2013-11-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag förstår frågeställaren, tror att hen menar, utsöndrar inte blod också kadaverin, det är så att säga dött när det hamnar utanför kroppen, ingår liksom inte i en levande organism. Tror att det är så hen menar?

Kadaverin finns i allt blod, inuti kroppen, när du lever, utanför kroppen ifall du blöder levande och samma sak ifall du skulle vara död.

Kadaverin är en komponent i blod, "levande blod" som "dött blod".
Citera
2013-11-11, 20:44
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
NSD just nu

"Ny bevisning

Advokaterna tänker på tisdagen lägga fram annan bevisning: ett förhör med 22-åringens pappa, som ska vittna om att han haft uppsikt över den misstänkte under perioden 18 till 20 maj.

– Vi vill visa att vår klient har alibi för den perioden. Det finns telefonkontakt, sms, kontoutdrag och kvitton som styrker det, säger Carolina Holmberg.

Kan inte klandra dem för att de försöker, men när man kan knacka hål på det där alibit bara utifrån att läsa innantill i FUP, då är det fan inte mycket värt.

Vi kan ta några exempel, där det framgår att KJ INTE sitter i pappas knä hela denna period:

Den 19:e, kl 02:49 Niklas S ringer ett kort samtal till KJ och KJ susar iväg genom natten för att köra hem en full Niklas. (1334)

Den 19:e, kl 11:53. Pappan ringer KJ.

Den 19:e, kl 13:54. Pappan ringer KJ.

Den 20:e, kl 04:26. Pappa Jonny ringer till KJ mitt i natten. Var är KJ då?

Den 20:e, kl 04:33: KJ:s kort är iväg och handlar på Statoil på Garnisonsgatan.

Den 20:e, kl 07:01 . Mamma ringer KJ medan pappan "är på jobbet och planerar
för ett jobb i Norge.” (1151)

Den 20:e, kl 12:51. Pappan ringer KJ.

Så vida man inte antar att familjen Johansson har ett så stort hus att de faktiskt måste ringa till varandra även om de bara befinner sig i olika rum, så kommer man till slutsatsen att pappa Jonny inte har haft uppsikt över KJ hela denna tid - speciellt inte på nätterna!
Citera
2013-11-11, 20:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
OM VB dödades i den säng som är borta, och sedan forslades bort och sedan sängen, så behöver det väl inte hunden markera på "liklukt"? Alltså om varken kropp eller blod kommit någon annanstans än sängen? Eller hänger liklukten kvar i luften??
Av stickskadorna att döma så var det sannolikt inget "blodsprut" eftersom ingen sådan ven träffades.

Doftmolekyler utsöndras från liket/kroppsdelar och sprids med väder och vind. De finns i luften och kan fastna på ytor, i det här fallet ytor i lägenheten. Golv, tak, väggar, föremål.

Om KJ har hanterat ett lik så undrar jag hur fasen han lyckades sanera bort all doft innan han kom hem till sin lägenhet eller för den delen sin bil. Något borde ha fastnat i bilens kupé eller i lägenheten, eller var tvättade han sig? Hade han ombyteskläder med sig vid dumpnings och styckningsplats, jag kopplar inte det här, mystiskt.
Citera
2013-11-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag har för mig att bilden sparades ner i samband med att "schlangen" och satanister var som mest i ropet i tråden men jag kommer inte ihåg och undlät mig tyvärr att namngebilden den gången. Kan du länka till den satanistsida du tänker hör ihop med skägg1?
tyvärr är det samma för mig, har för mig att jag såg denna bilden i sambandet när det var i ropet i tråden, ska försöka leta.
Citera
2013-11-11, 20:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsaft
Schlangekraft drivs av någon bakom nicket "wehrwulfaz", denne skribent förekommer även på en blogg kallad Situation Skitstörd. Denne person har både postat bilder och bloggat om fyndplatsen. Läs.
Personen har även länkat till artiklar gällande fallet.

http://situationskitstord.blogspot.se/2013/10/death-worship-pilgrimage-to-north.html

Här är inlägget som helhet

Jasså, det var genom fönstret som vi trodde, bra att någon vet hur benen kom in i huset, allt annat har ju varit spekulation.

