute eller så ville han inte tvätta bilen för då hade misstankarna blivit högre. Det är också svårt att tvätta bagageutrymme i en bil,
Tejprullen är förmodligen bara någonting han glömde att göra sig av med, eller för han kanske behövde den till sin airsoft-träning. Det var nog inte vanlig tejp, utan en special-tejp.

Som sagt, han spelar en väldigt smart roll. Han medför hans funktionshinder som ett omöjlighet för att undgå från mordmisstankarna.

Jag har alltid rätt i mina uttalanden. MGM är rätt GM, dock tror jag att det finns flera GM. Men på grund av polisens dåliga jävla utfall av de här fallet kommer någon gå fri. Det är också försent att förändra verklighetsbilden.

Ni kommer förstå mig nu när dom förhör hans vänner att någonting verkligen inte stämmer till.
Citera
2013-11-12, 11:01
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Att spana på betyder att försöka hålla koll på, inte att faktiskt vara kapabel att hålla koll på hela tiden.

Dessutom: I den mycket detaljerade kartläggningen av KJ:s förehavanden under tiden 3 maj-23 maj i FUP där mobilpejlingar, SMS- och telefontrafik, vittnesiakttagelser OCH spaningsobservationer är sammanställda så finns det inga som helst spaningsobservationer från tiden 18-20 maj. Tvärtom så är ju det utmärkande för en stor del av denna period (lördag eftermiddag till måndag lunch) att det finns så ytterligt få hållpunkter på KJ. Inga spaningsobservationer, få pejlingar, få samtal (bara inkommande dessutom) och bara en enstaka vittnesuppgift (kompisen som blir hämtad från en fest).
Citera
2013-11-12, 11:01
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Sannolikt var VBs sista sms droppen för KJ och när han inte heller fick det sex som han ville ha så kanske han slet av henne kläderna för att våldta henne. Det är inte helt omöjligt att han fick spelet och började med att försöka strypa VB. Därefter högg han henne plågsamt i ryggen för att slutligen hugga henne i bröstet så att hon dör.

Sedan slår han in henne i något maskeringsnät, därav fibren på kroppen, och slutligen sätter han en plastpåse över hennes huvud.

Att dessa hamnar i ödehuset är svårt att förstå, antingen så ville han att de skulle hittas, eller så är han så dum så han trodde det var en säker plats då han avrapporterat detta som genomsökt. Det kan också vara så att han blev rädd för något och valde första bästa plats, kanske han inte hittade någon grop att lägga benen i så han placerade benen temporärt i ödehuset för att komma tillbaka nästkommande natt, men då hade dessa redan hittats.

Bra scenario. Två reflektioner (det fetade):

Givet att KJ inte ens kan titta på bilderna av tejpen, kroppen och aktivt undviker att konfronteras med allt jobbigt som har med mordet att göra, så tror jag att påsen kan ha åkt på vid ett tidigt stadium - att den var förutsättningen för att han skulle kunna sticka kniven i henne. Han kunde helt enkelt inte se hennes ansikte när han gjorde det. Samma logik kan förklara huggen i ryggen: de är så distinkt placerade till vänster om ryggraden mot hjärttrakten att de troligtvis har uppkommit när han har sökt träffa hjärtat från ryggsidan. Först därefter har han vänt på kroppen och träffat rätt.

Jag har länge tänkt på idén att ödehusplaceringen har handlat om en av två saker: att KJ föreställt sig att hans rapporterade besök där skulle ha gjort att huset inte genomsöktes vidare eller att hans tanke var att bränna ner huset till grunden. Numera laborerar jag med en annan tanke, utgående från helhetsintrycket av hans agerande under perioden, speciellt från och med den 13:e då han blir känd här i tråden och då massmedia är efter honom:

Jag tror helt enkelt att han var under så fruktansvärt stor press under slutet av perioden att han ville att benen och kroppen skulle hittas och faktiskt trodde att detta skulle leda till att saker och ting lugnade ner sig. Det är en omvänd logik, jag vet, men i KJ:s fall är den inte orimlig. Utifrån hans perspektiv hade han ju inget att förlora på det eftersom han var övertygad om att han inte lämnat några spår efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in