Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Sannolikt var VBs sista sms droppen för KJ och när han inte heller fick det sex som han ville ha så kanske han slet av henne kläderna för att våldta henne. Det är inte helt omöjligt att han fick spelet och började med att försöka strypa VB. Därefter högg han henne plågsamt i ryggen för att slutligen hugga henne i bröstet så att hon dör.
Sedan slår han in henne i något maskeringsnät, därav fibren på kroppen, och slutligen sätter han en plastpåse över hennes huvud.
Att dessa hamnar i ödehuset är svårt att förstå, antingen så ville han att de skulle hittas, eller så är han så dum så han trodde det var en säker plats då han avrapporterat detta som genomsökt. Det kan också vara så att han blev rädd för något och valde första bästa plats, kanske han inte hittade någon grop att lägga benen i så han placerade benen temporärt i ödehuset för att komma tillbaka nästkommande natt, men då hade dessa redan hittats.
Bra scenario. Två reflektioner (det fetade):
Givet att KJ inte ens kan titta på bilderna av tejpen, kroppen och aktivt undviker att konfronteras med allt jobbigt som har med mordet att göra, så tror jag att påsen kan ha åkt på vid ett tidigt stadium - a
tt den var förutsättningen för att han skulle kunna sticka kniven i henne. Han kunde helt enkelt inte se hennes ansikte när han gjorde det. Samma logik kan förklara huggen i ryggen: de är så distinkt placerade till vänster om ryggraden mot hjärttrakten att de troligtvis har uppkommit när han har sökt träffa hjärtat från ryggsidan. Först därefter har han vänt på kroppen och träffat rätt.
Jag har länge tänkt på idén att ödehusplaceringen har handlat om en av två saker: att KJ föreställt sig att hans rapporterade besök där skulle ha gjort att huset inte genomsöktes vidare eller att hans tanke var att bränna ner huset till grunden. Numera laborerar jag med en annan tanke, utgående från helhetsintrycket av hans agerande under perioden, speciellt från och med den 13:e då han blir känd här i tråden och då massmedia är efter honom:
Jag tror helt enkelt att han var under så fruktansvärt stor press under slutet av perioden
att han ville att benen och kroppen skulle hittas och faktiskt trodde att detta skulle leda till att saker och ting lugnade ner sig. Det är en omvänd logik, jag vet, men i KJ:s fall är den inte orimlig. Utifrån hans perspektiv hade han ju inget att förlora på det eftersom han var övertygad om att han inte lämnat några spår efter sig.