2013-05-18, 14:32
Medlem
lilltoes avatar
Det enda säkra fakta som återstår är att polisen behöver en samordnare.
I övrigt andas tråden bara frustration.
Citera
2013-05-18, 14:33
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 38bollplank
Skärpning Boden! Res på er, ut och leta. En ros till de tjugo som trots allt finns på plats och hjälper till idag!

Håller med! Fler måste ut, visa nu att ni i Boden inte går med på att någon försvinner spårlöst utan att ni reagerar! 20 personer är ofattbart dåligt! Om någon försvunnit där jag bor hade jag ställt upp och letat utan tvekan.
Citera
2013-05-18, 14:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Nu när du säger det så var jag bekant med en thailändska som bara försvann en dag pga pyramidspel, hon var skyldig pengar. Senare fick vi veta att hon stuckit till Thailand pga sina skulder.

Kan det vara så att VB var involverad i pyramidspel, som är ofta förekommande hos just Asiater?

Var hon också student på universitetet, på en av de svåraste linjerna som finns, nämligen Teknisk fysik?
Citera
2013-05-18, 14:36
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Var hon också student på universitetet, på en av de svåraste linjerna som finns, nämligen Teknisk fysik?

Vi var väldigt ytligt bekanta, men vet bara att hon försvann en dag utan att meddela någon i sin omgivning att hon tänkte dra.
Citera
2013-05-18, 14:47
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Vi var väldigt ytligt bekanta, men vet bara att hon försvann en dag utan att meddela någon i sin omgivning att hon tänkte dra.

Så du tror att det är ett frivilligt försvinnande?
Citera
2013-05-18, 14:59
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Så du tror att det är ett frivilligt försvinnande?

Jag vet inte. Men när jag såg inlägget om skulder som jag citerade tidigare så kom jag att tänka på den här händelsen med min bekant.
Asiater håller väldigt mycket på med pyramidspel. Och morsan kanske täcker för henne om VB råkade logga in på facebook av misstag. Om de bor ihop så är 4 dagar att anmäla nån försvunnen lång tid. Morsan avvaktar till VB är framme i Thailand och anmäler sen.
Senast redigerad av doejane 2013-05-18 kl. 15:01.
Citera
2013-05-18, 15:33
Medlem
Citat:
VB blev antagligen så mobbad hela skoltiden i Sverige att hon inte kunde knyta an till jämnåriga längre, utan sökte sig till äldre, det var tryggare. Boden-mentaliteten är tydligen utstötning... det ser man när man läser vad folk skrivit om VB när hon försvunnit. Till och med efter hennes förmodade död kan hon kallas "kackerlacka" av en vuxen, som karatetränarens fru AN.

Det går bra att ha fb-sidor där man riktar vapnet mot folk, medan godhjärtade går under. Heja Boden, skithåla på jorden...

När människor blir rädda blir dom tysta för att inte själva bli inblandade. tror det finns många i Boden som vet sanningen.
Citera
2013-05-18, 15:35
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Men när jag såg inlägget om skulder som jag citerade tidigare så kom jag att tänka på den här händelsen med min bekant.
Asiater håller väldigt mycket på med pyramidspel. Och morsan kanske täcker för henne om VB råkade logga in på facebook av misstag. Om de bor ihop så är 4 dagar att anmäla nån försvunnen lång tid. Morsan avvaktar till VB är framme i Thailand och anmäler sen.

VB anmäldes försvunnen söndag inte efter 4 dagar.
Citera
2013-05-18, 15:47
Medlem
Var i boden igår kväll/natt å luskade lite i dom aktuella områdena som tagits upp..måste säga att det va väldans lugnt å lite folk igång för att va en fredag kväll..åkte åbergsleden ut från stan mot bodsvedjan den sträckan e ju faktiskt ganska så ödslig kvälls/natt tid å rätt mörkt va det igår också inga gatlysen så mycket kan hända på den vägen in till stan...jag skulle inte tycka det vore så kul å gå den sträckan kvällstid själv..
Citera
2013-05-18, 15:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Kan någon göra en lista på alla tänkbara GM?
MPS efterlyste VB på facebook den 8 maj kl. 11:12:
https://www.facebook.com/vattchareeyabangsuan#!/MPSweden?fref=ts
Citera
2013-05-18, 15:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Var i boden igår kväll/natt å luskade lite i dom aktuella områdena som tagits upp..måste säga att det va väldans lugnt å lite folk igång för att va en fredag kväll..åkte åbergsleden ut från stan mot bodsvedjan den sträckan e ju faktiskt ganska så ödslig kvälls/natt tid å rätt mörkt va det igår också inga gatlysen så mycket kan hända på den vägen in till stan...jag skulle inte tycka det vore så kul å gå den sträckan kvällstid själv..
Ensam tjej med gul plastpåse innehållande ett par kilo studielitteratur...
Citera
2013-05-18, 16:01
Medlem
Tror VB har liftat med någon in till stan å sedan har nåt gått åt pipan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in