Spoilern: Alla fönster och dörrar var igenbommade förutom ett på baksidan, vilket mördaren använt för att frakta in liket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Bodtsröm om polisens slarv - http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=8008311

Blev ngt fel med den andra länken

Om det vore tvärt om:

Om KJ var hennes gifte älskare och tränare som hon älskade och stalkade, smsade sista kvällen från MB s hem
Om det var hos MB hon varit denna sista kväll, hans bagage de hittat VBs likdoft, hos honom man hittat tejp med VBs blod och alla andra indicier

Hade ni då skrikit lika mycket för att de inte haft tillräckligt span på KJ, att hans fru gett han alibi, att han raderat sms, att man inte haft husrannsakan, inte kollat bil, inte kollat fingeravtryck, inte kollat HA, inte kollat alla andra små idiot-tecken som skapats här i tråden

Tror inte det nej, man kan fråga sig varför.....

Jo:

MBs våldsamma sinne syns och det kan man ta på - rent logiskt är det han som är skyldig kan man tycka och tänka

KJs våldsamma sinne syns inte och det kan man inte ta på, inte relatera till och det är helt ologiskt att förstå

Därför tror ni på MBs skuld, ja vissa av er iallafall

KJ är skyldig tror jag, finns ingen annan, möjligtvis medhjälpare som antingen ser upp tlll KJ och är lite bakom flötet, som KJ kunnat lura eller någon som KJ ser upp till och som han istället skyddar

Han kan även vara den som erbjudit sig att ta skulden:
För ingen skulle väl ändå tro att det är han som gjort det - med hänvisning till sina diagnoser. - han har ju kommit undan med så mycket annat i sitt liv... ett Inlärt beteende... Där tog han fel, han sitter långt ner i skiten nu och advokaten griper ett sista halmstrå - KJs pappa, kan han rädda KJ?

Vad Bodström tycker är bara snick snack, han är en riktig pajas som spelar viktig

MB är utredd så till den grad att man släpper och inte delger honom misstanke om brott.
Finns bevis på nåt annat, som styrker dessa sjuka konspirationsteorier, planteringar som funnits i tråden???? Lägg ner det bara, det finns inte!
Citera
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
tyvärr är det samma för mig, har för mig att jag såg denna bilden i sambandet när det var i ropet i tråden, ska försöka leta.

Nej det är inte Schlangen på bilden. (100 % säker).
Citera
2013-11-11, 20:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
OM VB dödades i den säng som är borta, och sedan forslades bort och sedan sängen, så behöver det väl inte hunden markera på "liklukt"? Alltså om varken kropp eller blod kommit någon annanstans än sängen? Eller hänger liklukten kvar i luften??
Av stickskadorna att döma så var det sannolikt inget "blodsprut" eftersom ingen sådan ven träffades.

Ett av stickskadorna var ju HJÄRTAT och det borde ju ha resulterat i "blodsprut."
Citera
2013-11-11, 20:52
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Har också funderat på just de orden. Visst var detta konversationen om spaden som KJ sades ha lånat under Fallen Angel?

Undrar dock om KJ skulle skydda ngn om de var två om brottet...OM inte försvarsadvokaten har varit så övertygande om att KJ kommer att bli frikänd att han håller tyst.
Varit med om försvarsadvokater som säger till dem de ska försvara att ingenting säga och att de kommer att fixa allt. Det är bara att lita på dem.

Hur pass religiös är KJ? Det finns religiösa som är oerhört rädda för en endaste sak... Guds straff. En tankevärld som är lite svår att förstå, men på fullt allvar kan den rädslan kanske leda till att hela handlingen inte kommer fram?
Citera
2013-11-11, 20:54
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Nja, vardagsnödvändigheter eller pålagda, utifrånkommande, krav är nog svåra att samordna och bedöma tidsåtgången för, samt effektuera på ett uthålligt vis. Men om KJ får utlopp för ett specialintresse som går före i stort sett allt annat, kan nog mycket fokus och med tiden kunskapsväxt samlas.

