"Polisens kartläggning ska avslöja 22-åringen
BODEN. Polisen har spanat på den misstänkte 22-åringen sedan Vatchareeya Bangsuan försvann."
Publicerad 26 maj 2013 05:32
Källa:
http://www.expressen.se/nyheter/polisens-kartlaggning-ska-avsloja-22-aringen/
Sven-Erik Alhem framhåller att svårigheten är att knyta ihop säcken. Man kan säga att otroligt många indicier talar ju för att det är rätt gärningsman, men det finns väldigt många osäkra kort; Hans olåsta bil, hans olåsta lägenhet, vem kan ha använt bilen, vem kan ha fått tag i den här tejprullen och placerat den i lägenheten. Alltså det är två otroligt avgörande frågor. Jag tycker själv att det är väldigt långsökt att tänka sig att det skulle kunna finnas en annan gärningsman, men om rätten inte kan anse det uteslutet att det finns en annan gärningsman, då faller åtalet som ett korthus.
http://www.kuriren.nu/24norrbotten/#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s
Ett exempel på när Vatchareeya blöder i samband med sin karateträning;
Jävla MB (Vatchareeya karatelärare) hans fel

jag höll på tvätta dräkten för jag blödde blod på tröjan och han brukar ropa är nån kvar nu låser men den här gången han ropade inget så jag hör inget när jag kom ut från rummet mörkt kom inte ut 5 46761472255 SMS 2013-01-09 00:26 0 Inkommande
Men de duger ju 11 46705705684 SMS 2012-10-12 13:59 1 Utgående
Bearbetade SMS rapport B, 2013-08-27 12:56 diarienr: 2500-K8041-13
FUP s 664
Raderade SMS i Micael Bergs mobiltelefon.
Uppgift
Jag har läst igenom de SMS som återskapats. Slutrapporten överenstämmer med
förhandsbeskedet.
De SMS som återskapats handlar om Micaels roll i karateklubben och hans arbete.
Det finns SMS som handlar om vilken typ av kniv som är bäst när man filèar fisk.
Det har inte återskapapts något SMS mellan Micael Berg och Vatchareeya Bangsuan.
FUP s 954
Förhör 2013-05-21 med M-L L (administrativ chef för Missing People Norrbotten) ; Uppgifter finns också att både MB den försvunnas karatelärare men
även dennes son skall ha haft förhållande med den sökta (Vatchareeya).
MB:s fru AN har gått ut i Media och sagt att kvinnan är död och
att detta ej tär på en kackelacka. Uppgiftslämnaren menar att det är möjligt att
AN kan ha fått kännedom om förhållanden och därmed hamnat i chock
och därför yttrar sig så nedlåtande. M-L L känner också till att MB har ett gult hus i L***träsk, vilket hon lämnat till kom Inge Barsk. Huruvida denna fastighet är kontrollerad känner den hörda inte
FUP s 59
M-L L, som är huvudansvarig för Missing People i Norrbotten, kontaktade polisen
med anledning av att hon ville berätta lite mer ingående om händelsen då hon och ytterligare
fem personer fann kroppsdelar i det gula ödehuset. Därav aktuellt förhör.
Biträdande förhörsledare är Bo Hedlund.(...)FUP s 60
Den sökta har ju också haft ett förhållande med MB, vilken i sin tur är
tillsammans med en kvinna vid namn AN. På sociala media har
AN uttryckt " hon tror inte att flickan kommer att hittas vid liv"
" Ingen kommer att sakna den kackelackan"
Det är också känt att MB satt ut en liten röd skåpbil av fabrikat Ford
modell eventuellt Cori till försäljning på Blocket. På ena sidan av bilen stod det
Suchi och Te.
FUP s 78
Förhör med MB; 2013-05-24 08:10
Caddyn är firma /privatbil. Nu kör han mest med Opeln.
