2013-11-12, 17:07
Bannlyst
KJ ar skyldig. Han kommer att fa rattspsykiatrisk vard.

Tyvarr lar han slappas ut igen om 10-15 ar. Jag hoppas da att "kommando Thai revenge" ar redo att ta hand om honom.

Det blir garanterat langdraget och plagsamt...
Citera
2013-11-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så tänkt lite är du vänlig.

Ja, snälla vill du vara så vänlig att göra det?

En snabb sökning visar att initialerna "KJ" används i tråden för första gången 13/5 så det fanns åtminstone ett tiotal dagar att plantera bevismaterial hos KJ innan den blev husrannsakan hos honom. Den som orkar söka mer noggrant kan nog dessutom finna betydligt tidigare datum än 13/5.

Och MB som via att han läser denna tråd vet sig vara misstänkt påstår sig alltså inte känt till KJ förrän KJ blev anhållen?

Nej, du! Var snäll och följ dina egna råd tack!

EDIT: Länk https://www.flashback.org/p43404182#p43404182
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nu manippuleras det IGEN!!!

Psykiateren kan i dokumentet välga mellan att sätta kryss i 3 olika rutor, angående om hens undersökning visat om KJ utvisat allvarlig psykisk störning:

föreligger kan föreligga föreligger inte

Psykiateren har kryssat av
Kan föreligga

Vilket här betyder att det finns en möjlighet att KJ har en allvarlig psykisk störning

Och det är INTE det samma som du säger " Misstänks lida av allvarlig psykisk störning "

Komm ihåg... The devil is in the detail...!!!

Vad fan svamlar du om nu, manipulationer?

Läs dokumentet som Q länkade till innan du uttalar dig igen.

Enligt det dokument så anser man att det KAN MISSTÄNKAS föreligga en allvarlig psykisk störning, både vid gärningen men även vid undersökningen.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tyvärr inte, det blev lite spänning när Bosse från LSS vittnade, han sa att sängen har funnits vid de aktuella datumen men inte fanns den 20:e. Men han hade i förhör sagt att den försvann långt tidigare.

Det som ställer till med stora problem i denna förhandling är dåliga närminnen hos folk, alla som vittnat idag har nog åberopat detta, förutom fadern.

Alltid vanskligt med vittnen, men det kan betyda att sängen fanns i lägenheten den 4 maj?
Undrar vad för slags säng det kan ha rört sig om. Och om han kan löst att ta ut den själv.

Madrasser som luktar surt låter inte direkt trevligt heller och madrassen på den befintliga sängen va brun av smuts. Och han slänger ett duschdraperi för det va smutsigt? Skulle inte tro det.
Citera
2013-11-12, 17:10
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns ett effektivt sätt att göra sig av med ett häftplåster som VB. Göra avslut och sedan vara konsekvent! Men gör han det? Inte alls, han fortsätter med SMS/Facebook, tränar henne och skjutsar/hämtar henne ända in till slutet ...

Jag undrar vad han gjorde i Lakaträsk den 4/5 (vilket var en ny uppgift), månne han slog på elementen? Så det skulle vara varmt till den utlovade söndagsutflykten?

Nu fungerar inte den taktiken så bra på de flesta stalkers. MB måste då vara beredd på att VB trappar upp och kontaktar AN. Precis det som han vill undvika.
Han berättar själv att när han lät bli att svara dök VB upp på karateklubbens facebokssida istälelt och pratade om deras relation.
De flesta som varit offer för stalkers berättar om att att de vill ha koll på vad stalkern har för sej.
De kan tom sälva ta kontakt för att förvissa sej om att stalkern håller sej lugn och inte ligger och lurar på nåt jävelskap.
En man i min bekantskapskrets hade en galen försmådd kvinna efter sej. När han vägrade svara i telefon och på sms och inte släppte in henne i sitt hem gick hon till hans arbetsplats och skrek ut beskyllningar.
Det var inte uppskattat vare sej av gäster eller hans chef på den stockholmskrog av den elegantare sorten där han jobbade som hovmästare.
Att ha en viss koll på sin plågoande och t o m träffa den för att hålla den lugn är ett sätt att överleva det fruktansvärda att bli utpressad av en stalker.
En brittisk psykolog har skrivit just om detta dilemma. Minns ej namnet f n.
Hade det varit jag hade jag nog hittat ett sätt att införskaffa både blåsfiskgift och pilgrodsgift.
MB har varit tålmodig och orkat.
Citera
2013-11-12, 17:11
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Tacka fan för det han har inte skapat minsta rimliga tvivel och nu går det mot en fällande dom.
Hur va det med sängen? Fick man klarhet i när den kom ut ur lägenheten?

Sämsta försvaret jag hört och sett måste jag säga. Vi har en annan bevisning? Sure en bevisning som är falsk tillvitelse inget annat.

Ja, och?

Men alltså du säger att advokaten inte skapat något men verkar uppenbarligen inte hängt med idag? Ändå dras den slutsatsen? Är jag med rätt då?

Du med dina många inlägg i krim trådar borde veta bättre. Läs först åter sen.
Affekt kan vara graverande i sitt intryck på andra människor. Men då föredrar jag opartiskhet speciellt i sådana här trådar.
Citera
2013-11-12, 17:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Ja, snälla vill du vara så vänlig att göra det?