Kan mycket väl vara så. Men om man ponerar att han dödade sin hund (och styckade?), där var det ju en salig röra med blod, förband etc. Men han hade forslat bort kroppen illa kvickt som om han ville dölja något. Skulle han inte då städat bort blod, förband etc där med om man tänker att han fungerar så? Där var ju noll städat och undanröjt. Dessutom visste han att folk var på väg.
Nu vet vi ju inte vad han utsatt hunden för, men allt blod, hundens anatomibilder, det snabba bortforslandet tyder på det tycker jag i alla fall. Tyvärr.

Det kan mycket väl vara så att han klarat allt detta på egen hand, absolut, men det känns svårt.
Citera
2013-11-11, 20:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Kadaverin finns i allt blod, inuti kroppen, när du lever, utanför kroppen ifall du blöder levande och samma sak ifall du skulle vara död.

Kadaverin är en komponent i blod, "levande blod" som "dött blod".

Och koncentrationen ökar om man dör, men om man fäller en droppe blod på marken så är det ju dött, finns inte i en levande kropp, så hur skiljer hunden på den droppen och en som kommer ifrån en död människa? Jag har aldrig tänkt på detta trots att jag anser mig kunnig på tjänstehundar.

Bloddroppen ligger några dagar på marken precis som en död människa, vad gör att hunden kan skilja på att bloddroppen kommer ifrån en levande människa? Ökar inte kadaverinhalten i bloddroppen när den ligger på marken såsom på en död människa, intressant fråga faktiskt.
Citera
2013-11-11, 20:57
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Om det vore tvärt om:

Om KJ var hennes gifte älskare och tränare som hon älskade och stalkade, smsade sista kvällen från MB s hem
Om det var hos MB hon varit denna sista kväll, hans bagage de hittat VBs likdoft, hos honom man hittat tejp med VBs blod och alla andra indicier

Hade ni då skrikit lika mycket för att de inte haft tillräckligt span på KJ, att hans fru gett han alibi, att han raderat sms, att man inte haft husrannsakan, inte kollat bil, inte kollat fingeravtryck, inte kollat HA, inte kollat alla andra små idiot-tecken som skapats här i tråden

Tror inte det nej, man kan fråga sig varför.....

Jo:

MBs våldsamma sinne syns och det kan man ta på - rent logiskt är det han som är skyldig kan man tycka och tänka

KJs våldsamma sinne syns inte och det kan man inte ta på, inte relatera till och det är helt ologiskt att förstå

Därför tror ni på MBs skuld, ja vissa av er iallafall

KJ är skyldig tror jag, finns ingen annan, möjligtvis medhjälpare som antingen ser upp tlll KJ och är lite bakom flötet, som KJ kunnat lura eller någon som KJ ser upp till och som han istället skyddar

Han kan även vara den som erbjudit sig att ta skulden:
För ingen skulle väl ändå tro att det är han som gjort det - med hänvisning till sina diagnoser. - han har ju kommit undan med så mycket annat i sitt liv... ett Inlärt beteende... Där tog han fel, han sitter långt ner i skiten nu och advokaten griper ett sista halmstrå - KJs pappa, kan han rädda KJ?

Vad Bodström tycker är bara snick snack, han är en riktig pajas som spelar viktig

MB är utredd så till den grad att man släpper och inte delger honom misstanke om brott.
Finns bevis på nåt annat, som styrker dessa sjuka konspirationsteorier, planteringar som funnits i tråden???? Lägg ner det bara, det finns inte!

Ja, men pro-MB-lobbyn hävdar att KJ inte är våldsam, och det är fel. Det är våld att hålla fast sin tjej i halsen så att hon inte får luft och börjar sprattla med armar och ben. KJ har visat sig vara våldsam minst en gång. Detta är bevisat, så någon skillnad mellan MB och KJ finns inte på denna punkt. Båda hotar med våld, båda är kapabla. I detta fall finns bevisen hos KJ, som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in