2013-11-11, 10:14
Medlem
saltapinnars avatar
Jag retar mig mer och mer på KJ.
En riktig lögnare är han,kall och äcklig när det gäller att svara på frågor kring VB.
Stackars föräldrar till offret som tvingas lyssna på han skitprat.
Inte en chans att VB har haft sex med denna perversa typ,hon har i sms skrivit att hon skulle plugga och det tror jag på att hon ville och detta gjorde slut på hennes liv.
Jag tror helt enkelt att KJ inte accepterat hennes nej till sex.
Kanske var det i hans bostad hon dödats eller så har hon helt enkelt gått från honom och han satt fart efter henne.
Ja han erkänner ju själv att han dricker och kör bil.
Men det finns en annan medhjälpare till detta men jag undrar bara VEM.
Finns KJs föräldrar i rätten som stöd för honom.
Citera
2013-11-11, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag läste på nsd´s liverapportering att restriktionerna var hävda i samband med att åtalet lämnades in.
OK. Det kanske är så det brukar gå till?
Citera
2013-11-11, 10:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Men vad är det för signal som en mobiltelefon (alla, genom något slags överenskommen standard?) skickar var fjärde timme? Mobiltelefoner pratar väl oftare, hur ska annars en mobiltelefoniväxel hålla reda på mottagarens lokalisation? Tacksam för källa.
Sid 863:
Citat:
Signaler i mobiltelefonnätet loggas i teleoperatörernas växlar och kan begäras ut i så kallade signaleringslistor. I samtalslistor framgår uppkopplade samtal det vill säga teletrafik från en A-part till en B-part. I signaleringslistor loggas även annan information som till exempel när en mobiltelefon byter basstation, byter nät mellan 2G/3G/4G eller om man stänger av eller sätter på en mobiltelefon. Om en mobiltelefon är på men inte brukas görs även en automatisk uppdatering ca var fjärde timma. I signaleringslistan framgår i vissa fall även vilken basstation som mobiltelefonen kopplar upp på vid dessa tillfällen.
(egen fetstil)
Citera
2013-11-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
KJ har en diagnos och med detta vill jag säga att med tanke på läkare som oftast diagnosar alldeles för snabbt,kan det verkligen stämma att han har AS.
Jag tycker han verkar alldeles för smart för det.
Okey att han inte jobbar eller städar,men dum i huvudet är han inte.
Känns lite som han gillar att vara i centrum och svarar snabbt på åklagarnas frågor gör han.
Som sagt har jag trott att KJ ensam gjort detta,men nu tvivlar jag star

Någon annan vet! Blod är tjockare än vatten tänker jag då.

En person med Asperger brukar inte ljuga... han spelar på ett handikapp! Han ljuger ju som en tvättäkta psykopat?!
Om man googlar på psykopat så stämmer det in mer, ljuger, manipulerar, saknar empati mm....
Citera
2013-11-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Tyvärr hittar jag nu inte vilken sida i i FUP som tog upp förhöret med ägaren till den sedan lång tid övergivna gamla SAAB V4:an där KJ hittade och tog tejpen som var samma typ av tejp som återfanns på KJ:s badrumsskåp med blodspår från Vatchareeya på insidan av tejprullen men utan KJ:s DNA. Den sortens tejp återfanns ju på Vatchareeyas hår och hals. Visst sa denne SAAB-ägare n[html]är han fick titta på tejpen att den sortens tejp fanns på Sunderby Sjukhus där SAAB-ägaren och hans fru jobbade? (KJ tog ju tejpen ur den gamla SAABen för att den använda till att linda runt kablar/sina airsoftprylar). Denna tejp kan ju vara en sak som sjukhusanställda tar med sig hem.

MB:s fru AN säger att hon jobbade på Sunderby Sjukhus innan hon började jobba på MB:s restaurang.
FUP s 1106

MB tillfrågas om hur hans och hans hustru's äktenskap är. Han uppger att det var dåligt när
hon arbetade på Sunderby sjukhus. Det har blivit bättre sedan hon började jobba i hans
restaurangen.
FUP s 992

(Å vilket jättejobb för KJ: försvarsadvokat att på den korta tid sedan FUP blev offentlig hinna läsa in sig på alla viktiga detaljer i FUP + "slasken" som behövs till rättegången. Så lång tid båda åklagarna har haft på sig under hela den långa häktestiden. Ja, detta rättsfall är ett lysande exempel på att svenska åklagare verkligen har vida befogenheter.)
Angående tejprulle - sjukhustejp

SAAB V4:ägaren GS säger spontant att (tejprullen som polisen just hittat i bilen)
detta är en sjukhustejp och av märke Scotts Micropor troligen nummer 33. På fråga svarar han
att denna tejp är väldigt bekant för honom eftersom han själv och frun är Landstingsanställda (NLL, min anm). GS känner alltså genom sitt arbete till sjukhustejper.

