2013-11-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Uttalande som inte är så märkvärdigt med tanke på hur KJ liv ser ut i stort?
Visst men det kan också visa att han vill behålla kontrollen och tappar han den då kan vad som helst ske.

Han sade också ngt om att sköterskan som han nämnt om strypning, förtäckt hot eller information som han själv berättade, hade varit det och kommit för nära....

Sedan sa han till åklagaren då hon tog upp om strypsexet m fd flickvän " Lämna henne utanför..."

Då han känner sig hotad eller tappar kontrollen så kommer en annan sida fram och det är den som jag tror familjen vet finns där och kanske kompisarna ( men troligtvis inte de) men familjen sviker inte KJ och därför kommer inte sanningen fram heller..
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-09 kl. 21:28.
Citera
2013-11-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
De flesta svarar så, men inte en med AS. Tappa ansiktet är det värsta som finns. Att bli överbevisad.
Så det är bara en vanlig reaktion att han är arg på sig själv för att ha kommit ihåg fel? som visas på ett utåtagerande sätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Nej, de åt på en annan restaurang och inte MBs Sushi restaurang.

Trodde det var Pär och Mickes restaurang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Lägg då till att i Boden känner många varandra. Svågern jobbade ju på taxifirman. Så i detta fall tillhör han nog de 40% som inte vågar alternativt den grupp som helt enkelt inte vill vittna rätt.
Ja, han kanske tillhör de 40 % som kanske inte vågar eller vill vittna om nåt som användare på Flashback tänker sig kanske har hänt utan att ha nåt stöd för att det har hänt. Men du menar väl inte att det bör räknas som rimligt tvivel?
Citera
2013-11-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

MBs restaurang heter Sushi och Te
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Säger inte detta en del om reaktioner...han sitter åtalad för styckmord och både berättar att han skulle kunna mörda ngn som gjorde hans familj illa och att han skulle kunna döda ngn om han inte hade funktionshinder därför att de gör honom svag. Men då skulle han ta hjälp av kompisar...

Vilken fantasi värld lever du i om du säger ngt sådant och är mordåttalad????

Inger Haupt (reporter): -Men vad har det här med mordet att göra? undrar 22-åringens advokat, Bo Forssberg.

Inger Haupt (reporter): -Jag undrar vad du har för beteende i en pressad situation, säger åklagaren till 22-åringen..

Inger Haupt (reporter): 22-åringen blir uppröd över diskussionen om hans avlidna hund.

Inger Haupt (reporter): -Om du tror att jag dödade min hund kan du hänga dig, sa han till åklagaren Schönbeck.

Det visar bara att KJ lider av en psykisk störning. Inget annat. Eller tror du han fejkar att han är psykiskt störd? Så gott som alla med psykiska åkommor har affektiva symptom och är labila. Hur skulle du själv må om du var åtalad för mord och vistas på rättspsyk några månader?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den heter så, finns många Micke..
Citera
2013-11-09, 21:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baldmore
Jag har läst en del i denna tråd men inte allt och får inte ihop det, om nu någon får det !

KJ hävdar att han inte är skyldig eller inblandad, vilket jag inte tro.

Men varför skulle han ställa upp benen i ödehuset eller var det nu hittades ??

Att man styckar är iof ovanligt, men kanske praktiskt ur transport synpunkt.
Men tror ni att han ville skylta med det ? Jag tror inte det.

Att han är inblandad iaf visste att VB inte levde, då han inte ringde en gång till hennes mobil säger att KJ visste att hon inte levde och inte skulle svara.

Att kroppsdelar skulle hittas måste den som ställt dit de veta och vilja.
Det talar för att misstankar skulle riktas mot någon annan än mördaren / mördarna.

Trodde KJ att någon annan skulle misstänkas om delar hittades?

Trodde någon att KJ skulle misstänkas om delar hittades ?

99,9 % vill väl att man inte hittar mordplats, mordvapen, dna, osv...

Får inte ihop detta.

Baldmore

KJ berättar i princip själv varför han placerade kroppsdelarna på så korkade platser där många människor rör sig: Bara en människa som inte känner till området skulle göra något så dumt. Själv känner han ju till området innan och utan och vet tusentals gömställen där kroppen aldrig någonsin skulle hittas. Därför kan han omöjligt vara mördaren. Han är ju så smart och har tittat på CSI.
Citera
2013-11-09, 21:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns knappt 4 miljoner vuxna män i Sverige. Grad +1 betyder att sannolikheten för match ligger mellan 1/6 - 1/100. Det betyder att ca 39.000-650.000 män i Sverige matchar DNA:t. Kan inte MB finnas bland dessa?
Jag har förklarat varför du inte kan räkna så i det här fallet. Grad +1 som max vid Y-profilering är en försiktighetsåtgärd som ska säkerställa att man inte överskattar bevisningen. För att säkert kunna sluta sig till en högre säkerhetsgrad skulle man behöva topsa minst trehundra slumpvis utvalda maliga bodensare, och göra en populationsgenetisk analys av resultatet. Det fixar inte SKL, och därför säger de +1 för att vara säkra på att de inte säger för mycket, oavsett hur låg sannolikhet för match det skulle vara.
Citera
2013-11-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det visar bara att KJ lider av en psykisk störning. Inget annat. Eller tror du han fejkar att han är psykiskt störd? Så gott som alla med psykiska åkommor har affektiva symptom och är labila. Hur skulle du själv må om du var åtalad för mord och vistas på rättspsyk några månader?
Nej jag tror han har en psykisk störning och ja jag tror han har begått brottet, men jag tror han kan ev ha haft hjälp...men inte säkert.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-09 kl. 21:33.
Citera
2013-11-09, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
KJ berättar i princip själv varför han placerade kroppsdelarna på så korkade platser där många människor rör sig: Bara en människa som inte känner till området skulle göra något så dumt. Själv känner han ju till området innan och utan och vet tusentals gömställen där kroppen aldrig någonsin skulle hittas. Därför kan han omöjligt vara mördaren. Han är ju så smart och har tittat på CSI.
Ja det är det resonemanget jag tror han har...det är omvänd logik...men vanligt vid just AS...man måste tänka på ett helt annat sätt för att förstå ett annorlunda tankesätt ibland.
Citera
2013-11-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Så det är bara en vanlig reaktion att han är arg på sig själv för att ha kommit ihåg fel? som visas på ett utåtagerande sätt?
Ja så skulle det vara
Ngn annan kom på lögnen och det irriterar
Det är därför det är viktigt att inte avslöja alla lögner på en gång utan ta det stegvis och ta det på ett sätt som personen med AS klarar av, åtminstone när det gäller att jobba med kriminellt beteende ( som långt ifrån alla har).
Även GW säger att man måste ta det i steg och inte brusa upp för då möter man motstånd men i det här fallet ville åklagarna visa vad KJ är kapabel till.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-09 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in