Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det finns ett effektivt sätt att göra sig av med ett häftplåster som VB. Göra avslut och sedan vara konsekvent! Men gör han det? Inte alls, han fortsätter med SMS/Facebook, tränar henne och skjutsar/hämtar henne ända in till slutet ...
Jag undrar vad han gjorde i Lakaträsk den 4/5 (vilket var en ny uppgift), månne han slog på elementen? Så det skulle vara varmt till den utlovade söndagsutflykten?
Nu fungerar inte den taktiken så bra på de flesta stalkers. MB måste då vara beredd på att VB trappar upp och kontaktar AN. Precis det som han vill undvika.
Han berättar själv att när han lät bli att svara dök VB upp på karateklubbens facebokssida istälelt och pratade om deras relation.
De flesta som varit offer för stalkers berättar om att att de vill ha koll på vad stalkern har för sej.
De kan tom sälva ta kontakt för att förvissa sej om att stalkern håller sej lugn och inte ligger och lurar på nåt jävelskap.
En man i min bekantskapskrets hade en galen försmådd kvinna efter sej. När han vägrade svara i telefon och på sms och inte släppte in henne i sitt hem gick hon till hans arbetsplats och skrek ut beskyllningar.
Det var inte uppskattat vare sej av gäster eller hans chef på den stockholmskrog av den elegantare sorten där han jobbade som hovmästare.
Att ha en viss koll på sin plågoande och t o m träffa den för att hålla den lugn är ett sätt att överleva det fruktansvärda att bli utpressad av en stalker.
En brittisk psykolog har skrivit just om detta dilemma. Minns ej namnet f n.
Hade det varit jag hade jag nog hittat ett sätt att införskaffa både blåsfiskgift och pilgrodsgift.
MB har varit tålmodig och orkat.