2013-05-21, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Vassa frågor? Mest korkade sådana.

På vilket sätt var frågorna korkade? Frågor som folk vill ha svar på.
Citera
2013-05-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Kan ju vara djur som har varit på kroppen.

Inomhus?

Tja, de nämnde inte om dörren var öppen.

... och frågeställningarna som ställdes av reportern till vänster var pinsamt ogenomtänkta. Hon bör nog hålla sig till lite enklare uppdrag i fortsättningen
Citera
2013-05-21, 12:22
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det var väldigt många journalister och fotografer på plats. Finns det så mycket lokal media där uppe?

Jag missade början på presskonferensen. Sa de något om hur lång tid det kommer att ta att få en dna-analys för att fastställa att det är den försvunna kvinnan som man hittat?

De försöker få en prioritet på Rättsmedicinska. Men de kunde inte svara på hur lång tid det skulle ta, eller för den delen hur lång tid det brukar ta.
Citera
2013-05-21, 12:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det var väldigt många journalister och fotografer på plats. Finns det så mycket lokal media där uppe?

Jag missade början på presskonferensen. Sa de något om hur lång tid det kommer att ta att få en dna-analys för att fastställa att det är den försvunna kvinnan som man hittat?
(min fetning)
Den frågan ställdes 6-7 gånger och svaret var att de (förstås) inte kan svara på det, men att de har begärt förtur och skyndsam hantering.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Jo, de vet att det är hon.

Inte enligt polisen på presskonferensen. De vet inte ens vilket kön delarna tillhör. Hur fan skall de veta att det är VB då?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag har ingen aning om i vilket skick huset är i. Öppen dörr, utblåsta fönster etc.

Hade varit intressant om någon reporter frågat om det var uppbrutet eller krossat fönster i huset?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Vet inte om detta har varit upp i tråden under dagen men snubben har ju bra koll på Boden Arena som f.d vaktmästare där. Vet vi om området är avsökt?

Här är ett gammalt inlägg från tiden när OY pekat ut Gammelängsfortet, och spekulationerna runt KJ tog fart. Det är KJ som åsyftas ovan.
Citera
2013-05-21, 12:24
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiiaa
Enormt smart reporter:
Ligger det et brott bakom?

Nej hon har styckat sig själv

Frågan var inte korkad. Den var en dörröppnare till förljdfrågan varför polisen inte ändrat brottsrubriceringen. Den fick vi dock inget svar på.
Citera
2013-05-21, 12:24
Medlem
JumpingJacks avatar
Tack för svaren!
Brukar det röra sig om dagar eller veckor i andra fall? Jag tänker på de anhöriga, måste vara fruktansvärt att behöva vänta på besked.
Citera
2013-05-21, 12:26
Medlem
SKV654s avatar
Kroppen kan vara sprängd. Behöver inte vara styckad.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Hittade honom på Facebook. Verkar som han har barn och är förlovad? Kanske inte är han då.
Men han bor i Bodsvedjah.

*ans *k

Ska vara killen som behövde plåstra om huvudet samma kväll som Vb försvann. Skyllde på fall mot dörrhandtag? Jag tror att killen som var skadad i huvudet och att alla olycksfall runt VBs försvinnande bör granskas. Klart att hon försvarat sig.
Citera
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Frågan var inte korkad. Den var en dörröppnare till förljdfrågan varför polisen inte ändrat brottsrubriceringen. Den fick vi dock inget svar på.

Jo, allt polisen sade pekade ju på att det var ett brott bakom. Men i och med att de inte fått säkerställt att det är VB så inväntar de rättsmedicinska utlåtandet, skulle det vara en annan person så är det ju ett annat fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in