Förhörsledare Si*ten Jo*ansson
GS hörd angående personbil *SB*85, äldre Saab V4 parkerad mittemot adressen A***vägen ** i Boden.
Förhörsdatum
Förhörsdatum
2013-06-11
GS anländer till platsen i samband med att polisen precis anträffat den aktuella bilen
efter anvisningar från KJ.

Enligt GS och även via kontroll med Vägverket framkomer det att aktuell bil är
registrerad på GS fru ATKS. Bilen har dock stått avställd en längre tid enligt GS på denna plats. Han var själv brukare av den innan avställningen.
Den har stått olåst och han berättar att de noterat att okända personer har varit in i fordonet
under denna tid.
Vi ber honom kontrollera handsfacket för att se om något saknas. Han säger spontant att bilens
handlingar vilka förvarats i en röd plastficka saknas från handsfacket. Bland annat är det
registreringsbevis samt besiktningshandlingar. Något mer saknar han inte. Vi tillfrågar honom
om den tejprulle vilken precis anträffats av polisen i detta utrymme. Han säger spontant att
detta är en sjukhustejp och av märke Scotts Micropor troligen nummer 33. På fråga svarar han
att denna tejp är väldigt bekant för honom eftersom han själv och frun är Landstingsanställda (NLL, min anm).
Han hade ingen vetskap om att den fanns i handskfacket. GS om han saknar
någon liknade tejp från fordonet. Han kan inte minnas om det funnits ytterligare tejprullar i
fordonet.
Senast han var in i fordonet var någon gång under sommaren 2012 fram till denna tidpunkt.
Uppläst och godkänt.
Polismyndighet
Norrbotten
Verkställande enhet
Utredningsenhet Luleå/Boden
Handläggande enhet
Utredningsenhet Luleå/Boden
Beslagsprotokoll
2013-2500-BG885
Signerat av
Signerat datum
Diarienummer
2500-K8041-13
Misstänkt person
KJ
Plats för verkställan
*SB*85 , A***vägen ** , Boden
Datum och klockslag för verkställighet
2013-06-11 11:32
Beslutat av
AB, Kammaråklagare
Verkställt av
Ah*qvist, Pe*er, Inspektör
Jo*ansson, Si*ten, Inspektör
Ändamål med åtgärden
• Kan antagas ha betydelse för utredningen av
Brott
0310 - Mord (utan användning av skjutvapen mot
kvinna)
Domstol för överklagan
Luleå Tingsrätt
Beslag taget från GS
Föremålspunkter
2013-2500-BG885-1
Tejprulle ( 1 st)
Platsbeskrivning
Tejprulle anträffad i personbil *SB *85,
Saab V 4. Parkerad mittemot ägarens
adress i Bodsvedjan.
Status
Fastställd
Anspråkstagare
0 st.
Fabrikat : Leukopor

FUP s 1507
Senast redigerad av tankar 2013-11-11 kl. 10:31.
Citera
2013-11-11, 10:30
Medlem
Citat:
Nej jag är ingen läkare,men har erfarenhet av en del diagnoser.
Nej jag menar absolut inte att alla med AS är dumma,men det har skrivits en del om KJ och hans diagnos,det får mig bara att reagera att han kan mer än vad tex hans försvarsadvokat vill lägga fram om han.....
Ta ex att BF säger att han kan inte ljuga....
Han sitter ju själv i förhör och även i Tingsrätten och säger att han ljuger....
Sen när det gäller läkare så är dom snabba med att ställa diagnoser,idag har ju många i varje klass diagnos.
Det finns en uppskattning av prevalensen autismspektrumstörningar, ca 1%. För ADHD är prevalensen ca 5%. Därför är det sannolikt att åtminstone en elev i vanlig skolklass har AD/HD. AS m fl autismspektrumstörningarna är mindre vanliga och kan förmodligen skilja ut sig tidigare i barndomen, med följden att dessa elever hamnar i endera särskolor eller nischade aspieskolor. ADD är en smygare som kan passera hela livet med betydande funktionsproblem och underprestation trots att det inte är fel på intelligensen, överlag. Sen är det ju vanligt, anhopat, med AD/HD vid mental retardation, men begåvningshinder är mer eller mindre differentialdiagnoser till AD/HD, varför det kräver avsevärd kompetens att bedöma vad som är vad och om flera tillstånd förekommer i kombination (komorbiditet).