En snabb sökning visar att initialerna "KJ" används i tråden för första gången 13/5 så det fanns åtminstone ett tiotal dagar att plantera bevismaterial hos KJ innan den blev husrannsakan hos honom. Den som orkar söka mer noggrant kan nog dessutom finna betydligt tidigare datum än 13/5.

Och MB som via att han läser denna tråd vet sig vara misstänkt påstår sig alltså inte känt till KJ förrän KJ blev anhållen?

Nej, du! Var snäll och följ dina egna råd tack!

Ahhh, och då sparade han blod och lite likdoft.... Det här är inte fiction det är ren verklighet, så något scenario om plantering är inte aktuellt och det finns inget spår av ett sånt sjukt fantasifullt scenario.
Är det du eller rikskrim/mordkommissionen som utreder det här fallet?
Bra då vet du att spekulationer inte är några sanningar., Så i klartext betyder det att dina åsikter kan du ha men pådyvla inte tråden detta som några sanningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Men alltså du säger att advokaten inte skapat något men verkar uppenbarligen inte hängt med idag? Ändå dras den slutsatsen? Är jag med rätt då?

Du med dina många inlägg i krim trådar borde veta bättre. Läs först åter sen.
Affekt kan vara graverande i sitt intryck på andra människor. Men då föredrar jag opartiskhet speciellt i sådana här trådar.

Är det din tolkning, så får du ha den. Men det är min tolkning av rättsläget, så det är min rätt att ha den. Och en nobody med 55 inlägg dikterar inte vad andra skriver i den här tråden.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-12 kl. 17:13.
Citera
2013-11-12, 17:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Varför skulle VB messa MB om hennes liv stod i fara, en som dröjer med svar? Och tydligen ha båda händerna fria. Varför inte ringa 112 istället, en gång till? Ringa mamma? Styvpappa?

Tja, om jag bara ska vara hälften så fantasifull som ni o riddare av MB-spåret så skulle jag t ex kunna säga att hon var i en trängd situation som KAN ha haft något att göra just med MB. Vatchereeya kanske berättar att det nu ändå är slut med tränaren. KJ gör då ett närmande som blir avvisat. Efter avvisandet han fått från ett annat ex under påsken nån månad innan (dagens vittnesmål) har någonting grott i honom, en besvikelse och känsla av misslyckande som nu gör att han eldar upp sig. Han börjar prata om tränaren och att HAN vill prata med honom. VB säger nej, då tar han telefonen och skriver ett meddelande i stil med "Måste prata med dig. Svara!" Eller så får han kanske VB att skriva meddelandet? Sen accelererar allting och KJ hamnar i vad som kanske kan beskrivas som ett psykostillstånd (kom ihåg att misstanke om ALLVARLIG psykisk störning finns och att han har medicinerats tungt sen ankomsten till Öjebyn). Vad som sedan händer steg för steg kan man bara spekulera om. Men hur det slutar vet vi.
Citera
2013-11-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du yrar, han kanske aldrig fick möjligheten att vara konsekvent, hon bombarderade honom med 100 tals sms och det förekom hot. Han hade nog fullt sjå att hålla henne lugn genom att ge henne viss respons så hon inte flippade helt.

Så GM var det stora Offret. Bullshit. Han kunde skaffat en ny mobil, bytt nummer, valt ett hemligt ... Kommit överens med delägaren i karateklubben att han inte ville träna VB, ev att hon helt enkelt fick träna i Luleå ... finns hur många mogna vuxna sätt att hantera detta på som helst.

SMS:en hade tystnat och ev hot varit verkningslösa om han avslutat förhållandet.
Citera
2013-11-12, 17:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så GM var det stora Offret. Bullshit. Han kunde skaffat en ny mobil, bytt nummer, valt ett hemligt ... Kommit överens med delägaren i karateklubben att han inte ville träna VB, ev att hon helt enkelt fick träna i Luleå ... finns hur många mogna vuxna sätt att hantera detta på som helst.

SMS:en hade tystnat och ev hot varit verkningslösa om han avslutat förhållandet.

VB hade inte gett upp för det, du glömmer bort att en dag när han inte svarade henne på sms så åkte hon till restaurangen och ställde sig utanför när MB och hans fru kom och ville prata.
Citera
2013-11-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ahhh, och då sparade han blod och lite likdoft.... Det här är inte fiction det är ren verklighet...

Ja han sparade liklukten i en konservburk! Samt blod i en annan burk? Eller nej, glömde du lyda dina egna råd igen?

Han gick väl naturligtvis till kroppen och hämtade blod, kanske fick lösa det med vatten och jag tror det är svårt att hitta blod utan liklukt så han behövde nog inte gå till parfymbutiken för att köpa likdoft på spray.
Citera
2013-11-12, 17:18
Medlem
MrFolds avatar
Är det någon som har sammanhanget kring psykiatrijournalerna klart för sig? Har åklagarsidan fått ut dessa, läst och hittat betydelsefull information som de nu ville åberopa? Eller har de inte haft sådan tillgång men begärde nu att de skulle förebringas rätten på ren chans i hopp om att träffa på något intressant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in