T och A har lånat Caddyn, morbrodern har även lånat den vid ett tillfälle. Det är
ingen annan som använder bilarna.
RB heter morbrodern.
FUP s 995
Allt sex skedde utanför bilen.
Vid två tillfällen hade MB caddyn och vid ett tillfälle Terranon. MB kan inte förklara
varför han kommer ihåg vilken bil han körde men vet att det var dessa två bilar. MB
uppger även att inget "speciellt" hände vid dessa träffar. De pratade och hade sex.
FUP s 991
MB uppger att han och Ploy fortsatte att träffas utanför karaten under hösten. De träffades
och åkte runt i hans bil. MB uppger att de inte hade sex med varandra. MB tillfrågas om
de hånglade med varandra och han uppger att Ploy har sugit av honom och även runkat av
honom inne i bilen. MB uppger att detta har skett i caddyn eftersom han använder den
oftast.
Micke uppger att han kände det som om"Ploy inte förstod vad han sa och att han ville få slut
på allt". MB lät allt fortsätta och han förstår att Ploy kanske inte förstod att han ville
avsluta affären.
FUP s 992
S-E Alhem intervju 2013-11-06:
Svårigheten är att knyta ihop säcken. Man kan säga att otroligt många indicier talar ju för att det är rätt gärningsman, men
det finns väldigt många osäkra kort; Hans olåsta bil, hans olåsta lägenhet, vem kan ha använt bilen, vem kan ha fått tag i den här tejprullen och placerat den i lägenheten. Alltså det är två otroligt avgörande frågor. Jag tycker själv att det är väldigt långsökt att tänka sig att det skulle kunna finnas en annan gärningsman, men om rätten inte kan anse det uteslutet att det finns en annan gärningsman, då faller åtalet som ett korthus.
http://www.kuriren.nu/24norrbotten/#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s
Polismans iakttagelser av fyndet
Uppgift
Patrull 11-1160 med poliserna A*nelie Jo*ansson och N*klas Ber*lund beordrades av LKC
till Gammelängsberget med anledning av att Missing People hittat delar av en människa.
När patrullen kommer till platsen står sex personer ur organisationen vid en gul byggnad på
Gammelängsberget. En man vid namn CS säger att det ligger människoben i
byggnaden och visar undertecknad och kollega Jo*ansson till byggnadens baksida där ett
vindskydd står lutat mot ett öppet fönster. Alla övriga fönster och dörrar synes vara
igenbommade och låsta.
Undertecknad hoppar in genom fönstret för att gå in och konstatera om det faktiskt rör sig om
rester av en människa. Direkt till höger, uppskattningsvis två meter från det öppna fönstret,
låg två stycken ben bredvid varandra parallellt med väggen.
Vid en första anblick liknade det benproteser men efter en närmare iakttagelse noterades
blånader kring ena foten och högre upp på låret, strax nedanför ljumsken och där benen till
synes skilts från övriga kroppen, blottades fettvävnad. I det läget framstod det för
undertecknad som uppenbart att den handlade om mänskliga kroppsdelar. Efter detta
konstaterande gick undertecknad ut samma väg från byggnaden som därefter spärrades av.
Vad gäller mina övriga iakttagelser av kroppsdelarna så framstod det för mig som väldigt
raka och "fina" sårkanter där benen skilts från kroppen. Jag kunde heller inte notera något
blod på golvet där benen låg och det framstod för mig som uppenbart att de placerats där i
efterhand och att byggnaden inte är brottsplatsen. Undertecknads bild av
byggnaden är att den
kändes förhållandevis ren och "välstädad" för att vara övergiven. Inget bråte eller
motsvarande fanns på golvet.
PM, 2013-05-21 02:41 diarienr: 2500-K8041-13
FUP s 53
Vittnet/passageraren i bilen som körde sakta, ca 30 km/t kan ju ha sett Vatchareeya vid 21:30 tiden. Jag tycker att vittnet gör ett trovärdigt intryck.