Om vi inkluderar allt psykiskt lidande, med ätstörningar, självskadebeteende i olika former, ångeststörningar, depressioner av allehanda sort, ja då blir det ju en hög andel totalt sett. Psykiska sjukdomar har gått förbi ortopediska, reumatiska, rörelseapparatens relaterade sjukdomstillstånd, som orsak till sjukdomsbörda. WHO prognostiserar att psykiska sjukdomar år 2030, med depressioner som den största gruppen och schizofeni på individnivå som den dyraste, globalt sett kommer att utgöra världens största sjukdomsgrupp bakom DALY (disability-adjusted life year). Tillsvidare är infektionssjukdomar och neonatal död viktiga förklaringar i tredje världen pga fattigdom, malnutrition och sanitära problem. Med växande välstånd desto större tyngd för psykiska problem relativt det andra.
Citera
2013-11-11, 10:35
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosens
En person med Asperger brukar inte ljuga... han spelar på ett handikapp! Han ljuger ju som en tvättäkta psykopat?!
Om man googlar på psykopat så stämmer det in mer, ljuger, manipulerar, saknar empati mm....

Ja precis!
Det där med AS kan inte stämma och nu säger kriminalreporten TL under kort paus från Tingsrätten gällande KJ att det är en liten svammelPelle
Citera
2013-11-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ja precis!
Det där med AS kan inte stämma och nu säger kriminalreporten TL under kort paus från Tingsrätten gällande KJ att det är en liten svammelPelle

Han verkar se det här som ett roligt "spel" . Blir frustrerad när inte frågorna faller honom i smaken...
Citera
2013-11-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 863:

(egen fetstil)
OK! Jag tolkar det som hur ofta data sparas av teleoperatören, från det som basstationer snappat upp, om en mobiltelefon är passiv. Men underförstått skickar mobiltelefonen signaler oftare för att avslöja lokalisationen (men det skulle bli för långa listor, eller annat skäl, att spara sådan data?). Att mobilen är passiv i detta fall, så att fyratimmarsuppdateringen automatiskt sätter igång, innebär att mobilen varken sänt eller mottagit någon uppringning eller meddelande under det tidsintervallet, och ej heller varit i förflyttning så att en uppkoppling görs mot en annan basstation. Kan uppkopplingar ske till annan basstation utan att en förflyttning görs? Det händer ju ofta utomlands, i större städer, att det kopplas upp lite hur som helst.
Citera
2013-11-11, 10:47
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosens
Han verkar se det här som ett roligt "spel" . Blir frustrerad när inte frågorna faller honom i smaken...

Ja så uppfattar jag han med!
Han kommer ihåg det han vill.
Citera
2013-11-11, 10:49
Medlem
Nu bekräftar Forssberg i NSD det jag sagt: inga åtgärder har gjorts gentemot MB.

Artikeln som toppar NSD tror jag ligger rätt nära hur TR resonerar också.

MB kan nog räkna med omtag och att hans gamla Terrano synas.
Citera
2013-11-11, 10:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
OK! Jag tolkar det som hur ofta data sparas av teleoperatören, från det som basstationer snappat upp, om en mobiltelefon är passiv. Men underförstått skickar mobiltelefonen signaler oftare för att avslöja lokalisationen (men det skulle bli för långa listor, eller annat skäl, att spara sådan data?). Att mobilen är passiv i detta fall, så att fyratimmarsuppdateringen automatiskt sätter igång, innebär att mobilen varken sänt eller mottagit någon uppringning eller meddelande under det tidsintervallet, och ej heller varit i förflyttning så att en uppkoppling görs mot en annan basstation. Kan uppkopplingar ske till annan basstation utan att en förflyttning görs? Det händer ju ofta utomlands, i större städer, att det kopplas upp lite hur som helst.
Mobilen lyssnar kontinuerligt på kringliggande master och vid ändring av signalstyrkan byter den cell och säger "hejdå" till den gamla masten och "goddag" till den nya. Men det har inte skett efter 19:31. Annars finns det ingen anledning att kommunicera när det inte går någon trafik. Kommunikation kostar batteri.
Senast redigerad av Quarrel 2013-11-11 kl. 10:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in